کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واقعه غدیر در 15 نقطه کشور با مشارکت اهل سنت بازسازی شد

31 مرداد 1398 ساعت 12:50

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از اجرای 150 عنوان برنامه و برگزاری بیش از 110 هزار برنامه در ایام غدیر در استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها و خارج از کشور خبر داد.



به گزارش بلاغ،حسین ظریف‌منش مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرری اظهار داشت: با لطف پرودگار متعال و با عنایت مولای متقیان امسال حماسه‌ای باشکوه برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت و به خصوص در عید سعید غدیر خم به عنوان روز اکمال دین و نعمت و روز انتصاب امیرمؤمنان با اراده الهی و به دست پیامبر(ص) شکل گرفت.
وی با اعلام اینکه در بین اقشار مختلف و به ویژه جوانان شور و نشاط معنوی عجیب و شگفت‌انگیزی شاهد بودیم، ادامه داد: بازسازی واقعه غدیر خم در 130 نقطه کشور انجام شد که قریب به 25 نقطه با مشارکت اهل سنت برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه اطعام روز غدیر با شعار هر خانه یک غذا انجام شد، افزود: با پویش‌های متعدد مردمی پیش‌بینی دو میلیون اطعام رسمی و مشخص را داشتیم که بررسی اولیه نشان می‌دهد با فرهنگسازی انجام شده این عدد تا چند برابر افزایش یافت.
ظریف‌منش به خطبه‌خوانی و برپایی نماز غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: روز عید سعید غدیر خم روز تجلیل از سادات، سادات شهید و مدافع حرم، روز تبسم و عیدی دادن، صله ارحام و دید و بازدید، دستگیری از محرومان و مستضعفان و گره‌گشایی از مردم است که در همه استان‌ها شاهد نشاط معنوی و حضور گسترده عاشقان ولایت و امامت بودیم.
وی از انجام حدو 11 هزار پروژه محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط کشور خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با همکاری قرارگاه رسیدگی به محرومان سپاه، بسیج سازندگی سپاه، کمیته امداد امام(ره) و سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر به ویزیت رایگان تیم پزشکان و توزیع بسته‌های غذایی در نقاط محروم به عشق علی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: آستان مقدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)، مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مجموعه برنامه‌های وسیعی را برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت تدارک دیدند.
ظریف‌منش از اجرای 150 عنوان برنامه و انجام بیش از 110 هزار برنامه در ایام غدیر در استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها و خارج از کشور خبر داد و گفت: امیدوارم انجام این برنامه‌ها زمینه‌ای برای گرامیداشت وسیع‌تر و بهتر این ایام الهی و خجسته و درک مفهوم و حقیقت غدیر و حضرت علی بن ابیطالب(ع) باشد که نیاز اصلی امروز جامعه است.
وی در پایان به راه‌پیمایی کم‌نظیر مردم ری در روز غدیر اشاره و از راه اندازی بیش از 10 کاروان شادی در شهرستان ری تقدیر و تشکر کرد.
 


کد مطلب: 400973

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400973/واقعه-غدیر-15-نقطه-کشور-مشارکت-اهل-سنت-بازسازی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com