اجتماع عاشورائیان حسینی در نکا برگزار شد

عزاداری «مصلحانه» پیام قیام امام حسین(ع)

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۰۲۷۲۴
اولین اجتماع بزرگ عاشورائیان حسینی در هشمین روز از ماه محرم مصادف با شام شهادت حضرت علی اکبر(ع) با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در میدان جانبازان شهرستان نکا برگزار شد.
۰
plusresetminus
عزاداری «مصلحانه» پیام قیام امام حسین(ع)
به گزارش بلاغ، اولین اجتماع بزرگ عاشورائیان حسینی در هشمین روز از ماه محرم مصادف با شام شهادت حضرت علی اکبر(ع) با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در میدان جانبازان شهرستان نکا برگزار شد.

این مراسم که به صورت مستیم از شبکه‌های مختلف سیمای کشوری و استان مازندران در معرض دید هموطنان قرار داشت با وجود بارش شدید باران مورد استقبال خوب مردم شهرستان قرار گرفت و باشکوه خاصی برگزار شد.

در این مراسم مداحان مختلف شهرستان به خصوص مداحان جوان و البته نوجوان به نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداختند و با سینه زنی مردم بر شور و شکوه مراسم نیز افزوده شد.
 
* قیام مصلحانه علیه مفسدان زمان
در این مراسم آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه نکا با اشاره به پیام‌ها و فلسفه‌های قیام و انقلاب اباعبدالله و عزاداری ما برای آن حضرت برای امروز ما، اظهار کرد: انسان‌ها دو دسته فاسد و صالح هستند.

وی افزود: برخی از انسان‌های فاسد فقط خود راه نادرستی را در پیش گرفته و چندان ضرری به جامعه و دیگران نمی‌رسانند بلکه فقط خود را تباه می‌سازند اما برخی دیگر از انسان‌های فاسد علاوه بر ضرر رساندن به خود به دیگران و جامعه نیز آسیب می‌رسانند که به این افراد مفسد می‌گویند.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: مفسدان ایجاد فساد کرده و جامعه را از اقتصاد، فرهنگ و فضای مجازی و حقیقی با فساد تباه می‌کنند و جوان‌ها را در حوزه‌های مختلف فاسد می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: در مقابل، انسان‌های مفسد چه باید کرد و چگونه باید بود آیا در مقابل آن‌ها اگر صرفا صالح باشیم کافی است، یعنی خودمان اگر در راه درستی و خوبی حرکت کنیم کافی است یا علاوه بر صالح بودن باید مصلح باشیم.

وی گفت: مصلح بودن یعنی باید با فساد مبارزه کنیم و با مفسدان درگیر شویم در مقابل مفسدان که می‌خواهند جامعه را به فساد بکشند سکوت نکنیم چراکه ظالمان که می‌خواهند به حقوق مردم، دین و مردم، اقتصاد، مال و جان مردم تعرض داشته‌باشند که در مقابل آن‌ها باید مصلح بود.

محمدی لائینی تصریح کرد: آدم صالح می‌گوید من کار خودم را بکنم و دزدی و خیانت نکنم کافی است و فلانی، ظالمان و مفسدان چه کار به کار من دارد اما انسان‌های مصلح اینگونه حرف نمی‌زنند صرف اینکه من خوب باشم کافی نیست بلکه باید جامعه خوب باشد و با آن‌هایی که می‌خواهند جامعه را به فساد بکشند مقابله کرد و مصلح بود.
 
* عزاداران انقلابی حسین(ع)
وی افزود: امام حسین(ع) قیام خود را برای اصلاح امت جدش خواند و این پیام قیام امام حسین(ع) است که صرف صالح بودن کافی نیست بلکه باید مصلح بود همچنین مراسم عزاداری امام حسین(ع) نیز باید مراسم مصلحان باشد نه صرفاً صالحان.

امام جمعه نکا تأکید کرد: عزاداری و عزاداران امام حسین(ع) باید انقلابی باشند و مانند امام با مفسدان درگیر شوند، مراسمی که کار به آمریکا و انقلاب ندارد و فقط به ذکر مصیبت می‌پردازد پیام امام حسین(ع) را نگرفته‌اند.  

وی در پایان گفت: بنابراین باید پیام قیام امام حسین(ع) را که درگیری و پیگیری از مفسدان و عزاداری انقلابی و مصلحانه بوده است را جدی بگیریم و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴