تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۲۸۵
نایب قهرمانی حسینی در پاراتیروکمان بانوان، طلای سهیل موسوی در ووشو نوجوانان آسیا و پایان بلاتکلیفی تکواندو مازندران سر فصل اخبار ورزشی مازندران طی ۱۰ روز گذشته است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،در ۱۰ روز گذشته در ورزش استان مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که در این گزارش به خلاصه‌ای از این اتفاقات می‌پردازیم.

حسینی نایب قهرمان پاراتیروکمان بانوان کشور شد
عنوان دوم رکورد گیری بخش کامپوند پاراتیروکمان بانوان به یک مازندرانی رسید. منیرالسادات حسینی دانا از باشگاه کمانداران طبرستان مازندران موفق شد تا در جایگاه دوم این پیکارها قرار گیرد و شانس خود را برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی افزایش دهد.

سهیل موسوی طلای ووشوی نوجوانان آسیا برونئی را گرفت
سهیل موسوی آملی در وزن ۵۶ کیلوگرم رقابت های نوجوانان آسیا بدنبال انصراف و غیبت رقبای افغانی و فلسطینی به دیدار نهایی رسید و موفق شد در دو راند نماینده قطب برجسته ووشوی جهان یعنی چین را از پیش روی بردارد.
موسوی در مبارزه ای کاملا برتر چان هانگ ژائو از چین را شکست داد و طلایی خوشرنگ از آن خود ساخت. این اولین طلای ایران پس از سه برنز بود.

میرزایی تنها مازندرانی تیم ملی بسکتبال
میثم میرزایی سنتر با اخلاق قائمشهری یکی از اعضای تیم ملی در جام جهانی چین خواهد بود.
تیم ملی بسکتبال  ایران را به مقصد چین ترک کرد. ملی پوشان ابتدا در تورنمنت پیک شرکت می‌کنند و سپس برای برگزاری مسابقات خود در چارچوب جام جهانی راهی شهر گوانجو می شوند.
در تصویر میثم در ردیف بالا نفر سوم از سمت راست است.

پایان بلاتکلیفی تکواندو مازندران
حسین بریمانی شایسته تر از این بود که  مجمع انتخابات هیات تکواندوی مازندران بیش از این از چهره ای کارکشته و برنامه محور دور بماند.‌ در پایان ماراتن چند ساله بلاتکلیفی هیات تکواندوی مازندران سرانجام حسین بریمانی با ۱۰ رای مرد اول این رشته شد.
بریمانی سالها و بخصوص جوانی اش را در مقام دبیری هیات تکواندوی مازندران گذراند و انگار دوباره به خانه‌اش بازگشته است.
بریمانی و سعید نجفدری رئیس هیات تکواندوی آمل تنها کاندیداهای باقیمانده از جمع ۹ نامزد مدعی ریاست بودند و مابقی استعفا کردند. ۷ رای دیگر را هم نجفدری گرفت ولی ردای ریاست هیات تکواندو بر تن حسین بریمانی پوشانیده شد.
این انتخاب باید مورد رضایت و تبعیت همه ارکان تکواندو باشد تا این ورزش همواره موفق مازندران مسیر نوینی را در پیش گیرد، فعلا باید از این آرامش که مدت ها دنبالش بودیم لذت ببریم.

هانیه برای آخرین شانس کسب سهیمه
تیم‌ملی تیراندازی ایران برای آخرین شانس کسب سهیمه خود در میادین جام جهانی روانه برزیل شده که دختر ساروی هم یکی از اعضای تیم ملی است.
هانیه رستمیان که از بخت‌های مسلم حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، در دوی شلیک می‌کند.
این تیرانداز خوب و موفق در ماده تپانچه مقابل سیبل‌ها قرار می‌گیرد تا یک رکورد خوب بر جای بگذارد و همچنین صاحب سهمیه ای شود که تا به حال در ورزش مازندران سابقه نداشته است.

نتایج تکمیلی بدمینتون مازندران در نونهالان پسر
سی و سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور نونهالان پسر در روزهای بیست دوم تا بیست و پنجم مرداد ماه جاری به میزبانی استان اذربایجان غربی در شهرستان ارومیه برگزار شد.
در این مسابقات تعداد 172 ورزشکار از 26 استان کشور با هم به رقابت پرداختند که در پایان رقابت ها قهرمانان برتر مشخص شدند.
در قسمت تیمی مازندران پس از اصفهان نایب قهرمان شد و مرکزی و خراسان جنوبی مشترکا مقام سوم را کسب کردند.
در قسمت یک نفره زیر 11 سال هم ماهان قریب بلوک از مازندران مقام دوم و مدال نقره را بدست آورد و در قسمت دونفره آزاد، رامتین حکمتی نیا و محمد مهدی رضایی از مازندران مقام اول را از آن خود ساختند.

شعبانی در اوراسیا ارومیه طلایی شد
محمد شعبانی جوان نکایی و یکی از بهترین رزمی کاران استان باز هم دست پر از یک میدان بازگشت.
این دلیرمرد با اخلاق در پیکارهای کیک بوکسینگ اوراسیا در ارومیه موفق به کسب نشان طلا شد.
شعبانی که سال پیش قهرمان جهان در او-اسپرت شده بود در اتفاقی جالب از این پس سرپرست انجمن او-اسپرت مازندران هم خواهد بود.
شعبانی از سوابقی خوب در عرصه ورزش برخوردار است و حضورش می تواند موثر و مفید باشد.

نرگس افشین در کره جنوبی قضاوت می‌کند
رقابت‌های والیبال بانوان قهرمانی آسیا در شرایطی در کره جنوبی برگزار می شود که مازندران بازیکنی در ترکیب تیم ملی ندارد اما یک بانوی مازنی در بخشی دیگر توانایی هایش را نشان می‌دهد.
نرگس افشین داور قائمشهری که در چند سال گذشته بارها در میادین مهم بین المللی قضاوت کرده، یکی از داوران این بازی ها در کره جنوبی است.
مثل همیشه افشین با قدرت و قابلیت نمایانگر جایگاه خوب داوری ایران و کلاس متمایز داوران کشورمان است.
عنوان نخست راند دوم موتورسواری قهرمانی کشور برای یاسین سینه سپهر
مثل راند اول، در دومین مرحله از رقابت های موتورسواری قهرمانی کشور؛ عنوان نخست به یاسین سینه سپهر رسید.
موتورسوار خوب مازندران موفق شد تا زودتر از حریفان به خط پایان کلاس ۱۲۵ سی سی برسد و برتری های خود را در مسابقات کشوری تکمیل کند.
حذف برادران عالمیان در تور تنیس روی میز جهان-چک
برادران عالمیان مقابل رقبای خود شکست خوردند و از گردنه رقابت های تور جهانی چک حذف شدند.
نیما عالمیان ملی پوش بابلی کشورمان با رنک جهانی ۸۵ در دور سوم این مسابقات با نتیجه میلی متری ۴ بر ۳ بازی را به پیستیج از اسلواکی با رنکینگ جهانی ۵۷ واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت.
پیش از این نوشاد عالمیان در در دور دوم این مسابقات در حالی که ۳ بر ۲ از یوما تسیوبوی ژاپنی پیش بود در نهایت ۴ بر ۳ بازی را واگذار کرد و حذف را پذیرفت.

طلای لطفی در رقابت های ووشوی نوجوانان و جوانان آسیا-برونئی
سانداکار وزن 80 کیلوگرم تیم ملی ووشوی جوانان ایران با شایستگی به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.
در مسابقات نوبت عصر امروز، حسن لطفی برابر «ریشابا» از هند به پیروزی رسید و چهارمین مدال طلای تیم ایران را ثبت کرد.
وی پیش از این برابر حریف قدرتمندی از چین به پیروزی رسیده بود.

برنز رضوی در رقابت های ووشوی جوانان آسیا-برونئی
ووشوکار بهشهری تیم ملی ساندای جوانان ایران به مدال برنز آسیا دست یافت.
سیدمهدی رضوی در نیمه نهایی وزن 65 کیلوگرم مقابل ون فان لی چینی از رسیدن به برتری بازماند و برنز گرفت.
وی پیش از این، چنگ هوان وو از چین تایپه را با اقتدار شکست داده بود.
عنوان سومی باقرزاده رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان آسیا-برونئی
مبارز مازندرانی با ناداوری آشکار مقابل حریف خود از چین شکست داد و برنزی شد. یاسمن باقرزاده در رقابت های آسیایی برونئی در مقابل رقیبی از چین در سه راند مبارزه کرد ولی با نظر داوران بازنده اعلام شد.
این دختر قائمشهری در صورت پیروزی روانه فینال می‌شد ولی حالا باید به مدال برنز بسنده کند و در دوره های بعدی به دنبال مدال درخشان تری باشد.

ناکامی نماینده مازندران در رقابت های تیراندازی به اهداف پروازی جهان-فنلاند
تیرانداز مازندرانی نتوانست روانه دیدارهای مرحله فینال رقابت‌های جهانی تیراندازی شود.علی دوستی بابلی که بهترین تیرانداز ایران در تراپ اسکیت است، در شهر لاتی کشور فنلاند به ۱۰۸ امتیاز رسید که برای صعود کافی نبود.
این تیرانداز باتجربه همچنان در تلاش است تا سهمیه المپیک توکیو را دریافت کند.

اوضاع نابسمان شهریار ساروی
در اتفاقی عجیب تیم شهریار ساری با اینکه میزبان دیدار با پارس جنوبی بوشهر در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ساحلی بود به میدان نرفت و سه به صفر بازنده شد.
قاسم صالحی مدیرعامل شهریار ساری می‌گوید: در هفته گذشته نامه انصراف از لیگ برتر را به هیات فوتبال استان مازندران و اداره ورزش و جوانان ساری ارسال کردیم و مسؤولین با تشکیل جلسه وعده حمایت دادند، و بر همین اساس بازیکنان تیم حاضر به بازی مقابل شهدا چلیچه شدند.قرار بود تا قبل از دیدار مقابل پارس جنوبی وعده های داده شده در اختیار باشگاه قرار گیرد که فقط در حد وعده باقی ماند و رنگ واقعیت نگرفت و تیم شهریار هم مقابل پارس جنوبی حاضر به بازی نشد. تمرینات تیم هم تعطیل شده و اگر تا یکی دو روز آینده در رابطه با وعده های داده شده تعیین تکلیف نگردد در مقابل ملوان بندرگز نیز حاضر نخواهیم شد و عواقب آن بر عهده مسئولین هیات فوتبال و اداره ورزش شهرستان ساری خواهد بود.

بوداغی به سهمیه نرسید
امین بوداغی در ماده های ۲۰۰ و ۵۰۰ کایاک تک نفره در رقابت های جهانی سگد مجارستان پارو زد ولی نتوانست به رویایش برسد که حضور در المپیک است.
امین البته یک شانس دیگر دارد که در مسابقات قاره ای توزیع سهمیه های المپیک توکیو است و فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.

درخشش بهمنی تنیس مناطق کشور در ساری
مانی کلاب ساری میزبان مسابقات تنیس مناطق کشور بود که تمامی سکوهای آن به مازندرانی‌ها رسید. شگفتی این دوره نفر اول آن بود، نوجوانی به نام محمدحسن بهمنی از آمل همه را برد و فینالیست شد و با پیروزی ۲ به صفر مقابل پویا فتحی تنیسور خوب ساروی به قهرمانی رسید.
عنوان سوم را مشترکا تورج تورانی از ساری و نوید علی‌نژاد از قائمشهر بدست آوردند.
داوری این مسابقات با مجید گلچین بود و مجموعه‌ای از خوب‌های تنیس مازندران رقابت فشرده و نزدیکی داشتند که یک نام برجسته در پایان داشت و آن بهمنی خوش آتیه است.

 لیگ برتر فوتسال کشور ؛ پیروزی شهروند ساری برابر حفاری اهواز
از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر فوتسال باشگاههای کشور تیم شهروند ساری  در سالن سیدرسول حسینی به مصاف تیم حفاری اهواز رفت.
در این دیدار ساروی‌ها موفق شدند با نتیجه سه بر صفر میهمان خودشان را با شکست بدرقه کنند تا به یک برد شیرین در این هفته از رقابت ها دست پیدا کنند.
شهروند با این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و در رده پنجم جدول رده بندی قرار گرفت.

 لیگ دسته یک فوتبال کشور ؛ ثبت نخستین شکست رایکا در کرمان
هفته دوم لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های کشور با برگزاری ۹ دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار شد و با شکست رایکا بابل همراه بود.
در هفته دوم لیگ دسته یک ۹ مسابقه امروز برگزار شد. بازی خوشه طلایی و قشقایی برنده نداشت و محسن عاشوری و رضا عنایتی سرمربیان قرمز و آبی دو تیم امتیازها را تقسیم کردند.
رایکا بابل که هفته نخست در خانه یک امتیاز کسب کرده بود، این هفته در  کرمان برابر مس کرمان قرار گرفت.
در این دیدار شاگردان مهران نجفی موفق نشدند از میزبان خود امتیازی کسب کنند و در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب میزبان خود شدند.

راند دوم مسابقات افرود قهرمانی کشور به میزبانی قائمشهر
سخنگوی هیات اتوموبیل رانی مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: راند دوم مسابقات افرود قهرمانی کشور به میزبانی قائمشهر برگزار شد که در این دوره از مسابقات ۲۰ استان شرکت کردند.
مصطفی توحیدیان ادامه داد: نفرات برتر راند دوم مسابقات افرود قهرمانی کشور در قائمشهر به شرح اسامی ذکر شده در ذیل می باشند :
کلاس۱:
۱-قاسم‌وکیلی از قزوین
۲-حسین ترحمی از گیلان
۳-احمد قدمگاهی
توحیدیان سخنگوی هیات اتوموبیل رانی مازندران در خصوص نتایج این گروه گفت : در این کلاس نتایج قطعی نیست و قرار است تا ۴۸ساعت آینده تغییراتی داشته باشد زیرا سیاوش عباسی تایم اول بوده و قرار است طی بررسی موضوع و اعتراض،نتایج نهایی اعلام شود.
کلاس۲:
۱-محمدرضا صبوری از قزوین
۲-مرتضی نوری الاصل از کرمانشاه
۳-سعید جعفری از کرج
کلاس۳:
۱-حسن بلوچییان از تهران
۲-دیبا فروزان از تهران
۳-مهدی ناظمی تهران
کلاس۴:
۱-سمیع الدین شجاعی مهر از همدان
۲-ماکان معصومی از تهران
۳-حامد سلیمی از تهران
۳تایم برتر بانوان:
۱-ثنا نقشبندی از کردستان
۲-مهسا اکبری از تهران
۳-الهه کریمی از همدان
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴