تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۴۰۱۰۳۱
مربی کروات جودو پس از حضور در ایران، گفت:‌ ایران کشور بسیار قشنگ با مردمی مهربانی است که این موضوع باعث شده تا دوباره به این کشور سفر کنم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،ماریجا میسکوویچ" مربی کروات جودو که 21 مردادماه وارد ایران شده بود پس از برگزاری یک دوره دانش‌افزایی تخصصی بانوان در استان فارس پس از پایان این دوره شش روزه  تهران را به مقصد کرواسی ترک کرد.
گفت‌وگوی خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس را با مربی کروات در ادامه آمده است.
فارس: ابتدا از رزومه خودتان برای‌مان بگویید.
28 سال است که در جودو فعالیت می‌کنم، دو فرزند پسر دارم، مدال برنز مسابقات اروپا و طلای مدیترانه را در طول این سال‌ها به دست آورده‌ام. البته به غیر از این دو مدال 9 مدال در تورنمنت‌های مختلف را در طول دورانی که به عنوان ورزشکار فعالیت می‌کردم کسب کردم. پس از حضور در المپیک پکن از دنیای قهرمانی خداحافظی کردم و بلافاصله برای حضور در عرصه مربیگری اقدام کردم.
فارس: پس شما بلافاصله پس از پایان قهرمانی وارد عرصه مربیگری شدید؟
بله، از نظر من بهتر است ورزشکاران جودو بلافاصله بعد از اینکه جودو را کنار گذاشتند در عرصه مربیگری فعالیت خود را آغاز کنند. به نظر من ورزشکارانی مثل سعید مولایی و امثال او حتماً باید به پس از پایان دوران قهرمانی بلافاصله وارد عرصه مربیگری شوند. اینطور بهتر می‌توانند به جودوی کشورشان کمک کنند.

فارس: شما چقدر از جودوی ایران شناخت دارید؟
من شناخت خوبی از مردان جودی ایران دارم و در مسابقات مختلف مبارزات نمایندگان را همیشه دنبال می‌کنم اما بانوان را نمی‌شناسم و از پیش نظری درباره آنها نداشتم. پس از حضور در ایران تازه از سطح فنی بانوان ایران شناخت پیدا کردم. البته آرش میراسماعیلی را به خاطر مدال های جهانی که کسب کرده از قبل می‌شناختم.
فارس: پس حضور در ایران فرصت خوبی برای شما بود تا از جودی بانوان ایران شناخت پیدا کنید؟
از فدراسیون جودی ایران تشکر می‌کنم که برای برگزاری یک دوره دانش‌ افزایی تخصصی در بخش بانون بنده را انتخاب کرده است. در طول این مدت که مربیان ایرانی در کلاس دانش‌افزایی حضور پیدا کردند، برخی از آنها تکنیک‌ها را می‌دانستند و متأسفانه برخی  از آنها حتی اصول اولیه را هم نمی‌دانستند. من سعی کردم روی نقاط ضعف آنها کار کنیم. من دوست نداشتم کلاس‌های ما مثل شاگرد و استادی باشد، دوست داشتم شرایط تمرین خیلی صمیمی و دوستانه باشد و از همدیگر کار یاد بگیریم.
فارس: به نظر شما بانوان ایران پتانسیل کسب مدال در مسابقات برون مرزی را دارند؟
یک روز در تهران با ملی‌پوشان ایرانی کار کردم و نوع تمرین و گاردگیری آنها را دیدم. در بانوان ایران پتانسیل خوبی وجود دارد، به شرطی که روی آنها کار شود. من به دنبال ارتقای جودوی بانوان ایران هستم. خیلی از ملی‌پوشان در اصول اولیه ایراد دارند و باید روی آنها کار شود. متأسفانه از ابتدا روی پایه‌های جودوی ایران خوب کار نشده است. یکی از امکاناتی که جودوکاران از آن محروم هستند؛ فرصت حضور در تورهای بین‌المللی فدراسیون جهانی است. حضور در این تورنمنت‌های بین‌المللی خیلی به سود بانوان ایران است که آنها متأسفانه از این فرصت بی‌بهره هستند، به همین دلیل نسبت به جودوی روز دنیا بانوان جودوکار ایرانی عقب هستند.
فارس: شنیده‌ایم، همسر شما هم مسلمان است؟
بله، همسرم مسلمان است و به داشتن او افتخار میکنم، چون واقعا همسر خوش اخلاقی داریم که برای موفقیت من تلاش می‌کند. او هم جودوکار است و در حال حاضر هم در این رشته فعالیت می‌کند. 
آیا همسر شما به خاطر داشتن دو فرزند، مخالف فعالیت شما در جودو نیست؟
نه اصلا، همسرم مسلمان است  او هیچ وقت مانع فعالیت من در جودو نشده است، علی‌رغم مصدومیت‌هایی که در این سال‌ها برای من پیش آمده او هیچ وقت از فعالیتم در جودو ممانعت نکرده است. هنوز به خاطر دارم در زمان تولد پسرم بلافاصله پس از مدت کوتاهی راهی مسابقات شدم. من روزهای سختی را در جودو داشته‌ام و تمام بدنم در این مسیر دشوار آسیب دیده، اما چون عشق و علاقه‌ام جودو بوده هیچ وقت از این مسیر سخت عقب نرفته است.

فارس: سفر به کشور ایران را چطور دیدید؟
ایران کشور خیلی قشنگی است، من تا به حال فرصت حضور در این کشور را نداشتم، اما قطعاً باز هم به ایران سفر خواهم کرد. ایرانی‌ها غذاهای خیلی خوشمزه‌ای دارند و مردم بسیار خوب و مهربانی دارند. من می‌خواهم از میوه‌های ایرانی که خیلی خوشمزه هستند تعریف کنم، همه جای دنیا میوه‌های مختلفی وجود دارد، اما طعم میوه‌های ایرانی متفاوت‌تر از میوه‌های همه دنیا است.
فارس: آیا دوست دارید سرمربی جودوی ایران شوید؟
من ایران را دوست دارم، اما برای مذاکره نیاز دارم به کرواسی برگردم و کارهایم را سازماندهی کنم به هر حال خانواده من در کرواسی زندگی می‌کنند و من فقط برای یک هفته به ایران آمدم، اما اگر رایزنی‌ها انجام شود من دوست دارم به بانوان جودوی ایران آموزش دهم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴