تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۰۱۲۵۹
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آمل از راه اندازی پانسیون خصوصی مطالعاتی در این شهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،مجید صادقی‌راد شنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در شهرستان آمل، هفت باب کتابخانه فعالیت دارند، اظهار کرد: در شهر رینه کتابخانه‌های این شهر، با درجه 5، در 700 متر بنا دارای آمفی تئاتر و دو نیرو در حال فعالیت است در شهر امامزاده عبدالله نیز که کتابخانه آن از سال 93 تشکیل شده است، کتابخانه درجه 9 بود که به درجه هفت در دو ماه اخیر ارتقا یافته است و در این کتابخانه نیز یک نیرو مشغول فعالیت است.
وی با بیان اینکه در شهر آمل، مجموعا، سه کتابخانه شهری دانش پژوه، امام خمینی(ره) و مرکزی فعال بوده که 5 هزار و 280 عضویت داشته و به لحاظ فضا رتبه اول استانی را دارد، گفت: مجموع اعضای فعال کتابخانه عمومی آمل، 12 هزار و 900 نفر بوده طی یک سال با 91 هزار و 550 تعداد نسخه کتاب ، 142 هزار نسخه امانت در یک سال گذشته ثبت شده است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آمل از حضور 3 هزار و 350 نفر در جشنواره رضوی به صورت مکتوب و آنلاین و مسابقه نقاشی خبر داد و گفت: امسال به بیش از 12 نفر در آمل در جشنواره رضوی منتخب شدند.
این مسؤول با اشاره به اینکه  دو پانسیون مطالعاتی  خصوصی در آمل با تیراژ دو هزار کتاب با نام‌های قاصدک و راد در حال دریافت مجوز هستند، تصریح کرد: این پانسیون‌ها برای نخستین در استان مازندران در آمل مجور دریافت می‌دهند و با کیفیت بهتر به علاقه مندان به کتاب خدمات خواهد داد.
صادقی‌راد از عقد تفاهم‌نامه با سازمان فرهنگی و ورزشی آمل برای راه‌اندازی پیک موتوری رایگان کتاب در این شهر خبر داد و گفت: در این طرح تحویل کتاب به درب منزل پس از درخواست کتاب از کتابخانه به صورت اینترنتی انجام می‌شود، مجوز کار از اداره کل انجام شده است و به زودی این طرح اجرایی می‌شود.
وی از افق 25 کتابخانه در سال 1400 در آمل خبر داد و گفت که در شرایط فعلی دست یافتن به این امر به سختی صورت می‌گیرد، هنوز آمل دارای کتابخانه مرکزی نشده است، با رایزنی شورای شهر و مجمع خیرین کتابخانه‌ساز، زمینی برای ساخت کتابخانه مرکزی در نظر قرار گرفته تا بودجه هدر نرود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰