کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهید مصطفی بهرامی: قرآن را با دقت و با فهم درست بخوانید

17 شهريور 1398 ساعت 12:40

شهید مصطفی بهرامی در وصیت‌نامه خود آورده است: قرآن بخوانید و خوب و با دقت به سخنان آن گوش فرادهید، بدون معنی از آن نگذرید و بفهمید تا قرآن شما را رهبری کند و رستگار شوید.



به گزارش بلاغ،«شهید»؛ شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.
می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».
تبرک لحظاتمان با شهید مصطفی بهرامی:
و آنچه می‌خوانیم بخشی از وصیت‌نامه شهید است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 امروزه آشنا کردن نسل جوان با قرآن و پیشوایان از مبرم‌ترین وظیفه ماست که باید قرآن را مطرح کرده و اندیشه‌های علی را به آنها یاد دهیم و هر چه زودتر فاصله عمیق بین عمل و حرف مسلمان را کم کنیم.
تنها راه نجات فرد و جامعه ما بازگشت به قرآن است چنانکه خود حضرت محمد(ص) فرموده " آنگاه که انواع بلا و شدت مانند پاره‌های شب تاریک درهم آمیخت و شما را فرو پوشید به قرآن بچسبید و به آن پناه برید که قرآن راهنماست و به بهترین راه دلالت و هدایت می‌کند" .
آری راهی که دشمن برای ذلت ما انتخاب کرده، بهترین راه است که برای عزت خود انتخاب کنیم یعنی بازگشت درست از همان راهی که او ما را غافل کرده است؛ بازآوردن قرآن از قبرستان به خانه و تلاوت آن از این پس برای زندگان و فرود آوردن آن از بالای رف و باز کردن آن در پیش روی خود.
قرآن این دریای بیکران و اقیانوس ژرف که به راستی در میان ما هنوز ناشناخته است و اسرارش همچون اسرار اعماق دریاها در سینه نهفته.
قرآن برنامه‌هایی برای تکامل فرد و جامعه در بردارد که ما امروز به آن سخت نیازمندیم و نه اینکه اعتقاد داریم یا اینکه اعتقاد نداریم زیرا ما همه غالباً به قرآن اعتقاد داریم اما این اعتقاد بدون آگاهی است و همین اعتقاد بدون شناخت به ضرر ما تمام می‌شود چون تمام انرژِی ما را می‌گیرد.
نمی‌گویم قرآن بخوانید تا برای مردگان رحمتی باشد، نمی‌گویم قرآن بخوانید تا صدایتان خوب شود، نمی‌گویم قرآن بخوانید تا بار گناهانتان کم شود، نمی‌گویم قرآن بخوانید تا اینکه تظاهر به دینداری کنید بلکه می‌‌گویم قرآن بخوانید و خوب و با دقت به سخنان آن گوش فرادهید و بدون معنی از آن نگذرید و بفهمید.
 بگذارید که قرآن شما را به بهترین راه رهبری کند و در زندگی دنیا موفق و پیروز باشید و در آخرت هم جزء رستگاران شوید و در لذت ابدی به سر برید.
 


کد مطلب: 402681

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/402681/شهید-مصطفی-بهرامی-قرآن-دقت-فهم-درست-بخوانید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com