تاریخ انتشارجمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۲۵۲۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 41 درصد تعاونی‌ها را بانوان مدیریت می‌کنند، گفت: تامین مالی خرد تضمین شده برای تعاونی‌ها به شکل بومی در کشور انجام می‌شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،محمد شریعتمداری  در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه بخش تعاون در کشور شروع دوباره‌ای داشته است، تصریح کرد: در برخی از مواقع که با مشکلات و معضلاتی روبه‌رو هستیم به فکر تعاونی‌ها می‌افتیم ولی باید به آن توجه کنیم که همیشه می‌توانیم به آن تکیه شود.
وزیر کار خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در زمان دوران هشت سال جنگ تحمیلی فعالیت‌های چشمگیر و اثرگذاری و نقش مثبت بسیاری داشتند.
وی تصریح کرد: ایفای نقش بزرگ در ساخت مسکن ارزان قیمت، کاری بود که از سوی تعاونی‌ها در سراسر کشور انجام شد که ارزشمند و شایسته بود.
شریعتمداری اضافه کرد: توصیه می‌شود که در همه زمان‌ها به این فکر باشیم که یکی از راه‌های اثرگذار در زمینه اقتصادی پرداختن به تعاونی‌ها است و فقط در زمان‌های خاص به آن توجه نکنیم.
وزیر کار با اشاره به اینکه در بخش تعاونی‌ها ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی را در کشور داریم تصریح کرد: اگر به خوبی این توانمندی‌ها در سطح کشور شناسایی شود، بدون شک نقش اثرگذاری در بخش‌های مختلف خواهند داشت.
وی با بیان اینکه 41 درصد تعاونی‌های کشور را بانوان مدیریت می‌کنند عنوان کرد و اظهار داشت: طرح‌های بسیار خوبی در حوزه تعاونی بانوان در نظر داریم که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل آنها را اجرایی کنیم.
شریعتمداری با اشاره به تعاونی‌های استان یزد، خاطرنشان کرد: 1930 تعاونی در استان یزد فعال است و تنها 20 هزار نفر در آن اشتغال دارند و ما باید دقت داشته باشیم که آمار ثبت شده بیان شود و استمرار فعالیت‌ها مهم است و نه تعداد آنها.
وزیر کار با تاکید بر اینکه تامین مالی تعاونی‌ها باید انجام گیرد گفت: در دنیا تامین مالی خرد صورت می‌گیرد و تامین مالی خرد تضمین شده برای تعاونی‌ها برای اولین بار در کشور به صورت داخلی انجام می‌گیرد و همچنین اینکه تامین مالی به روش‌های مختلف باید در کشور باب شود و نباید فقط به بانک‌ها اکتفا کرد.
نوع کار در دنیا پوست اندازی کرده است تصریح کرد: اشکال جدید در دنیا نیازمند فولادسازی و پتروشیمی هستیم ولی وقتی دانش بنیان می‌شوند، نوع خدمات و فعالیت آنها تغییر می‌کند و اثرات چشمگیری برای درآمدزایی آنها را در پی خواهد داشت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴