تاریخ انتشارجمعه ۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۰۱۸۳۱
امام جمعه نکا گفت: قبول داریم که مبارزه اصلی با فساد و مفسدان در این برخوردهای قضایی نبوده و اولویت این است که زمینه‌های به وجود آمدن فساد را بسته و با علت مبارزه کنیم اما فعلاً در ممکلت ما مفسدانی وجود دارند و فسادها، بخوربخورها، اختلاس‌ها و دزدی‌هایی اتفاق افتاده که نمی‌توانیم بگوییم که با بزن و بگیر کار درست نمی‌شود اتفاقاً الان بزن و بگیر لازم است.
۰
plusresetminus
مجلس و دولت به قوه قضائیه در مبارزه با فساد کمک کنند/ پیش برد جنگ اقتصادی وظیفه مهم امروز دولت
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نکا با اشاره به نه گفتن امام حسین(ع) در مقابل استکبار زمان خود، اظهار کرد: همانطور که اسلام بدون غدیر و ولایت را خداوند نمی‌پسندد عاشورا نیز درس بزرگی است که همه ما باید بیاموزیم.

وی افزود: اسلام بدون عاشورا یعنی اسلامی که استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی در آن نباشد که اسلام بدون سیاست، بدون خطر، بدون مهدی و انتظار را نیز خداوند نمی‌پسندد بلکه خداوند اسلامی را می‌پسندد که سرچشمه آن بعثت و در آن غدیر و ولایت به همراه عاشورا و استکبارستیزی و روزنه امید به فرج نهایی با ظهور حضرت ولی عصر(عج) وجود دارد.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: البته باید شور حسینی در مراسم امام حسین(ع) صددرصد بشود، مجالس امام حسین(ع) به صورت سرد، بی حال یا کم‌حال فایده‌ای ندارد بلکه باید شور و جوش و خروش داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: اما شور باید همراه با شعور باشد، باید مراسم عزادرای را به مسجدها کشانده و به مسجدها نزدیک کرد چراکه فاصله گرفتن مجالس عزادرای از مسجد شور حسینی را بدون شعور خطر و آفت است و نباید اینگونه باشد.
 
* توصیه مهم به ادارات
وی همچنین به هفته دولت پرداخت و ضمن تقدیر از زحمات مسئولان دولت، گفت: باید بدانیم که بهترین مبارزه و مرگ بر آمریکا مبارزه عملی و سازندگی کشور است تا بی‌نیاز و خودکفا شده و نیاز به آمریکا او استکبار نداشته باشیم بلکه به درون اکتفا کرده و عمران و آبادانی بوجود بیاوریم، این بهرتین مبارزه با آمریکا است.

محمدی لائینی در توصیه‌ای به ادارت، تصریح کرد: مدیران، ادرات و کارکنان را هم نظارت و هم تشویق کنند که واقعاً وظیفه خود را خوب انجام داده و واقعاً به مردم برسند، یک آدمی که شناخته شده نباشد و پارتی و پول هم نداشته باشد اگر سر و کارش به ادارت بی‌افتد می‌فهمد که چقدر سخت است اما نباید اینگونه باشد.

وی افزود: باید ادرات ما روان، آسان و سریع کار را انجام داده و کرامت مراجعه‌کننده را حفظ کنند که امید است دستگاه‌ها اینونه عمل کنند.
 
* خودداری از تشتت حواس مردم با حشیه‌سازی
خطیب جمعه نکا با بیان اینکه وظیفه مهم دولت امروز پیش برد جنگ اقتصادی است اذعان کرد: بنابر نظر رهبر معظم انقلاب امروز کشور درگیر جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی است که باتوجه به شرایط امروز کشور فوریت جنگ، دفاع و مبارزه اقتصادی ما بیشتر است اما در دراز مدت اهمیت و جنگ اصلی ما در عرصه فرهنگی است.

این مسئول اضافه کرد: بالاخره دولت است که باید در این جنگ اقتصادی میدان‌دار باشد و بجنگد و همه ما نیز باید از رزمندگانی که در میدان هستند حمایت کنیم چراکه در پشت جبهه نیز باید مردم حمایت کنند.

وی خواستار جلوگیری از حاشیه روی‌ها شد و گفت: حواس مردم متوجه مسائل دیگر نشود اکنون بزرگترین جنگ ما جنگ اقتصادی است و همه حواس‌ها باید اینجا باشد و بی‌خود حاشیه درست نکرده و حواس‌ها را متشتت نکنیم.

محمدی لائینی با اشاره به نامه 12 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد تأکید کرد: باید هم مجلس و هم دولت به قوه قضائیه در راستای مبارزه با فساد کمک کنند، مبارزه با فساد ایده مقدسی است و تحرکات خوبی توسط رئیس قوه شروع شده است.
 
* الان بزن و بگیر لازم است
وی افزود: قبول داریم که مبارزه اصلی با فساد و مفسدان در این برخوردهای قضایی نیست و اولویت این است که زمینه‌های به وجود آمدن فساد را باید ببنیدم و مبارزه با علت کنیم اما فعلاً در مملکت ما فسادهایی وجود دارد و مفسدانی وجود دارند و بخوربخورها و اختلاس‌ها و دزدی‌هایی اتفاق افتاده خب چه باید کرد.

امام جمعه نکا بیان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که با بزن و بگیر کار درست نمی‌شود اتفاقا الان بزن و بگیر لازم است و البته کار سختی است بخصوص وقتی که این فسادها به صاحبان قدرت و ثروت برسد مقداری کار حساس می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: ما انتظار داریم که هم دولت و هم مجلس قوه قضائیه را در این زمینه یاری کرده و همه متحد باشند و در عین اینکه آن دو قوه نظارت خود و راهکارهای حقوقی خود را برای اینکه فساد به وجود نیاید که نیاز به درمان داشته باشد نیز ارائه کنند.
 
* هم‌صدا و متحد در مقابل دشمنان
وی گفت: دشمنان بیرونی ما نیز مشغول شیطنت خود هستند و اخیراً فرانسه با همکاری آمریکا در اختفا پیشنهاد داده برجام هم دائمی و هم فراگیر شود یعنی از 10 ساله بودن خارج شده و باید همیشگی شود و ایران برای همیشه محدودیت هسته‌ای داشته باشد.

محمدی لائینی ادامه داد: می‌گویند باید فراگیر شود یعنی غیر از هسته‌ای به صنایع موشکی نیز باید سرایت داده شود که نشان می‌دهد این‌ها داستان را از اول قضیه نوشتن و از دشمن انتظاری جز این نیست.

وی افزود: امروز درکشور نیاز به وحدت وجد دارد و همه باید به دولت کمک کنیم، مسئولان و سه قوه باید با هم متحد باشند و چندصدایی و اختلافات را کنار گذاشته حول محور رهبری و ولایت با هم متحد شده و دشمن را ناامید کنیم تا بداند که همه قوا و ملت حول محور ولایت وحدت و همبستگی خواهیم داشت.
 
* مسئولان شرایط امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را فراهم کنند
محمدی لائینی در بخش دیگر سخنان خود به مناسبت‌های هفته پیش رو پرداخت و با اشاره به قرار داشتن در آستانه ماه محرم و سالروز ورود کاروان اباعبدالله(ع) به سرزمین کربلا، اظهار کرد: خدا می‌داند این چه حادثه بزرگی است که در تاریخ بی‌نظیر است.

وی افزود: خدا می‌داند برای این کاروان در سرزمین کربلا در یک روز تا 40 روز بعد چه چیزهایی را قرار است مقدر شود که در تاریخ بی‌نظیر است بنابراین همه در برابر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) خاضع هستند چراکه همه مصیبت‌ها در برابر مصیبت عاشورای حسینی کوچک است.

امام جمعه نکا با بیان آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر از دومین روز محرم، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) یکی از فلسفه‌های قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است که همه ما باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم که البته شرایط آن را باید مسئولان فراهم کنند.

محمدی لائینی در پایان گفت: اینگونه نباشد افرادی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند بدهکار شوند و صاحبان منکر پررو و طلبکار شوند که متأسفانه گاهی انسان مشاهده می‌کند شرایط دارد اینگونه می‌شود بلکه شرایط باید به سمت عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴