کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برقراری پرواز سنندج ـ سلیمانیه عراق در اولویت برنامه‌های فرودگاه سنندج قرار دارد

4 شهريور 1398 ساعت 11:20

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان با اشاره به اینکه در سال ۹۵ پروازهای سنندج به سلیمانیه برقرار بود و به دلیل عدم تمایل شرکت هواپیمایی سلیمانیه اکنون این پروازها لغو شده است، گفت: به دلیل تشابه فرهنگی اقلیم کردستان عراق و نیز بحث توریسم درمانی و گردشگری برقراری پرواز سنندج به مقصد سلیمانیه عراق در اولویت برنامه‌های فرودگاه قرار دارد.



به گزارش بلاغ،امیرعباس نظری‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  با اشاره به پروازهای فرودگاه سنندج از ابتدای فروردین سال‌جاری تاکنون اظهار داشت: از تعداد ۲۳۰ پرواز امسال فرودگاه سنندج حدود ۱۷ هزار مسافر و ۹۰ تن بار جابجا شده است.
وی اظهار کرد: فرودگاه سنندج افزون بر پروازهای با برنامه، یکسری پروازهای غیر برنامه‌ای با شرکت‌های مختلف مانند ارتش، پلیس، اورژانس هوایی و سازمان نقشه‌برداری خدمات هوایی انجام می‌دهد.
مدیر فرودگاه‌های استان کردستان یادآورشد: ۲۰ پرواز رفت و برگشت سنندج ـ تهران و بالعکس به صورت هفتگی از فرودگاه سنندج و شرکت آسمان، ایران ایر و قشم ایر انجام می‌شود.
به گفته وی، روزانه بجز پنج شنبه‌ها یک تا دو پرواز تهران ـ سنندج و بالعکس انجام می‌شود.
نظری‌زاده با اشاره به اینکه در سال ۹۵ پروازهای سنندج به سلیمانیه برقرار بود و به دلیل عدم تمایل شرکت هواپیمایی سلیمانیه اکنون این پروازها لغو شده است، گفت: به دلیل تشابه فرهنگی اقلیم کردستان عراق و نیز بحث توریسم درمانی و گردشگری برقراری پرواز سنندج به مقصد سلیمانیه عراق در اولویت برنامه‌های فرودگاه قرار دارد.
مدیر فرودگاه‌های استان کردستان اظهار کرد: امید است در آینده نزدیک مجددا پروازهای فرودگاه سنندج و اقلیم کردستان عراق برقرار شود.
وی با اشاره به اینکه سامانه ناوبری فرودگاه سنندج مجهز به مدرن‌ترین و بروزترین تجهیزات است گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای افزایش پروازهای فرودگاه سنندج فراهم است و تجربه ثابت کرده که پروازهایی که در گذشته به مقصد ترکیه و سلیمانیه انجام شده است نشان‌دهنده مهیا بودن ظرفیت فرودگاه سنندج برای افزایش پروازهاست.
فرودگاه سنندج حدود ۵۰ سال قدمت دارد و با مساحت ۹۰۰ هزار متر در جنوب غربی سنندج و ابتدای جاده سنندج کرمانشاه واقع شده است، عملیات ساخت اولیه فرودگاه در سال ۴۷ آغاز شد و در سال ۱۳۵۰ آغاز بکار کرد.
اولین پرواز فرودگاه در سال ۵۰ توسط شرکت هواپیمایی هما انجام شد.
استان کردستان بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، فرودگاه سنندج نقش مهمی در جابجایی مسافر و توسعه توریسم و مسافران گردشگر بعهده دارد.
 


کد مطلب: 401370

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/401370/برقراری-پرواز-سنندج-سلیمانیه-عراق-اولویت-برنامه-های-فرودگاه-قرار

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com