تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۴۰۰۸۷۰
استاندار مازندران از افتتاح 886 پروژه با اعتبار 845 میلیارد تومان طی هفته دولت در در استان خبر داد.
۰
plusresetminus
افتتاح 886 پروژه با اعتبار 845 میلیارد تومان طی هفته دولت در مازندران/60 درصد کارخانجات استان از تملک بانک‌ها خارج شد
به گزارش بلاغ، احمد حسین‌زادگان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه مازندران اظهار کرد: پروژه‌های هفته دولت با اعتبار 845 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: تعداد 86 پروژه با اعتبار 290 میلیارد تومان طی هفته دولت در استان با حضور مسئولان و مدیران ملی، کلنگ‌زنی خواهد شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: 109 پروژه با اعتبار 300 میلیارد تومان نیز در بخش طرح‌های اشتغال‌زایی صنعتی و تولیدی نیز افتتاح خواهد شد.

مقام عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه طی هفته دولت بنا داریم تا مدل جدیدی از اطلاع رسانی را جهت انتشار عملکرد دولت اجرا کنیم؛ گفت: امسال بنا داریم تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و با برگزاری مصاحبه دستگاه به دستگاه مدیران، به اعلام عملکردها و معرفی پروژه‌ها به مردم بپردازیم.

حسین‌زادگان بیان کرد: بحث منطقه آزاد به خاطر مسائل پیش رو به یک مدل منتهی شد که توانستیم به یک وفاق استانی برسیم که خوشبختانه در کارگروه تخصصی نیز تایید شد و در تلاش هستیم تا با معرفی سه منطقه پیشنهادی در گزارش تکمیلی به دولت، دارای منطقه آزاد در استان شویم.

وی با بیان اینکه ما در استان کارخانجات متعددی را داریم و داشتیم که بعضا به تملک بانک‌ها در آمده‌اند، برخی نیز با تمام ظرفیت کار نمی‌کردند و کار نمی‌کنند و برخی هم مشکلات نقدینگی‌شان موجب رکود و تعطیلی کارخانجات شد؛ تصریح کرد: در این ماجرا، اهمیت نخست ما استفاده از ظرفیت موجود بود تا به حداکثر رساندن ظرفیت موجود در کارخانجات فعال، ضمن حفظ اشتغال موجود بر میزان فرصت‌های شغلی بیفزاییم و واحدها با تمام ظرفیت‌شان، فعالیت کنند.

استاندار مازندران اضافه کرد: با اقدامات انجام گرفته، 60 درصد کارخانجات از تملک بانک‌ها خارج شدند و این فرآیند همچنان ادامه دارد و تلاش داریم تا آنجا که امکانش وجود داشته باشد توسط همان سرمایه‌گذاران و اگرنه توسط سرمایه‌گذاران جدید به چرخه تولید بازگردند.

مقام عالی دولت در مازندران در ادامه افزود: آن واحدهایی هم که مشکل نقدینگی داشتند و نیازمند تامین مالی بودند با پیگیری‌ای صورت گرفته، از سوی بانک‌ها در حال تامین هستیم و پیگیری‌ها برای رفع چالش‌های مالیاتی واحدهای صنعتی و تولیدی نیز در حال انجام است.

حسین‌زادگان در ادامه سخنانش، معدن را یکی از ظرفیت‌های مغفول در استان برشمرد و تاکید کرد: در بحث معدن جز در چند شاخه معدنی اقدام خاصی انجام ندادیم و خیلی هم در شناسایی حتی ظرفیت‌های معدنی استان نیز موفق عمل نکردیم و در این راستا بنا است تا با پیگیری، انجام مطالعات معدنی و رفع موانع در این بخش، شاهد اتفاقات جدیدی با هدف ارتقای ظرفیت‌های معدنی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه ما بدنبال افزایش میزان تجارت در استان هستیم؛ متذکر شد: در شرایط موجود برای تامین ارز باید رویکردمان تجارت محور باشد و استان‌‌هایی مثل مازندران با دارا بودن ظرفیتی به نام همسایگی با کشورهای CIS و حاشیه دریای خزر باید با آسیب شناسی تخصصی به سمت کاهش ریسک تجاری، افزایش رغبت تجار،  افزایش میزان تضمین صادرات و برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی گام بردارند.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران به عملکرد نه چندان موفق در حوزه گردشگری دریایی اشاره کرد و یادآور شد: ما در حوزه گردشگری از ظرفیت دریا به نحو مطلوب استفاده نکردیم و با کارشناسی‌های انجام شده بیش از 150 نقطه در استان با امکان ساخت اسکله تفریحی توسط کارگروه‌های تخصصی انتخاب شده است که بنا داریم با صدور مجوزهای بی نام برای این نقاط، آن‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران متقاضی با هدف توسعه گردشگری قرار دهیم.

مقام عالی دولت در مازندران تاکید کرد: ما به توسعه دریا محور و پرورش ماهیان خاویاری نگاه ویژه داریم و بدنبال افزایش دو برابری پرورش ماهیان خاویاری با هدف دست یابی به عنوان قطب پرورش ماهیان خاویاری در منطقه هستیم.

حسین‌زادگان در ادامه سخنانش در جمع فعالان رسانه‌ای استان با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری خارجی بدنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه در حوزه برق هستیم؛ گفت: بی شک مذاکره با سرمایه‌گذاران موجود که در حال همکاری با ما در بخش‌های دیگر هستند، سریع‌تر از مذاکره با سرمایه‌گذاران جدید، جواب خواهد داد و باید به این کار، تسریع ببخشیم.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی اعتقاد ما این است که باید میزان برداشت‌مان در هکتار را افزایش دهیم و در برخی امور نیز بازنگری اساسی لازم داریم؛ اذعان کرد: هم در گونه بذرهای جدید و هم در معرفی کشت محصولی جز برنج در فصل کشت دوم، باید اقدامات جدیدی با هدف افزایش سطح زیر کشت و تولید صورت گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه ما ظرفیت خوبی در حوزه دامی داریم؛ گفت: هم اکنون دارای رتبه چهارم کشوری هستیم و باید با آوردن نسل‌های جدید سبک در استان، ظرفیت تولید گوشت در استان را ارتقا ببخشیم.

مقام عالی دولت در مازندران بر ضرورت توجه بر ساخت پایانه‌های صادراتی در استان تاکید کرد و افزود: اخیرا به همین منظور 50 میلیارد تومان به یکی از پایانه‌های صادراتی استان تسهیلات داده شد و امروز هم فاز نخست پایانه صادراتی برنج در استان که یکی از کارهای زیرساختی و برندسازی این محصول در استان است، به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین زادگان در بخش پایانی این دیدار، مبارزه با فساد را از جمله اقدامات الویت‌دار در دستور کار اعلام کرد و گفت: در این راستا ما ضمن شناسایی امضا طلایی‌ها، مناسب کلیدی را نیاز به اشرافیت بیشتری دارند، شناسایی کردیم و با استفاده از بهره‌گیری از ظرفیت بازرسی و انجام ارزیابی از عملکرد مدیران، اقدام به انجام جابجایی در تمام سطوح مدیریتی در استان کنیم.

وی تصریح کرد: تمامی مدیران طی فرآیند مشخص و مستمر، رصد می‌شوند و هر کجا عملکردشان به مصلحت خودشان و مردم نباشد، جابجایی‌ها صورت می‌گیرد.

استاندار مازندران یادآور شد: در این راستا و در مبارزه با فساد، باندهای مختلفی نیز توسط سپاه، سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروی انتظامی در دستگاه‌ها، ادارات، شهرداری‌ها و ارگان‌ها و همچنین در بحث ارز و ارز دیجیتال شناسایی و منهدم شد که صلاح ندیدیم فضا را امنیتی کنیم تا هم به کسب و کار تجاری فعالان اقتصادی ضربه‌ای نخورد و هم شأن کارمندان صدیق خدشه‌ای وارد نشود.

گفتنی است این نشست که به نظر می‌رسید با حضور خبرنگاران و پرسش و پاسخ از آقای استاندار، همراه با حواشی و جذابیت‌های خبری و حتی اخبار چالشی باشد، با توجه به فشرده بودن برنامه‌های استاندار به صورت یک‌طرفه و اعلام گزارش از سمت وی همراه بود و نشست خبری بدون طرح سوال از سوی خبرنگاران حاضر پایان یافت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲