مادرانی که فرزندان خود را نذر شش ماهه حسین(ع) می‌کنند

جلوه‌های شور و عشق در آئین شیرخوارگان حسینی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۰۲۴۰۶
مردم با عشق و شور و شوق خاصی به مراسم شیرخوارگان حسینی می‌آیند و از شهرها و استان‌های دیگر مسافت‌های زیادی را طی می‌کنند تا خود را به مراسم حضرت علی اصغر(ع) برسانند.
۰
plusresetminus
جلوه‌های شور و عشق در آئین شیرخوارگان حسینی
 امیر صدرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به فعالیت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از سال 82 در کشور اظهار کرد: از سال 86 نمایندگی در آمل فعال شد که در سال اول 100 نفر شروع شد و در سال گذشته به گفته پلیس پیشگیری 30 هزار نفر در این مراسم در رفت و آمد بودند و  حدود 6 هزار نفر بطور ثابت حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این مراسم از نماز صبح اولین جمعه محرم شروع می‌شود، عنوان کرد: در 6 هزار نقطه کشور، مراسم حضرت علی اصغر(ع) برگزار می شود که حسینیه سید حسن ولی جزء 5 مراسم بزرگ این مجمع در کشور است.

بنیانگذار هیئت سید حسن ولی ادامه داد: مردم با عشق و شور و شوق خاصی به مراسم می آیند و از شهرها و استان های دیگر مسافت های زیادی را طی می کنند تا خود را به مراسم حضرت علی اصغر(ع) برسانند و حتی از استان های جنوبی، زاهدان، سمنان، مشهد در این مراسم حضور دارند.

تهیه 10 هزار دست لباس علی اصغر(ع)

وی از تهیه 10 هزار دست لباس علی اصغر(ع) برای مراسم خبر داد و خاطرنشان کرد: این لباس باعث معجزات فراوانی شده است و کسانی که فرزند ندارند نیت می کنند، لباس و سیب را می گیرند و سال بعد با اولاد خود به مراسم می آیند.

صدرنژاد تصریح کرد: برای زیارت کربلا در یکی از شهرهای جنوبی در منزلی ساکن شدیم، آن خانواده فرزند نداشتند، لباس را به آنها هدیه کردم و سال بعد با فرزند خود به مراسم آمدند.

وی ادامه داد: خانواده ثروتمندی بودند که فرزند نداشتند، هزینه زیادی کرده بودند و حتی 9 ماه مجبور شدند در فرانسه تحت نظر پزشک باشند، اما همه از آنها قطع امید کرده بودند، اتفاقی در خیابان هراز با ترافیک زیادی مواجهه می شوند و کنجکاو می شوند چه مراسمی در حال برگزاری است، به مراسم می آیند و هر کدام یک دست لباس و سیب می گیرند و  سال بعد صاحب دوقلو می شوند.

معجزه اصلی جوانان‌ها هستند
 نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در مازندران افزود: خاطره زیادی از معجزاتی که اتفاق می افتد دارم، ولی معجزه اصلی جوان‌هایی هستند که در این هیت کار می کنند و امام حسین(ع) آنها را جذب کرده است.

وی از حضور چشمگیر جوانان در این هیئت و مراسمات ابراز خوشحالی کرد و یادآور شد: برخی از آنان شاید در بیرون آنها را ببینند گمان کنند که اصلا پایشان به مسجد نرسیده است، ولی از ماهها قبل برای مراسمات امام حسین(ع) شروع به کار کردند و هر لحظه از شبانه روز آماده خدمت هستند.

تدارک 2 هزار نفری در هر شب
بنیانگذار هیئت سید حسن ولی با بیان اینکه هر شب 2 هزار نفر اطعام‌دهی برای عزاداران امام حسین تدارک دیده می شود، اظهار کرد: حضور پر شور مردم هر ساله بیشتر می شود تا جایی که با کمبود مکان مواجهه می شویم.

وی نحوه برگزاری مراسم را بسیار تاثیرگذار خواند و عنوان کرد:در انتخاب مداح و سخنران سختگیری زیادی می کنم و باید از چند فیلتر عبور کنند، بارها شده است که مداحان زیادی به مراسم بیایند ولی اجازه مداحی به آنها ندهم.

صدر نژاد به 100 نفر نیروی انتظامات در مراسم حضرت علی اصغر (ع) اشاره کرد و گفت: برای فعالیت در مراسم خیلی استقبال زیاد است.

وی در پایان از نحوه برگزاری مراسم خاطرنشان کرد: با تلاوت سوره مراسم آغاز می شود،  نذرنامه، سخنرانی و گهواره گردانی از دیگر برنامه های این مراسم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰