کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخش خصوصی در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کند

3 شهريور 1398 ساعت 8:15

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود، چرا که بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهد به نتایج دلخواهی از سرمایه‌گذاری دست خواهد یافت.



به گزارش بلاغ،سورنا ستاری  در نشست توسعه اقتصادی اظهار کرد: باید صندوق‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فعال‌ شود و آن چیزی که اقتصاد استان را توسعه می‌دهد، همدلی میان بخش دولت، خصوصی و دانشگاه‌ها است.
وی تصریح کرد: اقتصاد کشور با پول دولت به جایی نمی‌رسد، چرا که دولت تا جایی که توان داشته پژوهشکده دولتی ایجاد کرده که خروجی آن استخدام هیات‌های علمی شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود، چرا که بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهد به نتایج دلخواهی از سرمایه‌گذاری دست خواهد یافت.
ستاری گفت: بخش خصوصی در فعالیت‌های پژوهشی و نیروی انسانی سرمایه‌گذاری کند به طور حتم این نوع سرمایه‌گذاری اقتصادزا است و معاونت علمی ریاست جمهوری بخش خصوصی را مورد حمایت قرار خواهد داد.
وی افزود: مشاغل سنتی در مقایسه با شرکت‌های دانش‌بنیان هیچ شانسی برای پیروزی ندارند، لذا می‌طلبد سرمایه‌ خود را در مراکز نوآوری سرمایه‌گذاری کنند، تا محصولاتشان تولید ثروت کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: زمانی که فعالیت پژوهشی صد درصد از منابع خود را از طریق دولت دریافت کند، محصول آن هیچ نوع خروجی ندارد، تعامل بخش دولتی و خصوصی می‌تواند در ایجاد محیط کسب و کار بسیار تاثیرگذار باشد.
ستاری اظهار کرد: باید به این نتیجه رسید که پول و خام‌فروشی کاری از پیش‌نمی‌برد و این انسان‌ها هستند که باعث تحول جوامع می‌شوند.
در قانون برنامه ششم توسعه حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان رویکردی بزرگ است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای مبتنی بر علم و دانش است.
علی‌اکبر کریمی افزود: توسعه علم در گرو حمایت از نخبگان جامعه است و موفقیت کنونی جامعه مرهون علم و تخصص اندیشمندان جوان است.
وی تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه در ماده 64 تأکید شده که مبنای علم و دانش و نقشه جامع علمی کشور حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان رویکردی بزرگ است.
صنایع استان مرکزی و کشور فرسوده و قدیمی هستند
استاندار مرکزی نیز گفت: صنایع در استان و کشور فرسوده و قدیمی هستند، به ویژه صنایع بزرگ که در شرایط تحریم نمی‌توانند تجهیزات خود را به روز کنند.
سیدعلی آقازاده افزود: مدیریت بهینه و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان نقیصه شرکت‌های بزرگ را در حال حاضر رفع می‌کند و هرچه در این راستا حمایت کنیم بازهم کم است.
وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان متمرکز نبوده و در یک مسیر خاص حرکت نمی‌کند، تصریح کرد: یک ناهماهنگی در مجموعه دولت است چرا که برای اشتغال پایدار روستاها تخصیص می‌یابد که نیاز است برای تقویت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اعتباری از محلی منابع بانکی در اختیار استانها قرار گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: به دلیل وجود صنایع بزرگ و استعدادهای درخشان باید در حرکت جهادی بتوانیم مکانی مناسب برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و با تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیارشان قرار دهیم.
 در پایان این نشست دو تفاهم‌نامه بین استان و معاونت علمی و فناوری کشور در خصوص توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری و دیگری با موضوع ایجاد کارخانه نوآوری استان با مشارکت شرکت ماشین‌سازی منعقد شد.
 


کد مطلب: 401212

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/401212/بخش-خصوصی-ایجاد-شرکت-های-دانش-بنیان-فعالیت-کند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com