تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۰۱۵۳۳
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تا زمانی که معاون وزیر صنعت به عنوان مدیرعامل ایران خودرو معرفی می‌شود خصوصی‌سازی صنعت خودرو معنا ندارد.
۰
plusresetminus
وقتی معاون وزیر، مدیرعامل ایران‌خودرو می‌شود خصوصی‌سازی معنا ندارد

دو روز پیش پس از عزل یکه‌زارع مدیرعامل سابق ایران خودرو، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صنعت به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو منصوب شد. انتصابی که به دلیل عدم تجربه مقیمی در این صنعت انتقاداتی ایجاد کرد.

سیداحسان خاندوزی استاد دانشگاه در این باره اظهار داشت: اخیرا معاون وزیر صنعت به عنوان مدیرعامل ایران خودرو معرفی شد و این نشان می‌دهد که دولت بنا ندارد پای خود را از بازی مدیریت صنعت خودرو بیرون بکشد. تا زمانی که معاون وزیر صنعت به عنوان مدیرعامل ایران خودرو معرفی می‌شود خصوصی‌سازی صنعت خودرو معنا ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: گرچه آقای مقیمی معاون وزیر به عنوان مدیرعامل ایران خودرو برگزیده شد و ما هم برای او آرزوی موفقیت داریم اما نباید منتظر تغییر نقش دولت در خودروسازی باشیم. ایران خودرو و سایپا دو بنگاهی نیستند که فرمول خصوصی‌سازی رایج دنیا در مورد آنها به راحتی قابل اجرا و تقلید باشد.

به گفته این کارشناس اقتصادی، الان شاهدیم معاون وزیر صنعت به عنوان مدیرعامل ایران خودرو معرفی می‌شود یعنی کسی که قبلا نقش تنظیم‌گر و ناظر را داشته امروز باید نگاه سطح بنگاه و سودآوری ایران خودرو را داشته باشد و بنابراین با این حرکت، خصوصی‌سازی صنعت خودرو به طور حتم شکست می‌خورد.

خاندوزی اضافه کرد: با وجود اینکه وزیر صنعت وعده داده‌اما خصوصی‌سازی صنعت خودرو امسال و حتی سال آینده اتفاق نخواهد افتاد. من پیشگو نیستم ولی شواهد نشان می‌دهد این امر قابل تحقق نیست. البته ممکن است در مورد واگذاری سهم 14 درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع در ایران خودرو این اتفاق بیفتد اما این به معنای خصوصی‌سازی نیست.

در همین زمینه، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخنگوی دولت یکباره می‌گوید مدیرعامل ایران‌خودرو برکنار شده و احتمالا آقای فلانی می‌شود، گفت: سؤال این است که دولت که 17 درصد سهام را دارد مگر می‌تواند مدیرعامل ایران‌خودرو را نصب و اعلام کند و این تخلف است؛ پنج عضو هیئت مدیره هستند که باید تصمیم بگیرند چه کسی مدیرعامل باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴