کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عاشورا به نماد جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است

16 شهريور 1398 ساعت 10:20

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز خواسته دشمنان حذف عاشورا و اربعین از فرهنگ شیعه است در حالی که عاشورا به نماد جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.



به گزارش بلاغ،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پنج‌شنبه‌شب در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه کربلا یک واقعه ماندگار در تاریخ است، اظهار کرد: جریان کربلا بسیار برنامه‌ریزی شده بود.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در آن برهه زمانی تصمیم یزیدیان این بود که ماجرای عاشورا در عاشورا تمام شود، اما اراده الهی این بود که روز عاشورا تولد عاشورائیان باشد و این واقعه برای همیشه ماندگار شود، تصریح کرد: وجود مقدس امام سجاد (ع) کاری کردند که عاشورا برای همیشه ماندگار شود، یعنی در واقع ایشان و حضرت زینب (س) تلاش کردند که نماد و نمود عاشورا برای همیشه ماندگار شود، به همین خاطر است که مراسم اربعین حسینی هر سال باشکوه و عظمت برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امروز همه خواسته دشمنان حذف عاشورا و اربعین از فرهنگ شیعه است، اضافه کرد: این اقدامات بیهوده است، چون امروز عاشورا به نماد جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.
رئیسی با اشاره به حضور سالانه میلیون‌ها نفر در مراسم اربعین حسینی بیان کرد: این مراسم تنها گوشه‌ای از جلوه‌های دلدادگی به امام حسین (ع) است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه عاشورا نماد همه مظاهر انسانی است، اضافه کرد: جریان کربلا تابلوی عجیبی است که با تحلیل های اندک قابل فهم نیست.
وی با اشاره به اینکه عاشورا جلوه ایثار، گذشت و ایستادگی و مقاومت است، تصریح کرد: در واقع انقلاب اسلامی نیز از جلوه‌های عاشورا بود.
رئیسی با اشاره به اینکه در دوران پهلوی طاغوتیان درب مساجد و تکایا را می‌بستند که مراسم روضه برای امام حسین (ع) برگزار نشود، اضافه کرد: این در حالی است که امام حسین(ع) تنها مربوط به سال ۶۱ هجری نیست و به همه دوران‌ها تعلق دارد و علما و صلحا حتی در زمان غیبت صغری و کبری امام زمان (عج) بر زنده نگه داشتن عاشورا تأکید کرده‌اند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به ارادت مردم به امام حسین (ع) افزود: امروز می‌بینیم که مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند، وقتی مصائب حضرت زینب (س) را می‌بینند سختی‌های خود را فراموش می‌کنند.
وی به برگزاری مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در جای جای کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه، آموزنده برای دنیا و انسان ساز است.
 


کد مطلب: 402586

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/402586/عاشورا-نماد-جبهه-انقلاب-اسلامی-تبدیل-شده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com