کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض کره‌جنوبی به کیفیت غذای فوکوشیما برای میزبانی المپیک

30 مرداد 1398 ساعت 13:00

در نخستین روز سمینار سرپرستان کمیته‌های المپیک که در توکیو برگزار می‌شود، مسئولان کره‌جنوبی در خصوص شرایط غذای فوکوشیما اعتراض کردند.



به گزارش بلاغ،کمیته المپیک و ورزش کره‌جنوبی به کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک 2020 توکیو در خصوص نگرانی‌هایی که در مورد غذای فوکوشیما وجود دارد، نامه‌ای نوشت.
در جریان نخستین روز از نشست سرپرستان کاروان کشورهای شرکت‌کننده در توکیو این نامه به کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک 2020 ارسال شده است.
فوکوشیما یکی از شهرهایی است که در زمان اتفاق سونامی در سال 2011 آسیب دید. حدود 16 هزار نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.
توکیو 2020 و کمیته بین‌المللی المپیک هر دو به منظور توسعه، ریکاوری و کمک به این منطقه در نظر دارند از بازی‌های المپیک استفاده کنند. قرار است مسابقات بیس‌بال – سافتبال در این منطقه برگزار شود. حمل مشعل المپیک بازی‌ها نیز از فوکوشیما شروع می‌شود. این منطقه میزبان رویدادهای رسمی از جمله نشست هماهنگی کمیته بین‌المللی المپیک بوده اما مسئولان کره‌جنوبی نگران آلودگی هستند.
این نامه ارسال شده به دنبال تنش‌هایی است که بین کره‌جنوبی و ژاپن ایجاد شده است. برخی منابع همچنین از عصبانیت کره‌ای‌ها به خاطر آب سمی در اقیانوس آرام گزارش داده‌اند. برخی نیز خواستار تحریم کره‌جنوبی برای بازی‌های المپیک شده‌اند که این موضوع به خاطر کشمکش دو کشور برای جزایری است که هر دو کشور ادعای مالکیت دارند و در نقشه حمل مشعل المپیک توکیو نیز دیده شده است.
 


کد مطلب: 400854

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400854/اعتراض-کره-جنوبی-کیفیت-غذای-فوکوشیما-میزبانی-المپیک

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com