تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۴۰۱۰۰۱
امام جمعه سیمرغ گفت: برخی از سیل‌زدگان که جهت ساخت یا تعمیر مسکن وام بانکی دریافت کردند، توان بازپرداخت وام را ندارند، این قشر فقیر بوده و توانایی گذراندن زندگی را ندارند.
۰
plusresetminus
اقشار ضعیف سیل‌زده توان بازپرداخت وام مسکن را ندارند/طرح «رسم ابرار» گامی در جهت رسیدگی به مستضعفین
حجت الاسلام محمدباقر یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: پس از بروز سیل در بیست و هفتم اسفند ماه سال ۹۷ که در دو مرحله اتفاق افتاد، شهرستان سیمرغ بیشترین خسارات را دید.
 
وی بیان کرد: مسئولین ادارات، نیروهای جهادی، خیرین، استانداری، فرمانداری، فرماندهان ارشد سپاه و شخصیت‌های مختلف قدم‌های خوبی در بحث بازسازی خانه‌ها و کمک به سیل‌زدگان برداشتند.
 
امام جمعه سیمرغ خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت ۶ ماه از جریان سیل تعداد زیادی از خانه‌های آسیب دیده تعمیر شد و تعداد زیادی مسکن احداث و همچنین مزارع و باغات از وجود گل و لای پاکسازی شد.
 
این مسوول اضافه کرد: در بخش مرکبات خساراتی وارد شد که در حال حاضر شرایط عادی است و باید اقداماتی برای سال آینده صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: در بخش اهدای کالا به سیل‌زدگان اعم از یخچال، وسایل آشپزخانه، فرش، موکت و غیره به اکثریت داده شد که با کمک نهادهای مختلف چون خانه برکت، نیروهای سپاهی و جهادی انجام شد.
 
یوسفی گفت: در همین چند روز اخیر ۲۰ عدد یخچال و وسایل مختلف به آن‌دسته از مردم شهر سیمرغ که نیازداشتند اهدا شد.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی سیمرغ خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مقدمات لازم برای ساخت و تعمیر مسکن در سیمرغ فراهم شد ولی بخشی از خانه‌ها هنوز تعمیر یا ساخته نشدند و دلیلش مشکلاتی است که برای صاحب‌خانه‌ها پیش آمده اعم از مسائلی در بحث تنظیم سند و ارائه مدارک به بانک و غیره که با رفع شدنش کار ساخت یا تعمیر به پایان می‌رسد.
 
وی اظهار کرد: برخی از سیل‌زدگان که جهت ساخت یا تعمیر مسکن وام بانکی دریافت کردند، توان بازپرداخت وام را ندارند، این قشر فقیر بوده و توانایی گذراندن زندگی را ندارند.
 
یوسفی گفت: در مراجعات اخیر مردمی شهرستان سیمرغ شاهد این موضوع بودیم که بخشی از مردم پس از هزینه کردن همه مبلغ وام هنوز کار ساخت و ساز به اتمام نرسید و در خواست دریافت وام دیگری دارند.
 
این مسئول با اشاره به اینکه سیل تمام شد ولی دغدغه‌ها هم چنان باقی است، افزود: بازسازی شهرستان سیمرغ پس از بروز جریان سیل نیازمند گذر از زمان و حمایت همه جانبه مسئولان است.

یوسفی اجرای طرح «رسم ابرار» را گامی در جهت کاهش فاصله طبقاتی در جامعه دانست و ادامه داد: قطعا هر چه قدر ما بتوانیم مردم را در چنین طرح‌هایی مشارکت داده و در این زمینه فرهنگسازی کنیم، در رفع مشکلات و محرومیت‌های موجود در جامعه موثر خواهد بود.

وی مشارکت مردم در چنین طرح‌هایی را در رفع شکاف و فاصله‌های طبقاتی بسیار موثر دانست و گفت: باید به سمتی رفت که مردم را با این کار‌ها درگیر کنیم و در این زمینه فرهنگسازی شود.

امام جمعه سیمرغ بر استفاده از ظرفیت خیرین و افراد متمکن در این زمینه تاکید کرد.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴