کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اینجا مسجد جامع ساری؛ کارگران همچنان مشغول کارند!

3 شهريور 1398 ساعت 9:35

دو روز از مراسم افتتاح پروژه بازسازی شده مسجد جامع ساری می‌گذرد اما زمانی که از کنار مسجد عبور می‌کنید باز هم صدای سنگ برقی و بیل زدن‌های کارگران به گوش می‌رسد!



به گزارش بلاغ، 21تیرماه سال گذشته بود که مسجد جامع مرکز مازندران دچار حریق شد و بیشتر زیبایی‌های میراثی خود را از دست داد اما از همان هفته‌های نخست روند بازسازی آن آغاز شد تا میراث گرانبهای دیار علویان همچنان میزبان نمازگزاران ساروی باشد.
حالا یک سال از آتش‌سوزی مسجد جامع ساری گذشت و با بازسازی‌های صورت گرفته چهره میراثی این مسجد کهن به آن بازگشته است تا ندای الله‌اکبر از مناره‌های آن به گوش برسد.
پنجشنبه هفته گذشته پروژه بازسازی مسجد جامع ساری با حضور مسؤولانی که آن روز آتش‌سوزی در جایگاه استاندار مازندران و شهردار ساری قرار داشتند، افتتاح شد؛ افتتاحی که با حاشیه‌هایی همراه بود و برخی از رسانه‌ها از آن به‌عنوان افتتاح زورکی نام بردند و برخی هم بر این باور بودند که افتتاح پروژه بازسازی شده مسجد ساری در لیست پروژه‌های هفته دولت قرار ندارد.

مسجد جامع ساری درست در روزی توسط محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در غرب مازندران حضور داشت و نکته دیگر اینکه عباسعلی رضایی فرماندار ساری در این مراسم حضور نداشت.
*کارگران همچنان مشغول کارند!
هرچه بود پروژه بازسازی شده مسجد جامع ساری یک سال پس از آتش‌سوزی افتتاح و درب‌های آن به روی نمازگزاران ساروی باز شد؛ اما حالا پس از دو روز از مراسم افتتاح پروژه، زمانی که از کنار مسجد جامع عبور می‌کنید باز هم صدای سنگ برقی و بیل زدن‌های کارگران به گوش می‌رسد!

بنرهای تبریک و تجلیل از شهردار سابق ساری، استاندار مازندران و وزیر راه و شهرسازی در حالی بر دیواره‌های مسجد جامع ساری خودنمایی می‌کند که شواهد خبرنگار فارس نشان می‌دهد، دو روز پس از افتتاح مسجد جامع ساری روند بازسازی این مکان تاریخی همچنان ادامه دارد.
یکی از شهروندان ساروی هنگام اقامه نماز زمانی که وارد مسجد جامع ساری شد و فعالیت کارگران و ماسه‌ وسط مسجد جامع را مشاهده کرد متعجب شد و از کارگران پرسید: مگر همین پنجشنبه گذشته این مسجد را افتتاح نکردند؟ اینها پروژه را تمام نکردند اینهمه بنر زدند اگر تمام می‌کردند چه‌قدر بنر می‌زدند!

به‌نظر می‌رسد پروژه بازسازی مسجد جامع ساری هنوز به اتمام نرسیده مسؤولان با برگزاری مراسم افتتاحیه شیرینی آن را خورده و بهره‌برداری آن را برده‌اند!
*سؤوال شهروندان
حال این سؤال برای مردم ایجاد می‌شود اگر پروژه بازسازی مسجد جامع ساری به اتمام نرسیده چرا از سوی وزیر راه و شهرسازی و معاونش افتتاح شده است؟ سؤوالی که مسؤولان افتتاح کننده باید پاسخگوی آن باشند.
 


کد مطلب: 401229

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/401229/اینجا-مسجد-جامع-ساری-کارگران-همچنان-مشغول-کارند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com