تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۱۰۲۲
معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری مازندران از برقراری صلح و سازش در دو فقره قصاص نفس در سال جاری خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام  اسماعیل‌نژاد اظهار کرد: با توجه به برگزاری نشست تخصصی ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، سیاست مصوب مبنی بر به‌کارگیری حداکثر مساعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد صلح و سازش در موضوعات مربوط به قصاص نفس، به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان ابلاغ شده است.
وی افزود: براساس گزارش اعلام شده، امسال دو فقره قصاص نفس مربوط به دو حوزه قضایی شهرستان تنکابن و نور به طور قطعی منجر به سازش شده و دو فقره دیگر با استمهال از اولیای دم، در دست اقدام قرار دارد.
 اسماعیل‌نژاد خاطرنشان کرد: با احتساب دو فقره صلح و سازش امسال، از سال 1397 تاکنون، مجموعاً تعداد 11 فقره پرونده قصاص قطعی، به همت شورای حل اختلاف  مازندران، منجر به صلح و سازش شده و محکومان به زندگی دوباره بازگشته اند.
معاون قضایی دادگستری مازندران با اشاره به سیاست دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت زندان‌ها و تاکید رئیس کل دادگستری استان درباره اهمیت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف استان افزود: ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی در شوراهای حل اختلاف با رویکرد صلح و سازش از برنامه‌های دستگاه قضایی است و با فعالیت و تلاش ارزشمند اعضای شورای حل اختلاف بسیاری از پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴