تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۴۰۱۳۱۳
یک روزنامه انگلیسی خبر داد، سر کرده گروه تروریستی «داعش» یک افسر اطلاعاتی رژیم سابق عراق را به عنوان جانشین خود تعیین کرده است.
۰
plusresetminus
افسر اطلاعاتی صدام جانشین ابوبکر بغدادی شد
«تایمز» نوشت، ابوبکر بغدادی یک افسر سابق دستگاه اطلاعاتی «صدام» به نام «عبدالله قرداش» را به عنوان جانشین خود تعیین کرده است.

به گزارش ایسنا، «صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیاله گفت: این کمیته اطلاعات زیادی درباره قرداش و اینکه او چگونه عضو داعش شده، در اختیار دارد. قرداش پست‌های زیادی طی پنج سال گذشته در درون گروه داعش بر عهده داشته و بالاخره به یکی از مهم‌ترین معاونان نظامی ابوبکر بغدادی تبدیل شده است. مأموریت اصلی این افسر اطلاعات سابق صدام، ممانعت از دودستگی و ازهم‌فروپاشی داعش بوده و مأموریت دوم قرداش هم از بین بردن اختلافات میان فرماندهان عرب و خارجی داعش است.

«ابوعلی البصری» رئیس گروه اطلاعاتی موسوم به «الصقور» عراق نیز درباره وضعیت جسمانی ابوبکر بغدادی که باعث شده وی به دنبال تعیین جانشین باشد، گفت: ابوبکر بغدادی اکنون در سوریه پنهان شده و فلج شده است. بعد از کشته شدن سرکرده‌های داعش و شکست نظامی این گروه در عراق و سوریه، بغدادی با خطر بزرگی مواجه شده و به همراه تعدادی از معاونانش در محاصره قرار دارد.

البصری افزود: طی عملیاتی که (نیروهای‌) الصقور با هماهنگی نیروی هوایی ارتش عراق در سال ۲۰۱۸ انجام دادند، ستون فقرات ابوبکر بغدادی آسیب دید و هم اکنون او فلج است.

تایمز نیز در باره جانشین بغدادی نوشت: قرداش به عنوان افسر سابق ارتش صدام فعالیت می‌کرده و (اکنون نیز) یکی از معروف‌ترین رهبران داعش است و طرح‌های اصلی حملات را وی تنظیم می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴