رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی اعلام کرد

پرداخت مستمری بیمه اجتماعی کشاورزان به ۱۰۰ هزار خانوار

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۰۰۹۹۰
رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار خانوار از صندوق بازنشستگی روستایی مستمری دریافت می‌کنند.
۰
plusresetminus
پرداخت مستمری بیمه اجتماعی کشاورزان به ۱۰۰ هزار خانوار
به گزارش بلاغ، اسدالله رازانی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، اصغری رییس شورای هماهنگی و مدیران عضو که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بیمه روستاییان، عشایر و کشاورزان یکی از آرمان‌ها و اهداف بزرگی است که همواره بر آن تاکید می‌شود.

وی با اشاره به جهش خدمات‌دهی در روستاها در دوران بعد از انقلاب اسلامی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با هدف افزایش شاخص‌ها در مناطق محروم ایجاد شد.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به پیشینه تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یادآور شد: در طول ۱۴ سال گذشته در این صندوق خدمات خوبی به کشاورزان و عشایر و روستاییان ارائه شده و دولت حمایت‌های خوبی از این قشر انجام داده است.

این مسئول افزود: افرادی که به صورت مستمر با ما رابطه دارند حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند که دو میلیون نفر باقی مانده‌اند که باید بیمه شوند.

رازانی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار خانوار از صندوق بازنشستگی روستایی مستمری دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی و ایجاد اعتماد سازی صندوق بیمه اجتماعی گفت: در این نوع بیمه، علاوه بر کشاورزان، روستاییان و عشایر، زنان سرپرست خانوار، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان مرتبط با روستاها و کشاورزان ساکنان شهرها می‌توانند از تعهدات بیمه روستاییان بهره مند شوند.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور یادآورشد: امسال هیئت امنای صندوق تصویب کرد تا تسهیلاتی برای تجهیز کارگزاری‌ها پرداخت شود و حمایت‌های دیگری در چارچوب بودجه صندوق صورت گیرد تا حق الزحمه‌ها بهتر شود و از محل حق بیمه مقداری کمک می‌کنیم تا کارگزاری‌ها تقویت شود.

این مسئول ادامه داد: در مازندران 61 هزار نفر بیمه شده بیمه‌پرداز این صندوق هستند که از نرم کشوری بهتر است و این موفقیتی است که با کمک همه به دست آمد.

رازانی مازندران را جزء استانهای موفق کشور اعلام کرد و گفت: این صندوق از سطوح درآمدی که هر سال تامین می‌شود حدود یک سوم از حق بیمه را روستاییان می‌پردازد و دو سوم را دولت تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: سال قبل ۱۵۰ هزار نفر به افراد بیمه شده اضافه شد و امسال هم ۲۵۰ هزار نفر به افراد تحت پوشش صندوق افزوده خواهد شد تا از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توجه به روستائیان در اولویت دولت قرار گرفته است، گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم که تولید ما رونق دارد که به روستاها و عشایر توجه کرده باشیم.

مهدی رازجویان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و رونق تولید از روستاها می‌گذرد و نیاز است که به اقتصاد روستاها توجه شود.

وی افزود: روستاییان از گروه‌های مولد و تاثیرگذار جامعه محسوب می‌شوند و باید نگاه مسئولان هم حل مشکلات و دغدغه این افراد مولد باشد تا بتوانیم از مهاجرت روستاییان کم کرده و به تولید و اقتصاد هم کمک کنیم.

رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز با اشاره به اینکه 98 درصد مصوبات این شورا اجرایی شده است، گفت: مدیران عضو دستگاه تعامل خوبی با ستاد دارند.

کامران اصغری با اعلام اینکه تمام جلسات این شورا به صورت مرتب برگزار می‌شود، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌های استان در پیشبرد اهداف و خدمت به مردم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: کمک می کنیم تا مشمولان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در استان افزایش یابد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر مازندران نیز با تشریح و تبیین اهداف و مزایای صندوق اظهار کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستائیان، عشایر، کشاورزان ساکن و غیر ساکن، قالی‌بافان، زنبورداران، رانندگان و ساکنین در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است و افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت سالی یکبار حق بیمه می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

محمد ابراهیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 هزار خانوار از خدمات بیمه‌ای برخوردار هستند تصریح کرد: در سال 96 حدود 7 میلیارد و 800 میلیون تومان، در سال 97 حدود 15 میلیارد و 600 میلیون تومان و در 5 ماهه ابتدایی امسال بیش از 6 میلیارد تومان مستمری در استان پرداخت شد.

ابراهیمی گفت: 2 هزار و 500 مددجوی بهزیستی مازندران از منابع ملی و بیش از 2 هزار نفر از خانواده های معلولان از منابع استانی تحت پوشش این صندوق در استان هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴