تاریخ انتشاردوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۰۱۳۷۹
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به تشکیل ستاد اربعین این دانشگاه گفت: امسال بیش از 3 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام خواهند شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سجاد صدیقی دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به تشکیل این ستاد گفت: ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان در سه سطح تشکیل شده است، سطح اول در سازمان مرکزی دانشگاه و به عنوان ستاد مرکزی تشکیل شده که ریاست آن را رئیس دانشگاه برعهده دارد و کار این ستاد سیاست گذاری و راهبری مجموعه است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: ستادهایی هم در استانها و با عنوان ستادهای استانی دانشگاه فرهنگیان شکل گرفته که ریاست آن را مدیران دانشگاه در استان بر عهده دارند. یک سری ستاد هم ستادهای دانشجویی است که موضوع اجرا، اعزام، خادمی و موکب‌داری را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه نگاه و تعامل بسیار خوبی در رابطه با مسئله اربعین در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، اضافه کرد: مجموعه دانشگاه فرهنگیان از رئیس تا مسئولان دیگر دانشگاه برای ماجرای اربعین پای کار هستند و تصمیمات بسیار خوب نیز در ستاد مرکزی دانشگاه در این حوزه گرفته شده است. 
صدیقی یادآور شد: در جلسه‌ ستاد مرکزی اربعین دانشگاه فرهنگیان قرار شد حدوداً ۲۰۰۰ تسهیلات یک میلیونی به دانشجویان برای شرکت در پیاده روی اربعین داده شود، همچنین برای ظرفیت حدود ۱۵۰۰ نفر هزینه رفت و برگشت به مرز و دانشگاه در نظرگرفته شد که این تسهیلات با اولویت دانشجویان کم بضاعت، زائر اولی‌ها و سال آخری‌ها پرداخت خواهد شد.
دبیر اجرایی ستاد اربعین دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: به‌علاوه این تسهیلات حدود هزار نفر هم ظرفیت خادمی در نظر گرفته شده، که این هزار نفر در موکب های دانشگاه و همچنین موکب‌هایی که مربوط به موسسات و مجموعه‌های فرهنگی هستند، مستقر می‌شوند. 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه اظهار داشت: ما چهار موکب به صورت رسمی در کرمانشاه، ایلام، خوزستان و مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان خواهیم داشت که موکبی که در مرز قرار دارد به عنوان موکب بین المللی برای پذیرایی از شیعیان پاکستان درنظر گرفته شده است.
صدیقی تصریح کرد: مصوبه دیگر ستاد این بود که برای دانشگاهیان جامانده از سفر زیارتی اربعین در سراسر کشور در روز اربعین برنامه‌هایی برگزار خواهد شد، همچنین قرار شد با استفاده از ظرفیت دانشجویی به تولید یک مستند درباره اعزام دانشجویان به پیاده‌وری اربعین پرداخته شود.
وی گفت: تهیه کتاب «صد متن؛ صد عکس» هم از اقدامات دیگری است که قرار است در ایام اربعین انجام شود که در این راستا خاطرات و تصاویر دانشجویان اعزام شده جمع‌آوری شده و به یادگار خواهد ماند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: در مجموع هم افزایی و همدلی بسیار خوبی در میان مسئولین دانشگاه برای حمایت از مجموعه راهپیمایی اربعین وجود دارد و هم اکنون هم در مرکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ستاد دانشجویی اربعین شکل گرفته و دوستان ما مشغول  تبلیغات و ثبت نام از دانشجویان هستند.
صدیقی درباره تعداد دانشجویانی که از دانشگاه فرهنگیان به پیاده روی اربعین اعزام خواهند شد، گفت:‌ امسال بیش از 3 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام خواهند شد، که این تعداد یکسری در قالب کاروان‌ها خواهد بود و یک سری هم زائران خودجوشی هستند که فقط دانشگاه بسترسازی  و تسهیلات آنها را فراهم می کند.
وی در خاتمه اظهار داشت: یکی از مصوبات ستاد اربعین دانشگاهیان فرهنگیان هم درباره موجه شدن غیبت‌ دانشجویان در ایام اربعین بود که بر این اساس در این ایام غیبت‌ کسانی که به پیاده‌روی اعزام می شوند موجه می‌شود همچنین در این ایام امتحانی هم برگزار نمی‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴