تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۲۰۰۱
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور کسری تولید برق شمال کشور و مازندران را یک هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: امسال دریافت برق از ترکمنستان را نداشتیم.
۰
plusresetminus
کمبود 1000 مگاواتی تولید برق در مازندران/احداث نیروگاه‌ در ساری و محمودآباد آغاز شد
به گزارش بلاغ، محسن طرزطلب در آیین آغاز عملیات اجرایی دو فاز گازی سیکل ترکیبی نیروگاه تولید برق شهید سلیمی نکا با اشاره به فراتر رفتن توان تولید نیروی برق کشور به بیش از 82 هزار مگاوات، اظهار کرد: امسال توان تولید نیروگاه‌های حرارتی کشور بیش از 98 درصد بوده که بعضی از روزها توان بیشتر از مصرف کشور داشتیم و به دنبال خریدار برای تولید مازاد خود بوده‌ایم.

وی افزود: از مرداد سال گذشته تا کنون سه هزار و250 مگاوات واحد جدید وارد مدار تولید برق کشور شده و 48 هزار مگاوات ظرفیت موجود سال‌های قبل نیز نگهداری و در شبکه تزریق شد البته امسال برخلاف پیش‌بینی‌ها شاهد رشد مصرف برق در کشور نبودیم که امیدورایم در سال‌های آینده نیز ادامه پید اکند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با ابراز نگرانی از عدم توازن تولید و مصرف برق در مازندران، خاطرنشان کرد: میزان تولید برق در مازندران از مصرف آن کمتر است که سعی شد باتوجه به محدودیت‌های موجود در یکی دو سال گذشته به طریقی این کسری جبران شود.
 
* آغاز احداث نیروگاه‌های محمودآباد و ساری
این مسئول اضافه کرد: یکی از این اقدامات صورت گرفته در مازندران احداث نیروگاه‌های جدید بوده که پروژه کلنگ‌زنی شده یکی از این واحدهای نیروگاهی است و باید تا حداکثر در مدت دو سال آینده تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

وی از آغاز احداث واحد نیروگاهی جدید در محمودآباد خبر داد و گفت: نیروگاه محمودآباد با ظرفیت 500 مگاوات با قابلیت افزایش این ظرفیت در صورت نیاز امسال حتما کلنگ خورده و عملیاتی می‌شود که کارهای مقدماتی آن نیز آغاز شده است.

طرزطلب تصریح کرد: واحدهای گازی نکا نیز هر کدام 162 مگاوات است که می‌توانیم ظرفیت این واحدها را افزایش داده و هر واحد را به 185 واحد برسانیم که در صورت رسیدن به این توان از انجام آن دریغ نخواهیم کرد.

وی از پایان مطالعات احداث واحد نیروگاهی در مرکز مازندران نیز خبر داد و افزود: پروژه بعدی نیروگاهی مازندران در شهر ساری است که باتوجه به آمادگی سرمایه‌گذار به زودی کار آن آغاز خواهد شد البته درصورت پای کار نیامدن سرمایه‌گذار نیز خودمان عملیات احداث آن را آغاز می‌کنیم.
 
* تکذیب واگذاری نیروگاه‌های دولتی
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور کسری تولید برق شمال کشور و مازندران را یک هزار مگاوات برشمرد و اذعان کرد: امسال دریافت برق ترکمنستان را نیز نداشتیم که در صورت بروز مشکل در تولید سال آینده تلاش می‌کنیم با تأمین برق از ترکمنستان مشکلات احتمالی را رفع کنیم.

این مسئول واگذاری نیروگاه‌های دولتی را تکذیب و اضافه کرد: امسال نزدیک به 67 هزار مگاوات تولید در نیروگاه‌های حرارتی داریم که 10 هزار و 383 مگاوات آن به هر طریقی دولتی باقی خواهد ماند و این واحدهای کلنگ‌زنی شده نیز ازجمله آن‌ها خواهد بود.
 
وی گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا از شرکت‌های خوب و با درآمد مناسب است که برای تأمین آب آن نیز 60 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده که در صورت فراهم بودن شرایط اقتصادی و سیاسی نوسازی نیروگاه نیز در دستور کار قرار دارد.

طرزطلب در تشریح شرایط واحدهای کلنگ‌زنی شده تأکید کرد: دو واحد گازی برای این پروژه تأمین اعتبار و خریداری شده که به محض آمادگی واحد اجرایی نیروگاه، وارد می‌شود تا با اعتباری بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده عملیاتی و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴