تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۲۷۴۲
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به انجام فعالیت‌های خودجوش در غرب برای معرفی امام حسین (ع) گفت: امروزه در غرب بروشورهایی با عنوان حسین کیست؟ توزیع‌شده ولی غرب قطعاً نمی‌تواند پاسخ این سؤال را بدهد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی شامگاه یک‌شنبه در مراسم عزاداری شب تاسوعا حسینی (ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) رشت اظهار کرد: هر چه عظمت واقعه عاشورا را بزرگ‌تر بشناسیم بهتر می‌توانیم آن را تبیین کنیم.
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تأکید بر اینکه فقط نباید به ابعاد احساسی، حماسی و عرفانی قیام عاشورا توجه کنیم، افزود: قیام اباعبدالله الحسین (ع) زوایای پنهان دیگری نیز دارد که باید موردبررسی قرار گیرد. 
وی با اشاره به فعالیت‌های خودجوش در غرب برای معرفی امام حسین (ع) گفت: امروزه در غرب بروشورهایی با عنوان «حسین کیست؟» توزیع‌شده ولی غرب قطعاً نمی‌تواند پاسخ این سؤال را بدهد چون شناخت امام حسین (ع) سخت است.
رمضانی، حضور 30 هزارنفری عزاداران حسینی (ع) در کپنهاگ و 40 هزارنفری در لندن را اتفاقی بزرگ در عصر حاضر دانست و تصریح کرد: امروزه در شهرهای مهم و مرکزی اتریش، آلمان، فرانسه، کانادا، استرالیا و آمریکا جمعیت‌های 10 تا 50 هزارنفری برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه قیام و نهضت امام حسین (ع) باید با زبان‌های مختلف بین‌المللی به جهان معرفی شود، بیان کرد: امام حسین (ع) تفسیر دیگری از حیات با عنوان حیات ابدی به ما ارائه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه حیات که ما معنی می‌کنیم، حیات حسی است ولی عاشورا حیات ابدی است، خاطرنشان کرد: هیچ مجلس پرشوری در جهان جز بانام حسین (ع) وجود ندارد.
رمضانی با اشاره به شهادت حضرت ابوالفضل العباس در حادثه عاشورا گفت: جایگاه آن حضرت در سطحی است که همه شهدا به مقام حضرت عباس (ع) غبطه می‌خورند. 
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه امام حسین (ع) شهادت را حیات می‌داند، افزود: حیات معنوی جدا از حیات حسی و برترین حیات است که با ارتباط باخدا به دست می‌آید.
 وی حضرت قاسم (ع) را دانش‌آموخته مکتب حسینی معرفی کرد و گفت: این کلاس درس امام حسین (ع) است که در آن شهادت شیرین‌تر از عسل برای رزمنده نوجوان کربلا است.
رمضانی با اشاره به اینکه تمام مجالس عزاداری احیاگر است و به برکت امام حسین (ع) خیلی‌ها زنده می‌شوند، افزود: یکی از برکات ائمه اطهار (ع)، احیای مردگان فکر و اندیشه بود که موجب تحول در جوامع مختلف شد.
وی با بیان اینکه مجلس امام حسین (ع) قدرت احیاگری دارد و چشم حقیقت‌بین می‌خواهد، اظهار کرد: در مجالس عزای سیدالشهدا (ع) خیلی‌ها مثل رسول ترک و غیره زنده شدند. 
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ادبیات امام حسین (ع)، نهضت حسینی را جاودانه و بزرگ کرده است، گفت: این ادبیات خاصی است که نویسندگان غربی نمی‌توانند آن را بیان و درک کنند و باید درباره این موضوع بیشتر کارکرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴