تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۴۰۲۵۶۹
امام‌جمعه بابل گفت: مازندران عیاش‌خانه عده‌ای نیست که ایام عزای حسینی در تاسوعا و عاشورا در سواحل مازندران به عیاشی بپردازند، مسافران حرمت عزای حسینی را در مازندران نگه‌دارند، در کنار مسوولان غیرتمند در مازندران، عده‌ای متاسفانه غیرت دینی ندارند.
۰
plusresetminus
مازندران عیاش‌خانه نیست/جلوی صحنه‌های تاسف‌بار در ساحل را بگیرید
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه شهر بابل از تاسوعا و عاشورا به‌عنوان بزرگترین سرمایه جامعه اسلامی نام برد و اظهار کرد: عزاداری عبادت است و نباید نمایشی باشد بلکه بایستی خالصانه باشد، از علم کشی‌ها چیزی بر نمی‌خیزد.

وی افزود: اگر جلوی دف‌ها، نی‌ها و سرناها گرفته نشود رایج می‌شود، به خدا این‌ها نمایشی و سنت شکنی است، کسانی را متاسفانه می‌بینم که در این روز حرمت نگه نمی‌دارند، تقاضا دارم از اتاق اصناف که در حد امکان مغازه‌داران به احترام این امام مغازه‌ها را ببندند.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: چندسالی است که من می‌بینم در عزاداری‌ها دسته‌روی کم شد، یکی از سنت‌هایی که در خیلی از شهرها رواج پیدا کرد دسته‌روی‌های جمعی است، برخی از شهرها مثل زنجان و اردبیل که دسته‌روی‌های جمعی بدون علم و سایر موارد جمع می‌شوند و می‌گویند"یا حسین"، که این خیلی متفاوت است.

این مسئول تصریح کرد: در روز تاسوعا تجمعی که در جلوی کتابخانه آیت‌الله روحانی تا امام‌زاده قاسم بابل هست، تشریف بیاورید،سال گذشته آنقدر این مراسم با شکوه بود که کارگردان این مراسم به بنده گفت در خیلی از شبکه‌ها این عزاداری پخش شد، مخصوصا با وجود این شهید بزرگوار ما شهیدابراهیم‌نژاد که رنگ و بوی خاصی هم خواهد گرفت این تجمع ما تشییع این شهید هم خواهد بود.

روحانی گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر که از واجبات دینی است و جزو اهداف سیدالشهدا بود، این نگرانی در جامعه اسلامی است که این واجب الهی را فراموش کرده‌ایم، بی‌توجهی‌های ما باعث عقب‌نشینی ما شده، اگر تذکر بدهیم با بی‌شرمی می‌گویند به شما چه، این هفته هفته توجه به این موضوع است، واجب بزرگ الهی این امر است و واجبات توسط این امر اقامه می‌شود.

وی افزود: اگر کسب و کار می‌خواهید حلال شود راهش امر به معروف و نهی از منکر است، در درجه اول مسئولین کشور ما رئیس‌جمهور، نماینده مجلس هر کسی در مسند و جایگاه خودش از بدحجابی گرفته تا مسائل دیگر بایستی عنایت خاصی بورزند.

خطیب جمعه بابل اذعان کرد: چهار روز دیگر تاسوعا و عاشورا است، افراد و اشخاصی با کمال تاسف در روز تاسوعا و عاشورا با وضعی در کنار سواحل آمدند که برخی‌ها که می‌آیند فکر می‌کنند سواحل شمال، سواحل آنتالیا است، این‌ها گردشگر نیستند این‌ها با اهداف دیگر می‌آیند، چه خفتی بالاتر از این که بی‌غیرتی در استان علوی رواج پیدا کند.

روحانی ادامه داد: برخی‌ها با کمال تاسف این صحنه‌ها را می‌بینند و می‌گویند شما بیایید، متاسفانه در این ایام با یک وضعی در سواحل می‌آیند که جای تاسف دارد، این استان علوی است این استان را با یا علی و یا حسین می‌شناسند، نگذارید صبر این مردم به سر بیاید که این‌بار خودشان با این صحنه‌ها برخورد می‌کنند، من خودم از رهبر معظم با گوشهایم شنیدم که این مردم مازندران اینقدر مومن و مذهبی هستند که در دوران طاغوت اجازه نمی‌دادند تا فضای هرزه‌گری آن دوران بر روی مردم استان اثر بگذارد.

این مسئول یادآور شد: مازندران عیاش‌خانه عده‌ای نیست که ایام عزای حسینی در تاسوعا و عاشورا در سواحل مازندران به عیاشی بپردازند، مسافران حرمت عزای حسینی را در مازندران نگه‌دارند، در کنار مسوولان غیرتمند در مازندران، عده‌ای متاسفانه غیرت دینی ندارند.

وی با اشاره به گام سوم دولت در برجام افزود: به‌رغم خوش خیالی برخی‌ها، مردم کشور ما دیدند که آمریکایی‌ها در مورد برجام چه بلایی بر سر ما آوردند، با کمال تاسف آقای مکرون با وقاحت گفت که تحریم اقتصادی، جمهوری اسلامی را به فشار در آورد و این‌ها مجبور شدند که با ما مذاکره کنند، چرا کاری که بیهوده و هرز هست را مصرّ به انجام هستید، مگر چه چیزی تا به امروز از برجام دیدید؟

امام‌جمعه بابل در پایان گفت: به جای این‌کار بایستی به این ملت تکیه کنید، به این امیدهای کاذب توجه نکنید و امیدواریم که جامعه اسلامی گام نهایی مستقل بودن را در این زمینه بردارد، امروز شاهدیم کشوری که در گذشته تکبر می‌ورزید و پنجمین ارتش دنیا بود خودشان می‌گویند ایرانی‌ها در مورد مسائل نظامی در چند قدمی ما هستند پس می توان به داخل کشور تکیه کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما