کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عاشورا متعلق به تمام ادیان و مذاهب اسلامی است/گریه برای امام حسین(ع) برکت است

20 شهريور 1398 ساعت 11:10

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: قیام امام حسین(ع) منحصر به یک مذهب خاص نیست بلکه این قیام مربوط به همه مسلمانان و حتی همه ادیان و تمام تمدن‌های بشری است.



به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام حسن منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار در سنندج اظهار داشت: رویارویی جریان حق علیه باطل فلسفه قیام امام حسین(ع) بود.
وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) در زمان و شرایطی اتفاق افتاد که اساس و بنیان دین در خطر جدی بود و اگر این قیام، رشادت و شهادت صورت نمی‌گرفت، اسلام و مسلمین با خطر جدی مواجه می‌شدند.
وی عنوان کرد: قیام امام حسین(ع) منحصر به یک مذهب خاص نیست، بلکه این قیام مربوط به همه مسلمانان و حتی همه ادیان و تمام تمدن‌های بشریت است که به واسطه این قیام، عدالت‌خواهی برای کل بشریت تا قیامت شکل می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این رسالت همه انسان‌هاست که قیام عاشورا را از زوایای مختلف مورد توجه و بحث قرار دهند.
منتظری افزود: وقتی اصل واقعه عاشورا بیشتر مورد بررسی قرار گیرد به اهمیت این حرکت و نهضت الهی بیشتر و بیشتر آگاه می‌شویم.
وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های گسترده دشمنان اسلام برای حذف و کم‌رنگ کردن حساسیت نسبت به قیام عاشورای حسینی در طول تاریخ اسلام گریزی زد و گفت:  امروزه متاسفانه شایعات و شبهاتی در رابطه با عدم ضرورت مجالس سوگواری ایام محرم شنیده می‌شود که این حرکت دشمن در کم‌ر‌نگ نشان دادن اهمیت این نهضت الهی دارند.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: گریه در عزای امام حسین(ع) برای ما برکت است، امام سجاد بیش از 35 سال برای امام حسین(ع) گریه کرد، و از هر کجا عبور می‌کرد روز عاشورا و تلخی آن روز جلوی چشمان مبارکش مجسم می‌شد.
وی افزود: اگر ما توقع داریم که به واسطه گریه برای امام حسین(ع) و اهل بیت به طهارت و پاک شدن از گناهان برسیم، برای امام سجاد این معنا نیست چرا که او معصوم است و این گریه‌ها برای فردی مانند ایشان موجب ترفیع درجه می‌شد.
منتظری عنوان کرد: در طول تاریخ خیلی‌ها تلاش کردند که جلوی این عزاداری‌ها را بگیرند اما نتوانستند چون جوشش خون امام حسین(ع) در قلب‌ها همچنان موج می‌زند.
وی گفت: از همان دوران خاندان بنی‌امیه و حتی قبل از انقلاب تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از اقامه عزاداری برای امام حسین(ع) صورت گرفت اما به برکت حق بودن این قیام، بی‌نتیجه بود گفت چرا که ایجاد موانع برای گریه‌نکردن در سوگ امام حسین(ع) یک کار شیطانی است تا این واقعه به فراموشی سپرده شود.
وی خاطرنشان کرد: گریه برای امام حسین(ع) وارد شدن در متن عاشوراست، گریه جریان عاشورا را برای انسان مجسم می‌کند.
 


کد مطلب: 402945

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/402945/عاشورا-متعلق-تمام-ادیان-مذاهب-اسلامی-گریه-امام-حسین-ع-برکت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com