تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۲۰۷
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران از افزایش قیمت موز و رسیدن قیمت این میوه در بازار به کیلویی 18 هزار تومان خبر داد.
۰
plusresetminus
قیمت موز در بازار مازندران به 18 هزار تومان رسید/افزایش تقاضا عامل گرانی
امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با بلاغ در خصوص گرانی این روزهای موز در بازار استان اظهار کرد: قیمت امروز هر کیلو موز در میادین میوه و تره‌بار استان به 14 هزار و 500 الی 15 هزار تومان هم رسید.

وی افزود: قیمت هر کیلو موز در سطح خرده فروشی‌ها با احتساب سود قانونی، به کیلویی 18 هزار تومان رسید که این امر مقطعی است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران خاطرنشان کرد: بازگشت حجاج و همچنین برگزاری فشرده مراسمات جشن و عروسی قبل از ماه محرم منجر به افزایش چند برابری تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت شده است.

فخرآوران متذکر شد: کاهش واردات موز در کنار افزایش چند برابری تقاضا، با برهم زدن تعادل میان عرضه و تقاضا، به گرانی بی سابقه موز در بازار منجر شد که با آغاز ماه محرم به تعدیل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این افزایش نرخ‌ها مقطعی است و با آغاز ماه محرم، مجددا شاهد افت قیمت‌ها خواهیم بود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران ابراز امیدواری کرد: با آغاز ماه محرم و با افت تقاضا در بازار، حتی این میوه‌ها با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی‌شان، عرضه خواهند شد.

به گفته فخرآوران، قیمت هر کیلو موز در بازار هفته گذشته، از مرز 11 هزار و 500 تومان تجاوز نکرد، اما با ورود حجاج و بالطبع مراسم ولیمه و همچنین تعدد مراسمات عروسی به دلیل نزدیکی به ماه محرم، تقاضایی بیشتر از عرضه را به بازار تحمیل کرد که این امر منجر به پدیده گرانی در بازار موز شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴