تاریخ انتشارجمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۰۱۸۴۶
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: دومین واحد نیروگاه سردشت ، مصادف با هفته دولت با موفقیت با شبکه سراسری برق سنکرون شد.
۰
plusresetminus

 به گزارش بلاغ، واحد دوم نیروگاه 150 مگاواتی سردشت در استان آذربایجان غربی با شبکه سراسری برق کشور سنکرون شد.
بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: مصادف با هفته دولت دومین واحد نیروگاه سردشت ، با موفقیت با شبکه سراسری برق سنکرون شد.
مرادی افزود: طرح سد و نیروگاه سردشت دارای 3 واحد 50 مگاواتی است که دومین واحد 50 مگاواتی آن پس از انجام تست‌های بی‌باری با شبکه سراسری سنکرون شد.
وی افزود: در ادامه پس از انجام تست‌های تحت بار و بازرسی و تنظیمات مورد نیاز، این واحد وارد مرحله بهره‌برداری آزمایشی خواهد شد.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب و نیرو اضافه کرد: نیروگاه سردشت توان تولید 421 گیگاوات ساعت برق در سال را دارد که اولین واحد آن هم‌زمان با اوج مصرف برق کشور و در تاریخ 25 تیرماه وارد مدار شد.
این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود، واحد سوم این نیروگاه نیز تا اواخر شهریورماه با شبکه سراسری برق سنکرون و این نیروگاه با ظرفیت نامی خود به مدار تولید وارد شود که تثبیت ولتاژ در منطقه شمال غرب کشور یکی از نتایج آن خواهد بود.
از مهم‌ترین مزایای نیروگاه‌های آبی، اتصال به شبکه در کمترین زمان ممکن و پاسخ سریع به نیازهای تغییر بار در شبکه سراسری است که نیروگاه سردشت با ورود به شبکه سراسری می‌تواند به نیاز و پایداری شبکه در زمان‌های پیک مصرف برق کمک نماید.

انتهای پیام/ب
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰