تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۰۹۰۳
مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در نخستین سفر خود به ازبکستان در همایش بین المللی حفظ میراث فرهنگی حضور پیدا کرده و جشنواره بین المللی موسیقی «ترانه‌های شرق» را افتتاح و از آثار باستانی این کشور بازدید می‌کند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،«اودری ازوله» مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در چارچوب نخستین سفر خود به ازبکستان در همایش بین المللی حفظ میراث فرهنگی حضور پیدا کرده و جشنواره بین المللی موسیقی «ترانه‌های شرق» را افتتاح و از آثار باستانی این کشور بازدید می‌کند.
مدیر کل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) اواخر ماه آگوست به ازبکستان سفر می‌کند.
وی روز 26 آگوست در همایش بین المللی حفظ میراث مادی و غیرمادی حضور پیدا کرده، با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و جشنواره بین المللی موسیقی «ترانه‌های شرق را افتتاح می‌کند.
برنامه ریزی شده شود در گفت‌وگو با رئیس جمهور ازبکستان تحکیم همکاری‌های متقابل و پتانسیل کشور در بازسازی میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.
مدیر کل یونسکو روز 27 آگوست به «بخارا» سفر می‌کند.
برنامه ریزی می‌شود در همایش بین المللی قریب الوقوع وزرای فرهنگ و گردشگری بسیاری از کشورها شرکت کنند.
امروز 6 محل از 962 مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو از جمله «ایچان قلعه» در «خیوه»، مرکز تاریخی بخارا، مرکز تاریخی «شهرسبز»، جاذبه‌های گردشگری «سمرقند» و «تیان‌شان غربی» در ازبکستان واقع است.    
در حال حاضر یونسکو همکاری‌های خود را با ازبکستان در منطقه تقویت می‌کند.
در ماه اکتبر در چارچوب سفر «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به مقر یونسکو در «پاریس» بین این سازمان و ازبکستان برنامه مشترک اقدامات برای سال‌های 2018 و  2021 میلادی امضا شد.
جشنواره بین المللی موسیقی ترانه‌های شرق که هر 2 سال به سرپرستی یونسکو برگزار می‌شود به نمایش بهترین دست آوردهای هنر موسیقی ملی، حفظ و توسعه سنن مردم و تحکیم همکاری‌های فرهنگی و معنوی بین کشورها کمک می‌کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷