تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۰۲۷۸۹
استان مازندران امروز همزمان با تاسوعای حسینی، سیاه‌پوش شده و از هر کوی و برزن صدای یا حسین و یا ابوالفضل(ع) به گوش می‌رسد.
۰
plusresetminus
مازندران در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد
به گزارش بلاغ در تمامی شهرهای مازندران ، بویژه حرم های مطهر امامزاده ها و اماکن زیارتی و مذهبی این استان در شب و روز تاسوعای حسینی یکپارچه سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شده است.

در روز تاسوعا، هیئت های عزاداری در معابر منتهی به حرم های امام‌زادگان (ع) از جمله صحن و سراهای حرم های مطهر در حال سوگواری هستند.

مساجد، تکایا و هیئت های عزاداری نیز در شب تاسوعا شاهد حضور انبوهی از افشار مختلف اعم از پیر و جوان، زن و مرد و نوجوانان و خردسالان بودند که با عشق به خاندان اهل بیت (ع) نشان دهند که یاد وخاطره حماسه حسینی را زنده نگه می دارند.

شور حسینی در جای جای مازندران با وجود باران که هم اکنون در حال باریدن است ، در روز تاسوعای امام حسین (ع) به چشم می خورد و نوای یا حسین و ابوالفضل به همراه صدای حزن انگیز طبل و سنج در فضای شهری و روستایی مازندران طنین انداز شده است.

از صبح امروز هیئت‌های عزاداری در شهرها و روستاهای این استان به خیابان‌ها آمده‌ و با نوای "انا العباس واویلا،حسین تنهاست واویلا" بر سر و سینه‌زنان برای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)عزاداری کردند.

در مرکز مازندران ساری هم هیئت‌های عزاداری و عزاداران حسینی با حضور در حسینیه  ها،تکایا و امام زاده یحیی (س) گرد هم آمدند و به سوگواری برای سیدالشهدا(ع) پرداختند.

شور و شعور حسینی در مازندران نسبت به سال‌های گذشته پررنگ تر بوده است به طوریکه مازندرانی ها زودتر از سال قبل به استقبال ماه محرم رفته  و ازنخستین روزهای محرم با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری در مجالس روضه‌خوانی حضور یافتند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما