تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۰۱۲۹۶
اگر به خیابان هتل رامسر برویم، موضوعی که در هنگام شلوغی باعث رنجش خاطر شهروندان و مسافران و‌ گردشگران خواهد شد، ترافیک روبروی کاخ موزه است.
۰
plusresetminus
خیابان کاخ موزه رامسر و مشکلات ترافیک آزاردهنده
به گزارش بلاغ، عرض خیابان منتهی به توریستی‌ترین نقطه رامسر باریک است و در عین حال، این خیابان پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران اعم از مسافران هتل قدیم و جدید، و آبگرم رامسر است.

نکته مهم و حائز اهمیت، قرار گرفتن کاخ موزه در ابتدای این خیابان باریک است ولی اینکه چرا مدیریت آن هیچ فکری بحال ترافیک بازدید کنندگان نمی کند ، خود جای سوال است.

تا چندی پیش، برای جلوگیری از پارک اتومبیل ها در حاشیه این خیابان، مجموعه کاخ موزه اقدام به نصب کله قندی در حاشیه این خیابان نمود، که با این کار عملا امکان تردد فقط یک اتومبیل در این نقطه میسر بود، و البته با این اقدام، دیگر امکان پارک اتومبیلی هم روبروی کاخ موزه میسر نبود.

تا اینکه چند روز پیش شهرداری و راهنمایی و رانندگی تصمیم به جمع آوری این کله قندی ها گرفتند.

بلافاصله پس از جمع آوری این کله قندی ها ، با وجود علائم پارک ممنوع و حمل با جرثقیل و غیره ، مسافران دوباره اقدام به پارک جلوی این مجموعه نمودند و در عین حال ، مجموعه کاخ موزه ، به منظور تلافی این اقدام شهرداری ، آبراه خروجی از این مجموعه به آتش‌نشانی را قطع کرد، آبراهی که از آن برای آبیاری درختان استفاده می شد و هم اکنون ماشین‌های شهرداری رامسر مجبورند تا برای آبگیری به 400 دستگاه مراجعه کنند.

در این بین ذکر چند نکته حائز اهمیت است: پلیس با توجه به کمبود نیرو قادر به حضور دائم و مستمر در روبروی کاخ موزه نیست، و مدیریت این مجموعه خود وظیفه دارد تا با توجه به درآمد ، نیرویی را جهت جلوگیری از ترافیک حاصل از پارک اتومبیل ها ، در جلوی این مجموعه مستقر کند.

این اقدام مدیریت مجموعه کاخ موزه ، در قطع کردن آبراه آتش نشانی به گونه ای تلافی کردن اقدام شهرداری محسوب می شود ، ولی مدیریت این مجموعه در نظر نگرفتند که با این کار با توجه به آبگیری ضعیف ، به درختان و فضای سبز شهر آسیب خواهد زد ، نه شهرداری.

کاخ موزه پارکینگی را جهت فعالیت خود معرفی کرده است ، ولی نیرویی که جلوی این مجموعه حضور دایم داشته باشد تا اتومبیل‌ها را به پارکینگ اختصاصی خود راهنمایی کند وجود ندارد، فلذا با توجه به ترافیک، همشهریان و مسافران با مشکل رفت و آمد مواجه شده‌اند.

در صورتی که درب ورودی کاخ موزه به ضلع جنوبی موزه انتقال یابد، گردشگران می توانند با پارک در پارکینگ، به موزه دسترسی پیدا کنند، اقدامی که به نظر مثبت بوده و باعث حل شدن مشکل ترافیک آنجا خواهد شد.

در پایان امیداریم مسئولان با برگزاری جلساتی، راهکارهای لازم جهت رفع مشکل ترافیک روبروی کاخ موزه را بررسی کنند تا در هنگام شلوغی و ازدحام مسافر، دیگر شاهد ترافیک سنگین در توریستی‌ترین نقطه رامسر نباشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما