مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران خبر داد

برآورد اعتبار 4 هزار میلیاردی برای 464 پروژه راهداری

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۰۱۳۰۰
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل را 464 پروژه با برآورد اعتباری 4 هزار و 29 میلیارد ریال عنوان کرد.
۰
plusresetminus
برآورد اعتبار 4 هزار میلیاردی برای 464 پروژه راهداری
به گزارش بلاغ، عباسعلی نجفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت هفته دولت از افتتاح 33 پروژه راهداری و حمل و نقل با اعتبار 217 میلیارد ریال طی هفته دولت در مازندران خبر داد و اظهار کرد: از این میزان، 25 پروژه مربوط به معاونت فنی و نظارت و 8 پروژه نیز مربوط به حوزه راهداری است.

وی افزود: عمده فعالیت این اداره کل در جهت بهسازی، ایمن سازی و حفظ و نگهداری از راه‌ها بوده که پروژه‌های بالا در جهت تامین امنیت کاربران جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: احداث و نوسازی دو پاسگاه پلیس راه گزنک و سوادکوه، تعدادی از پروژه‌های روکش آسفالت در محورهای روستایی، اصلی و فرعی، تامین روشنایی نقاط پر حادثه در این ایام، نصب حفاظ‌ها و تعمیرات ابنیه مرتبط با راهداری و حمل و نقل از عمده طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت است.

این مسئول بیان کرد: در 5 ماهه امسال، بالغ بر 3 هزار و 700 نیوجرسی جدا کننده و همچنین 850 کیلومتر خط کشی در راه‌های استان اجرا شد.

نجفی با اشاره به سهم 12 درصدی مازندران از روشنایی جاده‌ای کل کشور عنوان کرد: طی این بازه زمانی، روشنایی نقطه‌ای را در 15 نقطه از استان اجرا کردیم و 7 هزار متر روشنایی طولی نیز در محورها احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در سطح استان، 7 شرکت ترانزیت مشغول فعالیت هستند که از این میزان، 5 شرکت در بخش ترانزیت کالا و دو شرکت نیز در بخش ترانزیت مسافری فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران بیان کرد: حدود 128 شرکت فعال باربری حمل کالا در استان فعال هستند که تعداد رانندگان ما در این بخش، 17 هزار و 260 نفر و تعداد ناوگان ما 13 هزار و 377 خودرو با عمر بالای 21 سال می‌باشد.

این مسئول با بیان اینکه در سطح استان، 204 شرکت مسافربری مشغول فعالیت هستند، گفت: از این میزان، 60 شرکت اتوبوس‌رانی، 113 شرکت مینی بوس رانی و 13 شرکت سواری رانی فعالیت دارند که تعداد رانندگان ما در این بخش، 8 هزار و 703 راننده، 5 هزار و 238 ناوگان با عمر متوسط بالای 11 سال می‌باشد.

نجفی تعداد سفرهای انجام شده طی 5 ماهه نخست امسال را 383 هزار سفر با جابه‌جایی دو هزار و 374 مسافر اعلام کرد و گفت: تعداد 5 مرکز معاینه سنگین برای معاینه خودروهای سنگین در استان وجود دارد.

وی پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل را 464 پروژه با برآورد اعتباری 4 هزار و 29 میلیارد ریال عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از این تعداد پروژه در دست اجرا، 146 پروژه مربوط به راه‌های روستایی، 19 پروژه فنی و اجرایی، 42 پروژه بهسازی راه‌ها، 30 پروژه ایمنی راه‌ها، 54 پروژه روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، 68 پروژه ابنیه فنی و 105 پروژه احداث، نوسازی و بهسازی تخریبی‌های سیل سال گذشته و اوایل امسال است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران با اشاره به خسارت 500 میلیارد تومانی سیل‌های مهر و اسفند 97 و فروردین 98 به تاسیسات و زیرساخت‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: تاکنون حدود 55 میلیارد تومان منابع مالی آن یعنی کمتر از 15 درصد، تامین شد و حجم بدهی‌های سنوات گذشته ما به پیمانکاران و اجرای طرح‌ها، بیش از 160 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰