تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۲۶۷
بیمه ایران یکی از شرکت‌ بیمه‌هایی است که علاوه بر بیمه‌های شخص ثالث، بدنه، آتش سوزی، مسافرتی و... بیمه تکمیلی درمان هم ارائه می‌کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است و همانطور که از اسم آن مشخص است به وسیله آن هزینه‌های درمانی فرد بیمه‌شده تا سقف مشخص و مازاد بر تعهدات بیمه‌گران پایه از جمله تامین اجتماعی، سلامت و ... توسط شرکت بیمه جبران می‌شود.
بیمه تکمیلی انفرادی ایران
در سال‌های گذشته بیمه تکمیلی تنها به صورت گروهی صادر می‌شد اما در حال حاضر با توجه به افزایش شرکت‌های کوچک مقیاس، توجه شرکت‌ها به بیمه تکمیلی انفرادی بیشتر شده و برخی از شرکت‌ها مثل بیمه سامان بیمه تکمیلی را به صورت انفرادی و خانوادگی هم ارائه می‌کنند.
البته شرکت بیمه ایران بیمه تکمیلی خود را فقط به صورت گروهی عرضه می‌کند و تعداد افراد یک گروه برای استفاده از بیمه تکمیلی ایران باید حداقل 50 نفر باشد.
خطرات و ریسک‌های تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران
بیماری‌ها و هزینه‌ها‌ی درمانی زیر تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران قرار می‌گیرند:
هزینه‌های بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی محدود (Day Care) (با بیش از 6 ساعت بستری)، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ‌شکن
هزینه‌های اعمال جراحی مغز و اعصاب (به‌استثنای دیسک ستون فقرات)، قلب، پیوند کبد، ریه و پیوند کلیه، مغز استخوان
هزینه‌های زایمان اعم از طبیعی و سزارین
هزینه‌های پاراکلینیکی شامل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سی‌تی‌اسکن، انواع آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی
هزینه‌های مربوط به تست ورزش، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، آنژیوگرافی چشم
هزینه‌های جراحی‌های مجاز سرپایی شامل شکستگی‌ها، گچ‌گیری، ختنه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست و لیزر درمانی
هزینه‌های رفع عیوب انکساری چشم (با نقص بینایی هر چشم 4 دیوپتر یا بیشتر) برای دو چشم
هزینه آمبولانس (حداکثر تعهدات سالانه برای جبران هزینه‌های آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی که نهایتاً منجر به بستری شدن بیمه شده در بیمارستان گردد در داخل شهر 30,000 تومان و بین شهری 60,000 تومان است که از تعهدات پوشش جراحی‌های عمومی قابل پرداخت است.)
شرایط بیمه تکمیلی ایران
بیمه تکمیلی ایران مانند سایر شرکت‌های بیمه دارای شرایطی است که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید. ما این شرایط را برای خرید و انتخاب آگاهانه، به طور دقیق برای شما توضیح داده‌ایم.
به طور کلی در بیمه‌های تکمیلی گروهی بر خلاف بیمه‌های تکمیلی انفرادی تمام شرایط از جمله فرانشیز، تعداد پوشش‌ها، دوره انتظار و ... به صورت توافقی بین شرکت بیمه و سازمان یا شرکت متقاضی بیمه تعیین می‌شود.
سقف تعهدات بیمه تکمیلی ایران در سال 98
همان طور که گفتیم سقف تعهدات در بیمه تکمیلی درمان گروهی یکی از شرایطی است که بر اساس توافق سازمان و شرکت بیمه مشخص می‌شود. در واقع متقاضی بیمه تکمیلی می‌تواند هر کدام از پوشش‌هایی را که اعضای آن گروه بیشتر به آن نیاز دارند و متناسب با شرایط آن‌ها می‌باشد، انتخاب و خریداری کند.
همچنین تعداد و نوع پوشش‌ها هم در بیمه تکمیلی گروهی ایران به صورت توافقی تعیین می‌شود. به عنوان مثال ممکن است در یک بیمه‌نامه تکمیلی گروهی پوشش ویزیت و دارو تحت پوشش باشد و در یک بیمه‌نامه دیگر خیر.
فرانشیز بیمه درمان تکمیلی ایران
به جز موضوع سقف تعهدات، یکی از موضوعات دیگر بیمه تکمیلی که بسیاری از افراد در مورد آن از مشاوران ازکی سوال می‌کنند، موضوع فرانشیز است.

منظور از فرانشیز مقداری از هزینه‌های درمانی است که پرداخت آن بر عهده خود بیمه‌شده خواهد بود. در بیمه‌ تکمیلی گروهی، فرانشیز بین 10 تا  30 درصد است. مقدار دقیق فرانشیز در شرکت‌های بیمه متفاوت است و به صورت توافقی بین شرکت بیمه و بیمه‌گذار تعیین می‌شود.
دوره انتظار بیمه تکمیلی ایران
در بیمه تکمیلی گروهی ایران و همچنین در سایر شرکت‌های بیمه، از برخی پوشش‌ها نمی‌توان بلافاصله بعد از خرید بیمه‌نامه استفاده کرد. منظور از دوره انتظار مدت زمانی است که فرد بیمه‌شده در طول آن، نمی‌تواند از بیمه‌نامه خود استفاده کند و حتما باید آن تعداد روز از صدور بیمه‌نامه فرد بیمه‌شده بگذرد تا بتواند از پوشش‌های دارای دوره انتظار بیمه‌نامه خود استفاده کند.
البته تمام پوشش‌های بیمه تکمیلی هم دوره انتظار ندارند و فقط دو پوشش زایمان و بستری و جراحی به ترتیب دارای دوره انتظار 9 ماهه و 3 ماهه هستند.
مقدار دوره انتظار به تعداد افراد گروهی که قصد خرید بیمه تکمیلی دارند هم بستگی دارد. به این معنا که دوره انتظار زایمان برای گروه‌های 50 تا 250 نفر 9 ماه و برای همین تعداد در پوشش بیماری‌های مزمن 3 ماه است و دوره انتظار پوشش زایمان برای گروه‌های 260 تا 1000 نفر 6 ماه و برای بیماری‌های مزمن همان 3 ماه است.بر همین اساس دوره انتظار این پوشش ها برای گروه های بالای 1000 نفر هم کلا حذف می‌شود.
مراکز درمانی طرف قراداد بیمه تکمیلی ایران
به صورت کلی یکی از معیارهای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی، زیاد بودن تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد است که این تعداد در بیمه ایران و در مقایسه با سایر شرکت‌های بیمه قابل قبول است. در حال حاضر بیمه ایران با بیش از 1238 مرکز درمانی از جمله مراکز بیمارستانی، درمانگاهی، آزمایشگاهی، چشم پزشکی، فیزیوتراپی و … طرف قرارداد است و بیمه‌شدگان می‌توانند برای انجام هر یک از این خدمات درمانی به این مراکز مراجعه کنند.
پرداخت هزینه‌های بیمه تکمیلی ایران
شما به دو روش زیر می‌توانید هزینه‌های درمانی خود را از بیمه ایران دریافت کنید.
روش اول: پرداخت مستقیم خسارت
در این روش بیمه‌شده هزینه‌های درمانی را خودش پرداخت می‌کند و باید برای دریافت هزینه‌ها از شرکت بیمه همراه با مدارک مورد نیاز به مراکز پرداخت خسارت بیمه ایران مراجعه کند.
مدارک مورد نیاز برای دریافت هزینه‌های درمانی و یا خسارت درمان از بیمه ایران:
فتوکپی صفحات اول و دوم شناسنامه بیمه‌شده همراه با اصل آن (جهت زایمان و فرزندان اناث در سن ازدواج)
گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان ذکور بین 18 تا 25 سال
کپی دفترچه بیمه‌شده‌ اصلی یک برگ و بیمه‌شده‌ 2 برگ
اصل صورتحساب هزینه‌های پزشکی
فتوکپی برابر اصل صورتحساب هزینه‌ها به ‌انضمام فتوکپی چک دریافتی از بیمه‌گر اول (خدمات درمانی/ تامین اجتماعی)
قبض رسید صندوق با مهر و امضای حسابداری بیمارستان
گواهی پزشک جراح، پزشک بیهوشی، گواهی ویزیت بالینی و مشاوره به‌انضمام کپی شرح عمل
گواهی پزشک جهت انجام اعمال پاراکلینیکی همراه با نتایج آن، نسخ ریز داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و ...
روش دوم: مراجعه به مراکز طرف قرارداد با بیمه ایران
در صورتی که بیمه‌شده به هریک از مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ایران مراجعه کند، نیازی به پرداخت هزینه‌ها نیست و تمام هزینه‌های درمان از بیمه‌نامه تکمیلی او کسر می‌شود و فرانشیز تنها هزینه‌ای است که بیمه‌شده باید پرداخت کند.
همچنین این روش برای پرداخت هزینه‌های جانبی درمانی بیمه‌شدگان استفاده می‌شود. منظور از هزینه‌های جانبی درمانی هزینه‌هایی مانند پروتز، لنز و ... است.
در این روش بیمه‌شده بعد از دریافت معرفی‌نامه و مراجعه به مراکز درمانی باید هزینه‌های درمانی را خودش بپردازد اما بعد از آن می‌تواند به مراکز پرداخت خسارت بیمه ایران مراجعه کند و با ارائه مدارک مورد نیاز مبلغ پرداختی خود را از شرکت بیمه دریافت کند.
در چنین شرایطی، هزینه‌های جانبی با توجه به سقف مجاز خسارت بیمه‌شده پرداخت می‌شود.
ثبت نام بیمه ایران تکمیلی در ازکی
ازکی (azki.com) به عنوان مرکز مشاوره و انتخاب بیمه، انواع بیمه تکمیلی از جمله انفرادی، خانوادگی و گروهی را از تمامی شرکت‌های معتبر بیمه به متقاضیان ارائه می‌دهد.
بیمه ایران یکی از شرکت‌هایی است که ازکی از طریق آن برای گروه‌های بالای 50 نفر بیمه درمان صادر می‌کند.
همانطور که گفتیم شرکت ایران، بیمه تکمیلی را تنها به صورت گروهی عرضه می‌کند که در حال حاضر امکان مقایسه، استعلام قیمت و خرید این بیمه از طریق سایت ازکی به صورت آنلاین فراهم شده است.
اگر شرکت و یا سازمانی متقاضی خرید بیمه تکمیلی گروهی باشد، کارشناسان ازکی بر اساس تعداد نفرات، شرایط درخواست کننده بیمه و مبلغ حق‌بیمه مورد نظر آن‌ها پس از مذاکرات لازم با شرکت بیمه ایران، بهترین طرح بیمه درمان تکمیلی گروهی را به سازمان یا شرکت مورد نظر پیشنهاد می‌دهند.
البته خدمات azki.com فقط محدود به بیمه تکمیلی نیست و انواع بیمه‌ها از جمله شخص ثالث، بدنه، مسافرتی، عمر و … را از انواع شرکت‌های بیمه ارائه می‌کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴