کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

40 درصد نذورات امامزادگان صرف امور عمرانی می‌شود

18 شهريور 1398 ساعت 11:50

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از 100 درصد نذورات، 40 درصد صرف امور عمرانی و بازسازی آستان مقدس امامزادگان می‌شود.



به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار  در زنجان ضمن تسلیت عاشورای حسینی اظهار کرد: حضور گردشگران مذهبی در بقاع متبرکه از دیرباز وجود داشته و مردم همواره برای عرض ارادت در این اماکن مذهبی حضور پیدا می‌کنند.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح بصیرت عاشورایی توسط اوقاف در بقاع متبرکه خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح برنامه‌های متعددی اجرایی می‌شود که البته برای تأثیرگذارتر شدن این برنامه‌ها ما بحث اقامه نماز جماعت را مورد تأکید قرار دادیم.
وی با اشاره به اینکه تأکید ما اقامه نماز جماعت با حضور مردم بوده است، افزود: برگزاری نماز جماعت باشکوه برنامه‌ریزی شده است، مثل برنامه‌ای که با آن شکوه و عظمت در حال برگزاری است.
موسوی با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرایی اوقاف در ماه محرم از جمله برنامه شیرخوارگان و احلی من‌العسل افزود: خوشبختانه استقبال از این برنامه‌ها بالا بوده و امسال برنامه احلی من‌العسل در 370 امامزاده اجرایی شد.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برای جذب گردشگر باید مدیریت صحیح و طبق برنامه‌ریزی شده داشته باشیم، تصریح کرد: بحث دیگر اعزام مبلغ است که برای خیمه‌های معرفت اعزام آنها انجام می‌شود که در این باره نیز اوقاف از قدیم‌الایام این برنامه را در دست اجرا دارد که تعداد آنها به 12 هزار نفر در سال می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه هدف اوقاف از اجرای برنامه‌های مختلف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، گفت: قطب فرهنگی یعنی محلی که مردم شهر برای برنامه‌های فرهنگی به آنجا مراجعه می‌کنند، اتفاقی که امروز رخ داده است.
موسوی همچنین درباره هزینه‌کرد نذورات بقاع متبرکه نیز گفت: بخشی از این هزینه‌کردها مدیریتی یعنی مربوط به پرداخت حقوق خادمین، آب و برق و گاز و ... است که شامل 25 درصد می‌شود، 40 درصد عمرانی، 20 درصد نیز کارهای فرهنگی است و بقیه نیز سایر برنامه‌هاست که طبق نیاز هزینه می‌شود.
 


کد مطلب: 402754

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/402754/40-درصد-نذورات-امامزادگان-صرف-امور-عمرانی-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com