کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غرب دنبال تنش‌زایی در آسیای مرکزی است؛ دولت‌ها نیاز به اصلاحات دارند

2 شهريور 1398 ساعت 12:20

کارشناس سیاسی روسیه با اشاره به تشدید تنش‌های اجتماعی در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: تحولات اخیر در این کشورها با یکدیگر ارتباطی ندارند.



به گزارش بلاغ،«فرهاد ابراهیم‌اف» کارشناس مسائل سیاسی روسیه و عضو گروه تحلیلی «والدای» در گفت‌وگو  با اشاره به تحولات اخیر در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از جمله تشدید تنش‌های اجتماعی اظهار داشت: غرب منتظر تشدید هر گونه تنش است چرا که فرصتی برای ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای منطقه است.
وی در ابتدا تصریح کرد: تنش‌های اجتماعی در تمام کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تشدید شده اما می‌توان گفت که آنها به یکدیگر هیچ ارتباطی ندارند و نقش اتحادیه در این تحولات نیز مشخص نیست.
این کارشناس افزود: بحران‌های مختلف در کشورهای اتحادیه منجر به تشدید تنش‌های اجتماعی شده و ساختارهای دولتی نیاز جدی به اصلاحات دارند.
ابراهیم‌اف گفت: نقش قدرت‌های ثالث در این حوادث موضوع مهمی است زیرا آنان با استفاده از فرصت دنبال ایجاد بی ثباتی در کشورهای عضو اتحادیه هستند.
وی ادامه داد: همینطور غرب منتظر تشدید تنش‌های موجود در کشورهای منطقه است و هنگامی که وضعیت به داغترین نقطه برسید به تأمین مالی جنبش‌های اپوزیسیونی و فعالان اجتماعی جهت گسترش بی ثباتی می‌پردازد.
این کارشناس روس گفت: تحولات اخیر در روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و به دلیل دخالت قدرت‌های ثالث رخ نداند اما در تمام موارد نیاز به انجام اصلاحات ساختارهای دولتی دیده می‌شود.
ابراهیم‌اف خاطر نشان کرد: تشدید تنش‌ها از داخل برای قدرت‌های ثالث راحت است و تأمین مالی رؤسای جنبش‌های اپوزیسیونی، فعالان اجتماعی، تبلیغات آنان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های کافی می‌باشد.
وی ادامه داد: قدرت‌های ثالث بر تمام تحولات نظارت می‌کنند اما دولت‌های اتحادیه نیز از اهداف جنبش‌های مختلف مطلع هستند و به سمت کاهش تنش‌ها حرکت می‌کنند.
این کارشناس با اشاره به راه‌های حل مسائل فعلی تصریح کرد: انجام اصلاحات ساختارهای سیاسی و اقتصادی داخلی تنها گزینه خروج از بحران‌های موجود است و حل مشکلات جمع شده در سال‌های اخیر به حفظ ثبات کمک خواهد کرد.
ابراهیم‌اف گفت: هدف اتحادیه اقتصادی اوراسیا حل مسائل سیاسی و اجتماعی نمی‌باشد و بیشتر در بخش تقویت روابط اقتصادی بین کشورها فعالیت دارد تا ظرفیت‌های اقتصادی، رقابت و جذب سرمایه در منطقه رشد یابد.
 


کد مطلب: 401161

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/401161/غرب-دنبال-تنش-زایی-آسیای-مرکزی-دولت-ها-نیاز-اصلاحات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com