تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۰۱۰۳۹
مقام وزارت خارجه آمریکا از کشورها خواسته از کمک به نفتکش ایران که در حال حرکت در دریای مدیترانه است خودداری کنند و گفته که بخش کشتی‌رانی زیر ذره‌بین قرار دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه گفته دولت این کشور قاطعانه تحریم‌ها علیه نفتکش «گریس‌۱» که به «آدریان‌دریا» تغییر نام داده را اجرا خواهد کرد و هر گونه کمک به این ابرنفتکش که در حال حرکت در دریای مدیترانه است ممنوع است.
این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود در گفت‌وگو با رویترز از کشورها خواسته به نفتکش ایران اجازه پهلوگیری ندهند. او گفت: «بخش کشتی‌رانی زیر ذره‌بین است و ما قاطعانه تحریم‌های آمریکا را اجرا می‌کنیم.»
وبگاه‌های رصد اطلاعات مربوط به خطوط کشتی‌رانی مدعی شده‌اند نفتکش آدریان دریا در حال حرکت به سمت یونان است، اما نخست‌وزیر یونان پنجشنبه گفت این نفتکش در حال حرکت به سمت این کشور نیست. 
مقام آمریکایی گفت ایالات متحده علیه هر کسی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به نفتکش مورد نظر کمک کند اقدام خواهد کرد.
وی گفت: «همه طرف‌ها در بخش کشتی‌رانی باید ارزیابی‌های مناسب را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند در حال تجارت با طرف‌های تحت تحریم یا محموله‌های مشمول تحریم نیستند و یا تجارت برای چنین طرف‌ها یا محموله‌هایی را مستقیماً یا غیرمستقیم تسهیل نمی‌کنند.»
این نفتکش که حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت خام ایران است، از یک ماه و نیم پیش در توقیف جبل طارق بود و نهایتا بامداد دوشنبه (به وقت تهران) این منطقه را ترک کرد. وبگاه‌های رصد خطوط کشتی‌رانی مقصد این کشتی را بندر «کالاماتا» در یونان اعلام کرده‌ بودند. 
این نفتکش در حالی آزاد شد که دولت آمریکا رسما از جبل طارق خواسته بود به بازداشت آن ادامه دهد. وزارت خارجه آمریکا حدود یک هفته پیش در بیانیه‌ای به یونان و دیگر بنادر مدیترانه هشدار داده است که در صورت میزبانی از این نفتکش، ممکن است با تحریم روبرو شوند. 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما