تاریخ انتشاردوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۰۱۳۳۵
رئیس انجمن پویانمایی قم با اشاره به نیاز بودجه‌های چندمیلیاردی برای تولید انیمیشن سینمایی، از عدم حمایت نهادها برای تولید انیمیشن سینمایی انتقاد کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سید محسن موسوی نژاد در حاشیه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در قم در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه فضای بسیاری خوبی برای تولید انیمیشن در کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر انیمیشن‌های خوبی تولید شده است که  انیمیشن «فیلشاه» از جمله انیمیشن‌های موفق بوده است که بیشترین رکورد جذب مخاطب را کسب کرده است.
به گفته رئیس انجمن پویانمایی قم، انیمیشن‌های «رهایی از بهشت»، «در مسیر باران» و «شاهزاده روم» از جمله کارهای موفق بوده و در سال‌های گذشته بیش از ۱۰ الی ۱۵ انیمیشن سینمایی تولید شده است.
وی با بیان اینکه تنها انیمیشن‌هایی که خیلی توانسته است با مخاطب ارتباط برقرار کند «فیلشاه» و «شاهزاده روم» بوده است، عنوان کرد: امسال هم انیمیشن «بنیامین» از جمله انیمیشن‌های خوب جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان است که احتمال اینکه فروش خوبی را در اکران سینمایی داشته باشد، وجود دارد.
موسوی نژاد با اشاره به سختی‌های تولید انیمیشن سینمایی، تصریح کرد: هیچ ارگانی وجود ندارد که مجوز تولید به انیمیشن سینمایی بدهد و صدور مجوز انیمیشن سینمایی منوط به این است که کارگردان سابقه تولید یک کار انیمیشن کوتاه را داشته باشد.
رئیس انجمن پویانمایی قم با تاکید بر اینکه راه‌های اداری و گرفتن مجوز برای انیمیشن سینمایی بسیار پیچیده است، افزود: کارگردان باید کار انیمیشن کوتاهش را در جشنواره‌های متعدد معرفی و جوایزی را کسب کرده باشد تا بتواند مجوز تولید کار سینمایی را دریافت کند که این منوط به صرف هزینه و وقت بالایی است.
موسوی نژاد با بیان اینکه در خارج از کشور برای ساخت انیمیشن سینمایی بیش از  ۲۰میلیون دلار هزینه می‌شود، افزود: در ایران هزینه ساخت یک انیمیشن ۱۰ میلیارد تومان است و بسیاری از انیمیشن‌ها با هزینه بسیار پایین‌تر از این ساخته می‌شود.
مدیر مسئول موسسه سفیر پویا افزود: انیمیشن‌های سینمایی را می‌توان در کشورهای دیگر هم پخش کرد و فروشش را داشته باشد اما همین مبلغ کم هم برای تولید انیمیشن معمولاً حمایت نمی‌شود و فیلمنامه هایی که ارائه می‌شود معمولاً ارگانی برای حمایت ورود نمی‌کند و تنها در حد مشارکت معنوی و یا ارائه تجهیزات حاضر به همکاری می‌شوند.
وی با اشاره به آینده درخشان انیمیشن، عنوان کرد: در برهه ای از زمان هستیم که تولید کنندگان انیمیشن باید خود را نشان بدهند چرا که تا چند سال دیگر هزینه‌های تولید بیشتر می‌شود و تولید انیمیشن سخت تر خواهد شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴