تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۰۲۴۶۶
کارشناس موسسه پژوهش اقتصادی آمریکا با بیان اینکه جنگ تعرفه‌ای برای اقتصاد آمریکا فاجعه بار است، گفت:مسئولان آمریکا در مقابله خواسته‌های مردم کر شده‌اند و به آنها توجهی نمی‌کنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،به نقل از راشاتودی، یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: در حالی که دو سوم کالاهایی که از چین وارد آمریکا می‌شود مشمول تعرفه است و مردم آمریکا خواستار توقف جنگ تعرفه‌ای بین پکن و واشنگتن هستند اما کسی به آن توجهی نمی‌کند.
«جفری تاکر» از موسسه پژوهش اقتصادی آمریکا می‌گوید: افزایش تعرفه‌ها برای اقتصاد آمریکا یک فاجعه است، اما این آن چیزی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 4 سال پیش قول داده بود بنابراین چنین اقدامی هیچ تعجبی ندارد.
وی می‌گوید: علیرغم این واقعیت که جنگ تجاری ممکن است به دادگاه کشیده شود؛ چراکه چین ادعا می‌کند تعرفه‌گذاری از سوی آمریکا غیرقانونی است، ترامپ حتی به خواسته‌های مردم خودش که خواهان کنار گذاشتن سیاست جنگ تعرفه‌ای هستند نیز توجهی نمی‌کند.
آن چیزی که بسیار جالب است این است که در تاریخ آمریکا تولیدکنندگان و تجار آمریکایی در هیچ دوره‌ای از تعرفه‌گذاری حمایت نکرده‌اند و در حال حاضر نیز از هر قشری از طیف ماهیگیران و کشاورزان گرفته تا بخش انرژی و خرده‌فروشان به دنبال توقف جنگ تجاری هستند.
تاکر می‌گوید: ظاهرا مقامات آمریکایی در مقابل خواسته مردمشان کر شده‌اند؛ چراکه همه قدرت دست ترامپ است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴