تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۰۰۹۷۸
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از دستگیری دو شکارچی متخلف پرندگان شکاری در این مشهرستان خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست استان، امین شکوری مقدم اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در طی گشت و کنترل جلوگیری از شکار و صید در منطقه ویلکیج این شهرستان دو نفر متخلف را که مبادرت به شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری و حمایت شده داشتند، دستگیر کردند.
وی افزود: پس از شناسایی محل اختفاء متخلفان با هماهنگی دادستان شهرستان نمین و اخذ مجوزهای قانونی نسبت به ورود به محل، متخلفان دستگیر و آلات و ادوات زنده‌گیری و صید پرندگان شکاری شامل یک عدد دوربین چشمی، پارچه بسته‌بندی پرندگان شکاری، توبره مخصوص نگهداری پرندگان شکاری، تور مخصوص زنده‌گیری پرندگان شکاری(شبچه) و یک دستگاه موتورسیکلت تریل، نیز در محل از متخلفان کشف و ضبط و متخلفان به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین تصریح کرد: پرندگان شکاری شاهین‌سانان به لحاظ کارکرد اکولوژیکی دارای اهمیت فراوان بوده و مشمول کنوانسیون سایتس(کنوانسیون بین‌المللی تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض) است که قانون‌گذار جریمه سنگینی را برای متخلفان این حوزه در نظر گرفته است.
گفتنی است؛ همه ساله در این فصل برخی از متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری از نقاط مختلف کشور به این منظور به زیستگاه‌های این پرندگان در شهرستان مراجعت می‌نمایند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴