رئیس بنیاد مسکن آمل خبر داد

اجرای طرح هادی در 300 روستای آمل

تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۴۰۱۰۰۶
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل با اشاره به وجود 350 روستا در این شهرستان، گفت: از این تعداد 300 روستا بالای 20 خانوار هستند که طرح هادی روستا در آنجا اجرا می‌شود.
۰
plusresetminus
اجرای طرح هادی در 300 روستای آمل
به گزارش بلاغ، تا به امروز اقتصاد روستاها تاثیر قابل توجهی در بالا بردن سرانه تولید ناخالص داخلی داشته است، طبق سرشماری سال 95 حدود 45 درصد از جمعیت سه میلیون و 281 هزار نفری استان مازندران در روستا زندگی می کنند به همین خاطر مشکلات روستاییان به عنوان جمعیتی پویا و فعال اگر مورد توجه قرار نگیرد ماحصلی جز مهاجرت نخوهد داشت که نه تنها ضربه جبران ناپذیری به ستون های محکم اقتصاد خواهد زد، بلکه باعث مشکلات اجتماعی و افزایش حاشیه نشینی خواهد شد.

لزوم توجه به زیربناهای زندگی که مسکن  یکی از ضروری ترین ملزومات اساسی آن است می تواند به کاهش مهاجرت و تقویت این قطب اقتصادی کشور بیانجامد.

بنیاد مسکن به عنوان اولین نهاد سازندگی بعد از انقلاب اسلامی به بررسی مشکلات مدیریتی، فنی و ساختاری روستاها پرداخته و راهکارهای مناسبی در گذر سی سال گذشته  در راستای محرومیت زدایی داشته است.

عدم توجه کافی به ضوابط طراحی، نبود ساخت و مقررات قانونی باعث مستحکم نشدن مسکن و بروز صدمات درسوانح طبیعی بر پیکره روستا بوده است. 

در این راستا سید اسماعیل علوی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمل با اشاره به وام 40 میلیونی مسکن به خانواده ها گفت: در سال گذشته 25 میلیون بوده که با پیگیری های بنیاد مسکن این وام به 40 میلیون و در 4 نوبت پرداخته خواهد شد.

وی نرخ سود وام بنیاد مسکن را 5 درصد خواند و تاکید کرد: کمترین درصدی است که گرفته می شود و بازپرداخت در طول 13 سال و 2 سال بعد از گرفتن وام خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان آمل ادامه داد: 12 میلیون، 14 میلیون، 10 میلیون و 4 میلیون از پرداخت مرحله ابتدایی ساخت و ساز تا مرحله آخر است که در چهار نوبت انجام می شود.

وی با بیان 350 روستا در این شهرستان اظهار کرد: از این تعداد 300 روستا بالای 20 خانوار هستند که طرح هادی روستا در آنجا اجرا می‌شود این طرح که جهت ساماندهی و اصلاح بافت روستا و نحوه صحیح عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی بوده است.

وی نظارت در ساخت و سازها را توسط مهندسین ناظر و کارشناسان بنیاد مسکن در چند مرحله عنوان کرد و افزود: در سه مرحله تست بتن انجام می شود که باعث حساسیت در انتخاب مصالح ساختمانی و در نتیجه کیفیت زیرساخت های ساختمان شده است، در چند مرحله تا پایان کار بازدید توسط کارشناسان انجام خواهد شد.

علوی با اشاره به کیفیت ساخت و سازها در این چند سال اخیر گفت: با گذاشتن کلاس های آموزش و مهارت برای استادکاران و کارگران ساختمانی و صدور کارت مهارت، قرار دادن جلسات متعدد با انبوه سازان، مشاوره رایگان مهندسین بنیاد مسکن و در حال حاضر برنامه پدافند غیرعامل می تواند این استحکام را مضاعف کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴