رخت عزای پسر فاطمه(س) بر تن مردم مازندران

دیار علویان سوگوار عاشوراست/تجلی وحدت در عاشورای حسینی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۴۰۲۸۷۳
روز عاشورای حسینی یک بار دیگر از راه رسید تا عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) در عزای پسر فاطمه(س) بانگ ماتم سر دهند و خون بگریند.
۰
plusresetminus
دیار علویان سوگوار عاشوراست/تجلی وحدت در عاشورای حسینی
به گزارش بلاغ، ماه محرم به دهمین روز خود رسید و مردمان مازندران همچنان عزادارند، عزادار سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفای ایشان.

محرم که می‌آید، فضای جامعه تغییر می‌کند، مساجد و تکایا، حسینیه‌ها و مهدیه‌ها همه فضای محرم به خود می‌گیرند، خیابان و کوچه خبر از یک غم و اندوه می‌دهند، غمی که عاشقان و طرفداران امام حسین(ع) در سینه دارند و این موضوع از بعد از قیام عاشورا تاکنون استمرار داشته است.

امروز سراسر استان مازندران در عاشورای حسینی به یاد اباعبدالله الحسین(ع) غرق در سوگ و ماتم است و آیین‌های عزاداری با جلوه و شکوهی وصف ناپذیر در جای جای استان در حال برگزاری است.

این روزها به هر محله، کوی و برزن که وارد می شویم ردپایی از عشق به اباعبدلله الحسین (ع) نمایان است. هر کس به نوعی ارادت خود را به این خاندان ابراز و با هر چه در توان دارد از میهمانان حسین (ع) پذیرایی می کند.

از نصب پرچم های سبز، سرخ و سیاه بر در و دیوار شهر تا راه اندازی دسته جات عزاداری، برپایی تکایا و ایستگاه های صلواتی، همه و همه خبر از یکرنگی و اتحاد در برگزاری مراسم عزاداری برای امام سوم شیعیان می دهند.

روز دهم محرم، اوج غم و اندوه شیعیان است که به حرمت وقایع این روز که برای خاندان اهل بیت علیهم السلام اتفاق افتاد از ابتدای این ماه تا انتهای صفر را به عزاداری می‌پردازند.

مردم دیار علویان همپای شیعیان جهان اسلام از ابتدای محرم با پوشیدن لباس مشکی، شرکت در مجالس عزاداری، طبخ و توزیع نذری و ... به اقامه عزا پرداختند.

امروز روز عاشورای حسینی(ع) حس و حال دیگری بر مازندران غالب شده، به طوری که هر تک عکسی که از هر منطقه‌ای از شهرها و روستاها در این روز گرفته شود بیانگر تفاوت محسوس این روز با روزهای دیگر است؛ تمام محله‌ها و پس‌کوچه‌ها هم پای خیابان‌های اصلی و ورودی شهرها سیاه‌پوش هستند و به وضوح مشخص است تمام مردم با هر سن و جنسیتی از هر قومی که باشند به عزای عزیزی نشستند.

از نخستین ساعات امروز سه‌شنبه همزمان با دهم محرم سالروز عاشورای حسینی آیین‌های عزاداری در قالب دستجات سینه‌زنی، زنجیرزنی با حضور پرشور عزاداران مومن و خداجوی استان برگزار و در ظهر عاشورا به اوج خود می‌رسد.

با جاری شدن نام امام حسین(ع) بر زبان، ناخودآگاه قیام در برابر باطل به ذهن خطور می‌کند، عشق به حسین کهنگی ندارد؛ هرروز تازه‌تر و پویاتر می‌شود؛ عشق به حسین زمان، مکان، زن، مرد، پیر و جوان نمی‌شناسد در خانه حسین بر روی همه باز است.

واقعه عاشورا از جمله کم‌نظیرترین رویدادهای عالم است که با هیچ ماجرای دیگری قابل مقایسه نیست و یکی از مهم‌ترین اهداف امام حسین(ع) در این روز احیای امر به معروف بوده است که امروز باید با شور و شعور حسینی این مهم را در جامعه تبیین کنیم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰