تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۱۰۲
کارشناس مسائل منطقه گفت: در طول ده‌ها سال گذشته سعودی‌ها به دنبال وهابی‌سازی یمن بودند، ضمن اینکه آنها مخالف وحدت درونی یمن هستند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: جنگ 53 ماه علیه مردم یمن توطئه غربی ـ عربی با همکاری شورای امنیت سازمان ملل و جنایتی علیه مردم مظلوم این کشور است. 
وی افزود: انصار الله یمن هم اکنون با پیروزی‌های اخیر به کابوس آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات و سعودی‌ها تبدیل شده است. 
زارعی گفت: یمن پاره افتخارآمیز و گرانبهای اسلام بوده و جزئی از امت اسلامی است که در طول تاریخ خدمات بزرگی به اسلام و مسلمین کرده است. 
وی با اشاره به دیدار هیأت یمنی در هفته گذشته با مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب ضمن تجلیل از مجاهدت و هوشمندی و ایمان و روحیه جهادی مردم یمن در برابر تجاوز وحشیانه و گسترده دولت‌های عربی و غربی نکات بسیار مهمی را به این هیأت یمنی بیان کردند. 
کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: رهبر انقلاب در این دیدار هیأت یمنی فرمودند که هر ملت مؤمنی که به خداوند و وعده‌های الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز می‌شود و بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن است.
زارعی تصریح کرد: بسیاری از ما یمن را از زاویه گرفتاری، بیماری و فقر کنونی مشاهده می‌کنیم، اما واقعیت این است که این ملت دارای ذخایر عظیم و توانمندی است که اگر حیله‌های استکباری و استعماری و سیطره رژیم‌های فاسد بر آن نبود، امروز ملت یمن در منطقه ما و حوزه عربی یکی از پیشرفته‌ترین کشورها به حساب می‌آمد.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار این هیأت یمنی فرمودند که مردم یمن با تمدن تاریخی و روحیه مجاهدت که در طول پنج سال اخیر از خود نشان داده‌اند، قطعاً آینده خوبی داشته و دولتی قوی تشکیل داده و به پیشرفت خواهند رسید. 
زارعی تصریح کرد: توطئه عربستان و امارات برای تجزیه یمن و بیرون راندن متجاوزان از این کشور و لزوم گفت‌وگوهای یمنی ـ یمنی برای حل مسائل یمن براساس به کارگیری قومیت‌ها و مذاهب در این کشور از دیگر نکاتی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار این هیأت یمنی به آن اشاره کردند. 
کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: مردم یمن باید مورد گفت‌وگو و مشورت قرار گیرند تا راه‌حل سیاسی درون یمنی پیدا شود. 
وی خاطرنشان کرد: امروز در یمن انصارالله به عنوان یک کلمه طیّبه که توانسته علی‌رغم مواجه شدن با یک جنگ جهانی از ملت یمن و عزت و شرافت و موجودیت این کشور دفاع کند، نامی پرتلألؤ داشته و قدرتش غیرقابل انکار است. 
وی گفت: بزرگترین کابوس آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات و سعودی‌ها، انصارالله و مردم یمن هستند، اما به لطف خداوند و با مجاهدت مردم یمن، انصارالله امروز توانسته بیش از گذشته مایه اصلی نگرانی شیاطین منطقه و جهان باشدد. 
وی گفت: انصارالله و جریان مبارز یمنی و به تعبیر رهبر انقلاب، به زودی دولتی قوی را تشکیل داده و مسائل یمن را حل خواهد کرد. 
کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکایی‌ها به بهانه یازده سپتامبر وارد یمن شده و با هواپیماهای پیشرفته خود مردم مظلوم و محروم یمن را بمباران کرده و انواع وحشیگری‌ها را علیه مردم یمن انجام داده و آنها را متهم به دفاع از تروریسم کرده‌اند. 
وی گفت: رژیم علی عبدالله صالح، دولتی وابسته و در ادامه دولت‌های وابسته سی سال گذشته در یمن بوده است که امکان اختیار و انتخاب را از مردم یمن سلب کرده، ولی وقتی مردم یمن علیه وی قیام کردند، عنصر وابسته دیگری که معاون علی عبدالله صالح بوده را به زور به ملت یمن تحمیل کردند. 
وی گفت: در طول ده‌ها سال گذشته سعودی‌ها به دنبال وهابی‌سازی یمن بودند، ضمن اینکه آنها مخالف وحدت درونی یمن برای حل مشکلات کشور بوده و مانع از توسعه یمن با اجرای اقدامات خبیثانه شدند. 
زارعی خاطرنشان کرد: یمنی‌ها مفتخر به تمدنی عظیم و فاخر بوده و راه مقاومت را در برابر سعودی‌ها انتخاب کردند که در این مسیر، علامه سیدبدرالدین طباطبایی، و علامه سیدمجدالدین مؤیدی نقش بارزی در بازیابی افکار تشیع در برابر تفکر وهابی‌ها داشتند. 
کارشناس مسائل منطقه گفت:‌ این دو عالم بزرگوار، جمعیت شباب‌القرآن را راه‌اندازی کرده و جوانان یمنی را منسجم و با مفسدین مقابله و مبارزه کردند. 
وی گفت:‌ اولین درگیری‌ها با علی عبدالصالح از سال 1382 آغاز شده و در طول شش سال پس از آن، یعنی تا سال 1388 جوانان تربیت‌شده در مکتب علامه بدرالدین، صحنه‌ها و جایگاه‌های مختلفی را در یمن به دست گرفته و قدرت زیادی پیدا کردند، ضمن اینکه بعد از انقلاب اخیر در منطقه که موسوم به انقلاب عربی است، مطالبات تاریخی زیدی‌ها مطرح شده و قدرت آنها افزایش پیدا کرد. 
وی خاطرنشان کرد: زیدی‌ها و انصارالله اهل مسامحه با داخل یمن بوده و عنادی را با خارجی‌ها نداشتند، این در حالی است که منصور هادی به دلیل اعتراضات زیاد و فساد دولتش به عربستان رفته و با فشار آنها استعفا داده و مسبب جنگ پنجاه و سه ماهه در یمن شد که تجاوز و مقاومت دو روی جنگ اخیر است.
وی تصریح کرد: قطعنامه 2216 شورای امنیت، جبهه جهانی غربی ـ عربی علیه مردم مظلوم یمن بوده و مجوزی برای تجاوز و ادامه جنایت علیه مردم یمن محسوب می‌شود. 
وی تصریح کرد: جنگ علیه مردم یمن از سوی سعودی‌ها 6 فروردین شروع شد و قطعنامه سازمان ملل 25 فروردین صادر شد که درهمین فاصله سعودی‌ها 4 هزار یمنی را قتل‌عام کردند. 
کارشناس مسائل منطقه گفت:‌ سعودی‌ها وعده پیروزی جنگ علیه یمن را در ظرف یک ماه دادند، ولی بعد از گرفتاری در باتلاق ایجاد شده، اعتراف کردند که امکان غلبه بر انصارالله وجود ندارد. 
وی با بیان اینکه جنگ یمن تاکنون بیش از 15 هزار شهید و بیش از 50 هزار مجروح داشته، گفت:‌در این جنگ هزاران خانه گِلی یمنی خراب شده و تأسیسات مختصر این کشور منهدم شده است که این موارد بخشی از دستاورد جنایتکاران غربی ـ عربی با مجوز شورای امنیت سازمان ملل بوده است. 
وی گفت: مقاومت روی دیگر تجاوزات صورت‌گرفته اخیر به یمن است و مردم یمن با توکل به خداوند و با عزم و ایمان و استقامت در برابر کفار ایستادگی کرده و موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌اند. 
زارعی افزود:‌ ائتلاف درونی با قبایل و گروه‌های سیاسی در یمن و سازماندهی مردم (تشکیل بسیج مستضعفین) از سوی انصارالله به راه افتاده و آنها به نیازهای مردم حین جنگ رسیدگی کردند. 
وی تصریح کرد: تولیدات تسلیحات بالستیک و غیربالستیک از سوی انصارالله و پیگیری راه‌حل سیاسی درون یمنی و حمله به فرودگاه ابوظبی در پاسخ به تجاوزات امارات و حمله به مناطق نفتی سعودی بخشی از پاسخ انصارالله یمن به تجاوزات سعودی ـ اماراتی است. 
زارعی گفت: گرامیداشت اعیاد غدیر، بعثت، هفته وحدت و روز قدس و همچنین تعظیم شعائر عاشورا همانطور که در ایران برگزار می‌شود، در یمن هم از سوی مردم بابصیرت این کشور برپا می‌شود. 
وی گفت: پیشروی در اسیر، نجران و جیران در عربستان سعودی بخشی از پیشرفت‌های انصارالله بوده و آنها توانسته‌اند نیمی از خاک این استان‌ها را دراختیار بگیرند. 
زارعی تصریح کرد: عملیات انصارالله در لحج، بیضا و ضاله در طول ماه‌های اخیر و آزادسازی بخش‌هایی از جنوب یمن به دست انصارالله بخش دیگری از پیروزی‌های برادران یمنی است. 
وی گفت:‌حمله به پایگاه العهد که پنجاه عنصر اماراتی کشته شده و پنجاه نفر دیگر هم زخمی شدند، حمله به فرودگاه‌های نظامی ملک‌خالد و غیرنظامی الابحا و حمله به فرودگاه اسیر و فرودگاه نجران و فرودگاه جیزان و حمله به مراسم رژیم نیروهای اماراتی و سعودی که منجر به کشته و زخمی شدن هشتاد نیروی آنها شده است و حمله به تأسیسات نفتی دمام و حمله به مراکز صادراتی نفت سعودی‌ها بخش دیگری از پیروزی انصارالله است. 
وی با اشاره به پیشرفت تسلیحاتی انصارالله یمن گفت: انصارالله در روزهای گذشته موشک برکان3 که 1300 کیلومتر برد دارد و با دقت در مراکز نفتی دمام سعودی اصابت کرده و منجر به آن شده است که 24 ساعت حرکت خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس‌ها استمرار پیدا کند، تنها بخشی از قدرت نظامی انصارالله است.
وی خاطرنشان کرد: انصارالله موشک‌های برکان2 با برد 800 کیلومتری، زلزال با بردهای 200 و 300 کیلومتری،  پهپاد قاصف K2 با برد 200 و 500 کیلومتر و پهپاد صماد2 و 3 با برد بین 1300 تا 1500 کیلومتر بخش دیگری از پیشرفت‌های نظامی و تسلیحاتی انصارالله یمن است که در حین تجاوز اخیر به دست آمده است. 
زارعی در پایان گفت: مردم یمن قطعا با ایمان و مقاومت، پیروز جنگ اخیر خواهند شد. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴