تاریخ انتشارجمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۰۲۵۴۹
کارشناس مذهبی در مراسم شیرخوارگان بابل گفت: با کلید دروغ نمی‌شود جامعه را مدیریت کرد، برای قفل‌های زندگی باید کلیدی باشد که همه درها را باز کند و آن نماز اول وقت است، نماز اول وقت شاه‌کلید است.
۰
plusresetminus
دشمن در فضای مجازی به دنبال قبح‌زدایی است/با کلید دروغ نمی‌شود جامعه را مدیریت کرد
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حیدریان در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی بابل اظهار کرد: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر، غلبه حق بر باطل است و به جرات می‌توان گفت زرین‌ترین روزهایی که در زندگی ما می‌تواند اتفاق می‌افتد، چنین روزهایی است.
                       
وی افزود: در نخستین ماه محرم، باید میثاق ببندیم که با وجود پربرکت امام حسین(ع) و فرزند ایشان صاحب زمان(عج)همراه شویم، در گذر عمرمان شبیه این روز را سراغ نداشته باشیم، امروز مادران و خواهران در واقع فرزند خود را به کربلای حسین آوردند زیرا بزرگان گفتند که هنگام رفتن به روضه، گویی به کربلا می‌رویم.
                       
این استاد دانشگاه ادامه داد: کودکانی که به امانت پیش ما هستند با نذر یاری امام رمان،  بناست بیمه اباعبدالله شوند، اینان امروز فرزندان حضرت علی(ع) و زهرا(س) هستند، خوشا به حال آنانی که ثمره شیرین چنین روزهایی را دریافت می‌کنند.
                                    
وی تصریح کرد:این کودکان عاشورایی با سرباز ۶ ماهه عاشورا همراها می‌شوند و ما باید به این باورمند باشیم، در منازل خود  و هرجایی که هستیم باید برای پذیرش ولایت کودکان‌مان زمینه‌سازی ، آنان را برای پذیرش  و ظهور آماده کنیم، روزی که دور نیست و ما امیدواریم تا آن روز را ببینیم، ما کودکان‌مان را  نذر امام‌زمان(عج) می‌کنیم تا آن روز امام سربازهای خود را فرابخواند، روزی که با گوش سر و دل خواهیم شنید که منتقم حسین آمد، وقتی از جد مظلوم خود که با لب تشنه شهید شد می‎گوید.
                            
حیدریان با تاکید بر لزوم تربیت دینی یادآور شد: اگر مادران امروز در عاشورا حضور داشتند، آقا تنها نبود، مادرانی که تربیت دینی را درک کردند، مادرانی که در خانواده نقش مهمی دارند و به قرائت سوره نور تاکید شدند، بدانید که خانه‌هایی که از غفلت دور است، مورد پسند خدا است و ملاک یک خانه زهرایی است، از این خانه‌ها ذکر خدا به گوش و عطر خدا به مشام می‌رسد، خدا فرمان داده تا این خانه‌ها رشد پیدا کرده و جایگاه‌شان بالا رود.
                           
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: افرادی که اعطای زکات می‌کنند، می‌دانند که این کودکان امانتی هستند در اختیارشان که باید به درستی تحویل دهند و خانه‌ها باید زمینه‌ساز ظهور مهدی باشد، اعضای این خانه‌ها از روزی که باید در محضر خدا پاسخ‌گو باشند می‌ترسند، این خانواده‌ها برای تربیت دینی طراحی و برنامه‌ریزی دارند زیرا اگر ما برنامه‌ریزی نکنیم،دولت ابلیس این کار را می‌کند،  هستند دشمنانی که برای کودکان ما برنامه می‌چینند.
                                            
وی شهیدمطهری را نتیجه یک برنامه‌ریزی در تربیت دینی دانست و افزود: شهید مطهری در خانواده‌ای بزرگ شد که قرائت قرآن پدرش را شنید، اولین مربی قرآن پدرش بود، ریش سفیدی و جلوگیری خانواده از غیبت را دید، این خانه است که مطهری را پرورش می‌دهد، اگر خانه‌های ما این طور نباشد، دشمنان پول می‌ریزند تا کودکان ما از مسیر خارج شوند.
                            
حیدریان اذعان کرد: عشق و محبتی که امام زمان به ما دارند و باعث شد امروز در این جا باشیم را نباید بگذاریم پای لذات زودگذر و لحظاتی که در فضای مجازی و شبکه‌های بی‌محتوا هدر شود، فضای مجازی برنامه‌ریزی شده تا قبح‌زدایی بکند، آنچنان قبح‌زدایی از طریق همین فضای مجازی شکل گرفته که خیلی گناهان را دیگر ندید می‌گیریم، صفحات مجازی که سربازنی خستگی‌ناپذیر دارد تا طراحی و برنامه‌هایشان را پیاده کنند.
                                               
وی با اشاره به لزوم معرفت‌افزایی در مراسم‌های مذهبی ادامه داد: محصول امروز نباید تنها اشک باشد، باید دقت ما افزایش پیدا کنئ، دشمن دارد شب و روز کار می‌کند تا برای مثال سگ‌بازی برایمان عادی شود، مهمانی‌های آنچنانی، مال جرام، رعایت نکردن حرمت‌ها همه در این پازل دشمن است، همان طور که ما امروز که جمعه است دیگر برای مان عادی شد که امام‌مان نیست و باید امام‌مان ظهور کند تا در سایه معرفت او به رشد برسیم، یادمان رفت که فقط در جشن‌ها شربت می‌دهیم  و در عزاداری‌ها گریه می‌کنیم اما دقت نداریم که تمام این‌ها برای کادرسازی ظهور باید باشد.
                                 
این استاد حوزوی یادآور شد: با کلید دروغ نمی‌شود جامعه را مدیریت کرد، برای قفل‌های زندگی باید کلیدی باشد که همه درها را باز کند و آن نماز اول وقت است، نماز اول وقت شاه‌کلید است، اگر به اینها دقت نشود، اگر خانه‌مان جولان‌گاه فضای مجازی باشد بدانیم خانه مکان هرزگی خواهد شد، اخلاق، تربیت، عرفان و هر آن چه در سبک زندگی اسلامی وجود دارد باید مانند نماز عملی باشد، شنیدنی نیست بلکه دیدنی است.
                                         
حیدریان در پایان گفت: کودک باید با چشم خود ببیند که پدر و مادرش دغدغه حجاب، عفاف، نجابت، مال حلال، نماز اول وقت و دین را دارند، پدر و مادری که اهل مسجد باشند اما در خانه برج زهرمار، تاثیری ندارد، سرباز خدا صرفا با گفتن درست نمی‌شود، پیامبر با عمل خود از سفیدها سلمان، از سیاه‌ها بلال را ساخت، دین این چنین به ما رسید و ما باید از این بستر استفاده کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴