سرپرست شبکه بهداشت و درمان میاندورود:

پزشک برای استفاده از سی تی اسکن و رادیولوژی نداریم

تاریخ انتشارجمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۰۱۰۰۲
سرپرست شبکه بهداشت و درمان میاندورود با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران، گفت: واحد آموزش دستار پزشک خانواده را به عنوان تنها مرکز استان در میاندورود راه‌اندازی کردیم که شاید برای مردم محسوس نباشد ولی برای ما بسیار مهم است.
۰
plusresetminus
پزشک برای استفاده از سی تی اسکن و رادیولوژی نداریم
به گزارش بلاغ، شهمن مزدرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما به مناسبت روز پزشک، اظهار کرد: میاندورود هفت مرکز بهداشت و درمان دارد که یکی مرکز شبانه روزی سورک و مابقی در روستاها وجود دارد.

وی با بیان اینکه 14 پزشک عمومی در حال فعالیت در شهرستان هستند، بیان کرد: سه متخصص پزشک خانواده داریم و همچنین 63 بهورز و 16 پزشک متخصص در میاندورود فعالیت می‌کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان میاندورود با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران، خاطرنشان کرد: واحد آموزش دستار پزشک خانواده را به عنوان تنها مرکز استان در میاندورود راه اندازی کردیم که شاید برای مردم محسوس نباشد ولی برای ما بسیار مهم است.

مزدرانی تصریح کرد: از پنج نفر قبولی متخصصین پزشک خانواده کشور چهار نفر از میاندورود بودند که باعث توجه بیشتر وزارت خانه به میاندورود شد و برای اینکه چارت اداری و سازمانی پزشک خانواده را ایجاد کنند به میاندورود آمدند تا از ما الگو برداری کنند.

وی تاکید کرد: آنچیزی که امروز به عنوان پزشک خانواده در حال اجرا است با آن چیزی که از ابتدا برنامه ریزی شده بود متفاوت است.

مزدرانی با بیان اینکه 39 روستای دارای خانه بهداشت داریم، افزود: در روستای اسلام آباد و جامخانه مرکز خدمات جامع سلامت ما قدیمی است و نیاز به تعمیر اساسی دارد.

وی درباره مرکز سورک و کمبود پزشک، گفت: دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی تهیه شده و در مرکز قرار گرفته است اما پزشک برای استفاده از این امکانات را نداریم.

مزدرانی دلیل حضور پیدا نکردن پزشک رادیولوژی و متخصصین در میاندورود را سطح بندی کشوری بیان کرد و افزود: با دانشگاه علوم پزشکی مکاتباتی انجام دادیم و آنها از طریق وزارت خانه پیگیر این موضوع هستند تا بتوانیم آن را حل کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان میاندورود با بیان اینکه خانه بهداشت روستای چماز تپه تقریبا تمام شده است و مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای لالیم و ماکران باید راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: نیاز به راه اندازی خانه شماره دو اسلام اباد هستیم و همچنین درمانگاه غیرضمیمه در سورک با اینکه زمینش توسط خیر اهدا شد به دلیل نبود اعتبار نتوانستیم کار کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰