تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۲۸۷۰
وزیر خارجه اسلوونی در دیدار با سفیر ایران در لوبلیانا گفت: ما به طور جدی خواهان روابط خوب و دوستانه با ایران به عنوان یک کشور فعال و قدرت منطقه‌ای هستیم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،"میرو سرار" روز دوشنبه در دیدار با "کاظم شافعی" ضمن اشاره به ملاقات سال گذشته خود با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و محتوایی خواندن این ملاقات و همچنین دیدار هفته گذشته با سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در اسلوونی ، از ارتقاء سطح رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور استقبال کرد.
"سرار" ضمن حمایت از ترسیم چشم‌ انداز آتی در روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه در راستای دو برابر شدن ارزش تبادلات تجاری دو کشور، افزود: وزارت امور خارجه اسلوونی مساعدت خواهد کرد تا بزودی یک هیأت تجاری - اقتصادی به منظور یافتن زمینه‌ها و ظرفیت‌ همکاری‌های فیمابین به ایران سفر کند.
سفیر ایران نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از مواضع اصولی و منطقی اسلوونی در حمایت از برجام و توافق هسته‌ای و نیز اینستکس اظهار امیدواری کرد که اروپایی ها بتوانند اقدام لازم را برای انجام تعهدات خویش که زمینه ساز بازگشت فوری و کامل ایران به تعهدات خویش است، به انجام برسانند.
گفتنی است هفته گذشته سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران به منظور انجام رایزنی‌های سیاسی با همتای اسلوونیایی خویش و نیز شرکت و سخنرانی در «مجمع راهبردی بلد» به اسلوونی سفر کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴