تاریخ انتشارجمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۵۶۳
امام جمعه نکا گفت: انتظار داریم که این گام‌های برجامی محکم برداشته شوند که تجربه نشان داده مقاومت جواب می‌دهد و جز مقاومت جواب نمی‌دهد یعنی دشمن جواب زور می‌فهمد.
۰
plusresetminus
گام‌های برجامی محکم‌تر برداشته شوند/ مطالبه خانواده شهدا نسبت به فساد و حمایت از دستگاه قضا
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به برداشته شدن گام سوم برجامی، اظهار کرد: انتظار داریم که این گام‌ها محکم برداشته شوند که تجربه نشان داده مقاومت جواب می‌دهد و جز مقاومت جواب نمی‌دهد یعنی دشمن جواب زور می‌فهمد.
وی افزود: تا زمانیکه دمشنان به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند این گام‌ها با فاصله زمانی کوتاه‌تر برداشته شوند.
امام جمعه نکا با بیان دست برتر نیروهای مقاومت در منطقه، خاطرنشان کرد: نیروهای مقاومت از حزب‌الله تا انصارالله در منطقه طوفان به پا کرده و دشمن را نا امید کرده‌اند چه کسی جرأت داشت به صهیونیست‌ها چپ نگاه کند اما حزب‌الله به نظامیان صهیونیست ضربه می‌زند و فرمانده ارشد اسرائیل را به همراه چند نفر دیگر به درک واصل می‌کند، این‌ها معجزه‌های تاریخ و مقاومت است که باید بدانیم این راه بهترین راه است.
 
* نکاتی برای عزادرای‌ها
این مسئول در ادامه به بیان نکاتی نسبت به عزاداری‌ها پرداخت و اضافه کرد: عزاداری‌های ما باید ناب و سالم بدون خرافه، پیرایه و بعضی از اضافات وارد شده به دسته‌جات عزادری باشد بلکه باید خلوص و نابی این هیئات عزادری را حفظ کنیم.
وی لزوم رعایت شئون عزاداری گفت: باید شئون عزادرای را با متانت حفظ کنیم چراکه گاهی دیده می‌شود تماشاچیان عزاداری از افرادی که در آن شرکت می‌کنند بیشتر می‌شود درحالیکه امام حسین(ع) تماشاچی نمی‌خواهد.
محمدی لائینی تصریح کرد: گاهی بعضی از تماشاچی‌ها ظواهر، پوشش‌ها و آرایش‌های نادرستی دارند، واقعاً زیبنده نیست که خانم‌های ما از اول محرم تا بعد از سوم امام آرایش کنند بماند که برخی با پوشش‌های ضد فرهنگ امام حسین(ع) حضور پیدا می‌کنند.
وی افزود: گاهی اوقات ماشین‌هایی برای هیئات عزاداری مزاحمت ایجاد می‌کنند بهتر است که این چند روز تا می‌توانید ماشین بیرون نیاورید و خیابان را برای افرادی که می‌خواهند عزادرای کنند بگذاریم مگر اینکه برای موارد ضروری باشد.
 
* بازخوانی منطق و اهداف شهدا
خطیب جمعه نکا به ضرورت عاشورا پرداخت و اذعان کرد: باید یک مرتبه دیگر منطق اهداف شهدا را مرور و بازخوانی کنیم که شهدای ما از امام حسین(ع) تا انقلاب اسلامی و امروز برای چه شهید شدند.
این مسئول اضافه کرد: آیا این‌ها برای حقوق شرعی شهید شدند یا برای حقوق شهوندی، برای اسناد بالادستی مانند قرآن و سنت شهید شدند یا برای 2030 و اسناد بالادستی مصوب یونسکو و سازمان ملل به شهادت رسیدند.
وی گفت: ما نباید اهداف شهدا را فراموش کنیم و مدیریت جامعه را به یک سمت و سوی دیگری ببریم آیا شهدا برای عدالت اجتماعی، نبود فساد، اختلاس، دزدی و تبعیض شهید شدند یا رانت‌ها و دزدی‌ها و سو استفاده‌ها.
 
* خانواده شهدا پیش قراول اعتراض به فساد
محمدی لائینی تأکید کرد: خانواده‌های شهدا نیز نباید بگذارند که شهدای شما در گلزارهای شهدا محصور بمانند بلکه باید شهدای ما رنگ، بو و آثار شهادت در ادارات، کوچه و خیابان‌های ما، در خانواده‌های ما و در بازار ما همه جا رنگ و بوی شهدا داشته باشد.
وی افزود: متأسفانه در بعضی از شهرها دیده می‌شود که اسم شهیدان را نیز با اسامی دیگر عوض می‌کنند درحالیکه هم اسم شهدا و هم رسم شهدا باید باشد.
امام جمعه نکا خطاب به خانواده‌های شهدا مطرح کرد: در مقابل رانت‌ها، فسادها و بدحجابی‌هایی که در جامعه وجود دارد چه کسانی باید حرف زده و پیش قراول باشند اگر بنده و امثال بنده و مردم عادی بگوییم می‌گویند بنا است پیاده‌روها را دیوار بکشند و برچسب می‌زنند.
 
* حمایت حداکثری از مبارزه قوه قوضائیه با فساد
این مسئول اضافه کرد: اما خانواده‌های معظم شهدا اگر پیشگام باشند هیچ برچسبی به این‌ها نمی‌چسبد شما باید طومار بنویسید و به بی‌حابی‌ها، به ولنگاری‌های فرهنگی، سیاست‌های تساهل و تسامح که عملاً دارد پیاده می‌شود و 2030 هایی که عملاً مخفیانه دارد پیاده می‌شود اعتراض کنید.
وی گفت: شما باید به فسادها اعتراض  واز مبارزه با فساد که قوه قضائیه در پیش گرفته باید حمایت کنید اگر شما حمایت نکنید تخریب قوه قضائیه را شروع کردند اما اگر شما پیش قراول باشید کسی جرأت اعتراض ندارد.
محمدی لائینی تأکید کرد: تمام خانواده‌های شهدا و همه ما پشت سر آن‌ها به ولنگاری‌های فرهنگی که دیده می‌شود، به کم نظارتی و بی‌نظاریتی در حوزه اقتصاد و فرهنگ واقعاً نگران هستیم  و از این رانت‌ها و دزدی‌ها ناراحت بوده خواستار مبارزه با این‌ها هستیم و از قوه قضائیه که مبارزه جدی با این‌ها در پیش گرفته صمیمانه حمایت می‌کنیم.
 
* توجه بیتر نهادهای انقلابی به هنر سینما و موسیقی
در ادامه محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو به روز سینما پرداخت و اظهار کرد: ما مقداری نسبت به حوزه هنر کم‌توجهی و این حوزه را رها کرده‌ایم، دیگرانی که نگاه تسامحی و تساهلی دارند حوزه هنر را در اختیار فرهنگ‌های گاه ناسالم قرار داده‌اند.
وی افزود: کنسرت‌ها خود می‌تواند بهترین سوژه برای ترویج ارزش‌ها باشد اما کنسرت‌هایی که دایر شده یک جور و سینماها یک جور دیگری است چه اشکالی دارد نهادهای انقلابی و مذهبی ما مانند سپاه، بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف کنسرت دایر کنند، اگر این‌ها کنسرت دایر کنند ارزشی بوده و بهانه را از دست دیگران می‌گیرند.
امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: این اقدامات بهانه را از دست کسانی که انقلابی‌ها را با هنر مخالف می‌دانند می‌گیرد چراکه ما با هنر مخالف نیستیم بلکه با فحشا و اختلاط نادرست مخالف هستیم.
این مسئول اضافه کرد: سینما نیز به همین شکل است باید نهادهای انقلابی و ارزشی از این ابزار بسیار موثر در راستای اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنند.
 
* لزوم تشکیل موسسات مذهبی برای ترویج ارزش‌ها
وی همچنین به خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم انجمن خیریه مسکن‌سازان در شهرستان تشکیل شود و افرادی که می‌خواهند برای ساخت مسکن فقرا و محرومان کمک کنند در این انجمن حضور داشته‌باشند.
در پایان محمدی لائینی تصریح کرد: باید برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خواسته‌های مذهبی خود با تأسیس و تشکیل نهادها و موسسات ارزشی تلاش کنیم چراکه دوست داشتن امام حسین(ع) تنها کافی نیست بلکه باید در عمل گام برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴