تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۰۱۳۰۳
رئیس بسیج اصناف مازندران با اعلام اینکه 4 شهریورماه مصادف است با سالروز تشکیل بسیج اصناف گفت: همایشی برای گرامیداشت این روز فردا در سالن همایش اتاق بازرگانی ساری با موضوع نقش اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
برگزاری همایش بزرگداشت روز بسیج اصناف فردا در ساری/کمک 5 میلیاردی اصناف به سیل‌زدگان
محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اعلام اینکه 4 شهریورماه مصادف است با سالروز تشکیل بسیج اصناف اظهار کرد: بسیج اصناف با رویکرد حمایت از اقشار صنفی جامعه، تحقق ارزش‌ها و اهداف نظام انقلاب در بدنه اصناف کشور ایجاد شد که برای کمک به اصناف و بازاریان در جهت سرعت بخشیدن به تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت است.

وی افزود: به همین منظور، همایشی برای گرامیداشت این روز فردا از ساعت 9:30 صبح در سالن همایش اتاق بازرگانی ساری با موضوع نقش اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی در حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.

رئیس بسیج اصناف مازندران خاطرنشان کرد: هدف و انگیزه بسیج اصناف در واقع پشتیبانی و دفاع همه جانبه صنوف و بسیجیان این قشر از نظام و انقلاب و همچنین سازماندهی بسیجیان برای کمک به بازار و کل اصناف به صورت همه جانبه و بدون چشم‌داشت است.

ابراهیمی در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی بسیج اصناف و اتاق‌های اصناف مازندران در حمایت از سیل‌زدگان استان اعلام کرد: از همان روز اول پس از وقوع سیل، بسیجیان پای کار آمدند و فرماندهان پایگاه‌های اصناف همراه با بسیجیان در بین مردم حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: در مرحله اول عمده ترین اقدام بسیج اصناف اعزام گروه‌های جهادی صنفی به مناطق سیل زده و انجام ارائه خدماتی چون تعمیرات لوازم خانگی، لوازم برقی، لوازم گازسوز و غیره بود.

رئیس بسیج اصناف مازندران تصریح کرد: در گام بعدی و طی جلسه‌ای که بین اتاق‌اصناف، سازمان صمت و بسیج سازندگی برگزار شد، مقرر شد تا اصناف هم به‌صورت نقدی و هم با اهدای اجناس مورد نیاز و ضروری مشارکت داشته باشند.

ابراهیمی اعلام کرد: در ادامه مقرر شد تا اصناف با مشارکت در ساخت و ساز واحدهای تخریبی هم در ساخت و هم در تامین مصالح ساختمانی نظیر سیمان، آهن، آجر و غیره تا سقف 20 میلیون تومان مشارکت کنند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اصناف و بازاریان مازندران برای کمک‌رسانی به هموطنان خسارت دیده از سیل، بیان کرد: اصناف و بازاریان مازندران همواره در تمام حوادث و بحران‌ها طی دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن، حضور پر رنگ و مستمری داشتند و در سیل اخیر نیز به یاری هموطنان خود شتافته‌اند.

رئیس بسیج اصناف مازندران توضیح داد: با برگزاری جلسات و پیگیری با اتاق‌های اصناف، ادارات صنعت و اتحادیه‌های صنفی استان، در همان روزهای نخست، مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی بازاریان به سیل زدگان استان به صورت نقدی و اهدای اجناس ضروری کمک شد.

ابراهیمی اضافه کرد: علاوه بر این کمک نقدی، طی جلسه‌ای که اصناف با کمیته امداد و بهزیستی برگزار شد مقرر شد تااصناف در ساخت  200 واحد مسکونی تحت پوشش این ارگان‌ها و افراد غیر پوشش نیز مشارکت کنند.

وی اذعان کرد: با اعلام آمادگی اصناف و بازاریان مازندران مبنی بر کمک تا سقف 20 میلیون تومانی برای ساخت هر مسکن با احتساب ساخت 200 واحد مسکونی برای سیل زدگان، کمک آن‌ها در این بخش به 4 میلیارد تومان طی اجرای پروژه می‌رسد که با احتساب کمک بیش از یک میلیاردی در مرحله اول، مجموع کمک‌های نقدی و غیر نقدی اصناف مازندران به سیل زدگان به بیش از 5 میلیارد تومان می‌رسد.

رئیس بسیج اصناف مازندران در پایان گفت: به مناسبت فرا رسیدن 4 شهریورماه  روز قشر بسیج اصناف که سالروز به شهادت رسیدن مهدی عراقی و فرزندش توسط منافقین انجام گرفت؛ فردا مراسم گرامیداشتی با حضور اصناف، مسئولان استانی و فعالان رسانه‌ای در مرکز استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲