کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برزیل: آمریکا برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های آمازون کمک خاصی نمی‌کند

3 شهريور 1398 ساعت 10:05

وزیر دفاع برزیل اظهار داشت که با وجود وعده‌های ترامپ، آمریکا برای مهار آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های آمازون کار خاصی انجام نمی‌دهد.



به گزارش بلاغ،وزیر دفاع برزیل شنبه شب به وقت تهران گفت که با وجود پیشنهاد کمک از جانب «دونالد ترامپ» برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های آمازون، آمریکا کمک خاصی در این زمینه ارائه نمی‌کند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» «فرناندو آزوودو» وزیر دفاع برزیل در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: «بعد از تماس تلفنی ترامپ با "ژائیر بولسانارو" رئیس جمهور برزیل و پیشنهاد کمک از جانب وی، ارتباط دیگری بین این دو کشور در زمینه آتش سوزی صورت نگرفته است.»  
 

 
بر اساس این گزارش، آتش‌سوزی اخیر در جنگل‌های آمازون به قدری وسیع است که در تصاویر ماهواره‌ای نیز قابل رویت است. بسیاری بر این باورند که این آتش‌سوزی‌های گسترده به صورت عمدی  بوده  و انگشت ظن به سوی کشاورزانی است که احتمالاً از این آتش‌سوزی منفعت کسب می‌کنند و می‌توانند به زمین‌های بیشتری دست پیدا کنند.
به دنبال وسعت این آتش سوزی، رئیس‌جمهور برزیل به نیروهای مسلح این کشور دستور داد برای کمک به مهار آتش‌ در جنگل‌های آمازون وارد عمل شوند. ژائیر بولسانارو ضمن انتقاد از واکنش کشورهای دیگر تأکید کرد که آتش‌سوزی نمی‌تواند بعنوان بهانه‌ای برای تحریم یک کشور مورد استفاده قرار گیرد. (جزئیات بیشتر)
از ابتدای سال جاری میلادی، 72 هزار مورد آتش سوزی در برزیل رخ داده که 84 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ است. بیش از نیمی از این آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های آمازون رخ داده‌اند.
 


کد مطلب: 401235

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/401235/برزیل-آمریکا-مهار-آتش-سوزی-جنگل-های-آمازون-کمک-خاصی-نمی-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com