هم‌زمان با سالروز شهادت امام حسین(ع)

نماز ظهر عاشورا در دیار علویان اقامه شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۰۲۸۰۳
مردم علوی تبار و عاشق سالار شهیدان در سالروز شهادت امام حسین(ع)، نماز پرشکوه ظهر عاشورا را در جای‌جای این استان اقامه کردند.
۰
plusresetminus
نماز ظهر عاشورا در دیار علویان اقامه شد
به گزارش بلاغ، هم‌زمان با دهم محرم الحرام سالروز شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، مازندران شهیدپرور غرق در ماتم و اندوه شده است.

عزاداران حسینی در هر گوشه‌ای از دیار علوی مازندران با صدای ملکوتی اذان در حالی که اشک از دیدگانشان به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین(ع) جاری ‌بود به نماز ایستاده و با امام و مقتدایشان تجدید میثاق کردند.

قشرهای مختلف مردمی، جوانان، نوجوانان، پیرمرد و میانسال، همه و همه امروز در رثای سالار شهیدان عالم به خیابان‌ها آمده و پس از عزاداری سنگین برای امام سوم شیعیان، در میادین، مساجد، تکایا و امامزاده‌های استان نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

توصیف این روز بزرگ و آن‌همه عشق و ارادت مردمی به سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش ممکن نیست اما در همین حد می‌توان گفت که مردم ایران اسلامی بعد از گذشت ۱۴۴۱ سال از واقعه عاشورا همچنان بر اشاعه این مهم و ترویج آن اهتمام دارند و این دلدادگی را نسل به نسل و سینه‌به‌سینه برای ذریه خود به یادگار گذاشته‌اند.

*اقامه نماز ظهر عاشورا در امامزادگان

مدیرکل  اوقاف و امور خیریه  مازندران با اشاره به برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در300 امامزاده و بقعه متبرکه در دهه اول ماه محرم گفت: نماز ظهر روز عاشورا به پیروی از امام حسین(ع) با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در امامزادگان اقامه شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی اظهار کرد: هرساله در ایام ماه‌های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) ، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) ، تبیین عبرت ها و درس های عاشورا ، تقویت باورهای دینی ، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین (ع) ، تبیین سبك زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می شود.

حیدری ادامه داد: در راستای برگزاری طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» بصورت گسترده در امامزادگان مجری طرح ، نماز ظهر روز عاشورای حسینی با حضور عزاداران اقامه شد.


*شکوه دسته‌های عزاداری با اقامه نماز ظهر عاشورا

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز گفت: شکوه دسته‌های عزاداری با اقامه نماز ظهر عاشورا دوچندان شد.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان درباره اقامه نماز ظهر عاشورا اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه بیشتری به اقامه نماز ظهر عاشورا در حین برگزاری دسته‌های عزاداری می‌شود که قابل تحسین است.

وی با اشاره به اهمیت نماز در بیان روایات و احادیث اهل بیت (ع )،افزود: آنچه که باعث تقویت باورها و اعتقادات مسلمانان شد، مسأله اهمیت دادن به نماز اول وقت است که در روایات متعدد بر آن تاکید شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران  بیان کرد: دسته‌های عزاداری با فهم درست از مبانی و ارزش‌های قیام امام حسین (ع) بر این باور تاکید دارند که نماز یکی از مهم‌ترین راه برای  قرب الهی و نزدیکی به خاندان عصت و طهارت (ع) است.

این مسئول تصریح کرد: در سال‌های قبل با توجه به اینکه برخی از مناطق هوا بارانی بود ولی مردم مومن و عاشورایی در فضای باز نماز ظهر عاشورا را باشکوه خاصی برگزار کردند و امسال نیز طبق سنوات گذشته این مراسم در صفوف منظم اقامه شد.

شکریان خاطرنشان کرد: امروز غیر از حسینیه‌ها، تکایا و مساجد ، در بسیاری از مسیرهای دسته‌روی شاهد شکوه اقامه نماز ظهر عاشورا بودیم.

وی با اعلام اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی را گسترش فرهنگ عاشورایی است، افزود: توجه به فرهنگ غنی تشیع و گسترش شعائر اسلامی که اقامه نماز ظهر عاشورا یکی از هزاران دستاورد دینی و فرهنگی آن است ، از برکات انقلاب است که باید قدردان این نعمت باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا یکی از بهترین و زیباترین امر عملی امر به معروف بوده که در خود یکی از پیام‌های قیام حسینی را نیز دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴