کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرزند «آتامبایف»: دولت فعلی قرقیزستان به دنبال حکومت قبیله‌ای است

1 شهريور 1398 ساعت 13:40

فرزند رئیس جمهور سابق قرقیزستان گفت: خانواده «جن بیک اف» شرایط لازم برای برقراری رژیم حکومتی قبیله‌ای را فراهم کرده و پرونده‌های قضایی برای مخالفان دولت فعلی تشکیل داده‌اند.



به گزارش بلاغ،«قادر آتامبایف» فرزند رئیس جمهور سابق قرقیزستان با اشاره به تحولات اخیر در روستای «کایتاش» پیامی را منتشر کرد و در آن از هدف دولت برای کشتن «الماس بیک آتامبایف» خبر داد.
در این پیام آمده است: دولت در فضای رسانه‌ای به دنبال تخریب آتامبایف است و وی را به طور غیرقانونی بازداشت کرد و طرفدارانش از سوی نهادهای امنیتی کنترل می‌شوند.
طی 2 سال گذشته نمایندگان پارلمان و مقامات دولتی از نقش آتامبایف در مشکلات قرقیزستان خبر دادند اما دولت فعلی در این مدت چه دستاوردهای را کسب کرد؟
برنامه مبارزه با فساد تبدیل به ابزار مقابله با مخالفان شد و پروژه‌های مربوط به گسترش فن‌آوری‌های دیجیتال در نهادهای مختلف دولتی متوقف شد و بستگان رهبران فعلی کرسی‌های مهم دولتی را گرفتند.
هنگام ریاست آتامبایف قرقیزستان به استقلال انرژی برقی رسید، جاده‌های جدید ساخته و شرکت‌های فعال در زمینه عمران و معماری تاسیس شدند.
قرقیزستان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و فعالیت انجمن توسعه قرقیزی- روسی راه‌اندازی شد.
رهبران فعلی در مراسم‌ افتتاحیه کارخانه‌های صنعتی و مراسم‌های فرهنگی بین‌المللی مانند «بازی‌های جهانی عشایر» شرکت می‌کنند اما تمام این پروژه‌ها به ابتکار آتامبایف اجرا شدند.
خانواده‌های «جین‌بیک‌اف» و «ماترایمواف» (رحیم میلیون) شرایط لازم برای برقراری رژیم حکومتی قبیله‌ای را فراهم کردند و پرونده‌های قضایی برای مخالفان دولت فعلی تشکیل دادند.
من هرگز هنگام ریاست جمهوری پدرم وارد عرصه سیاسی نشدم اما در حال حاضر دولت برای سرکوب کردن من هم تلاش می‌کنند.
روز هفتم آگوست دولت عمدا سربازان جوان را به ستاد طرفداران آتامبایف فرستاد و پس از شکست سربازان سلاح به دست طرفداران وی افتاد.
کشتن آتامبایف در این درگیری‌ها هدف اصلی دولت بود اما طرفداران پدرم عاقلانه سلاح‌ها را در یک اتاق جمع کردند و به دستور وی استفاده از سلاح ممنوع شد.
آتامبایف در نشست مطبوعاتی گفت که طرفداران وی از سلاح استفاده نکردند و تنها وی اسلحه گرم داشته ضمن اینکه رئیس جمهور سابق از طرفداران خود دفاع کرد.
دولت فعلی از جمله جین‌بیک‌اف عمدا قبل از صدور تصمیم دادگاه درباره غیرقانونی بودن حذف مصونیت سیاسی آتامبایف به وی حمله کردند و حالا دولت تمام مسئولیت را بر دوش وی انداخته است.
این در حالی است که در تاریخ هفتم آگوست در روستای کایتاش درگیری بین نهادهای امنیتی و طرفداران آتامبایف روی داد.
روز هشتم آگوست در نتیجه گفت‌وگوها آتامبایف تسلیم شد و مقامات کمیته امنیت ملی رئیس جمهور سابق را بازداشت کردند.
 


کد مطلب: 401060

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/401060/فرزند-آتامبایف-دولت-فعلی-قرقیزستان-دنبال-حکومت-قبیله-ای

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com