کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه‌های بسیج زنان در مساجد/ هدف اصلی: هر مسجد یک پایگاه کارآفرینی

30 مرداد 1398 ساعت 11:55

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه برای ادامه راه انقلاب اسلامی باید دوباره به مسجد بازگردیم، گفت: مسجد بسیاری از موضوعات و مشکلات موجود در انقلاب اسلامی را بدون صرف هزینه و نیاز به آموزش برطرف می‌کند.



به گزارش بلاغ،مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مسجد انجام شد با اشاره به نقش مسجد در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسجد اجتماعی‌ترین پایگاه و مرکز حضور مسلمانان از صدر اسلام بوده است و به عنوان مقری برای اداره حکومت محسوب می‌شود. مسجد نقطه کانونی اداره حکومت اسلامی است، لذا انقلاب اسلامی نیز که بر مبنای آموزه‌های اسلامی ناب شکل گرفت در ابتدا حرکت و قیام خود، مسجد را منشاء بیداری و حرکت و یک پایگاه برای بنا کردن حکومت دینی قرار داد.
مسجد پاسخگوی نیازهای معنوی و مادی انسان‌هاست
وی با بیان اینکه مسجد پایگاهی است که هم پاسخگوی نیازهای معنوی انسان و هم محلی برای اداره امور آنان است تصریح کرد: اندیشمندان جهان امروز به دنبال تفکیک امور دنیایی و معنوی انسان‌ها هستند، در حالی که انسان‌ها نیاز دارند، مباحث معنوی، اخلاقی و روحانی را توأمان با مباحث مادی دریافت کنند که هر دوی این نیازها در مسجد پاسخگویی می‌شود.

مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان کشور
اصلانی با اشاره به اینکه برای ادامه راه انقلاب اسلامی باید دوباره به مسجد بازگردیم گفت: مسجد بسیاری از موضوعات و مشکلات موجود در انقلاب اسلامی را رفع می‌کند زیرا مسجد محلی نیست که افراد بتوانند در آن هرگونه رفتاری را انجام دهند، به نوعی فضای مسجد رفتار ساز است و بسیاری از ارتباطاتی که در بیرون از مسجد خوب و محترمانه تعریف نمی‌شود، به دلیل شأنیت این مکان مقدس اصلاح می‌شود بنابراین مسجد انسان‌ساز است.
رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت اگر بازگشت به مسجد داشته باشیم بسیاری از مشکلات موجود در جامعه بدون نیاز به صرف هزینه و آموزش برطرف خواهد شد.
مساجد پشتیبان نیازمندی‌های دوران دفاع مقدس
 وی با اشاره به نقش مساجد در پشتیبانی از جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بسیاری از مساجد در دوران دفاع مقدس محل تشکیل ستاد کمک به جبهه شدند و خانم‌های بسیجی در این پایگاه‌ها ضمن آن‌که بدرقه کننده همسر، برادر و یا پدران خود به جبهه‌های نبرد بودند خود نیز در این پایگاه‌های مساجد حضور پیدا می‌کردند و هر کاری که از دستشان بر می‌آمد همانند دوخت لباس جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ... انجام می‌دادند.
برنامه‌های بسیج جامعه زنان در مساجد کشور
اصلانی با اشاره به برنامه‌های بسیج جامعه زنان در مساجد کشور گفت: هم اکنون برنامه‌های مهارت افزایی ویژه دختران با عنوان کارگاه‌های دخترانه با رویکرد مهارت‌های سبک زندگی در ۲۰ هزار پایگاه بسیج مساجد برگزار می‌شود و همچنین کارگاه‌های مادرانه نیز با هدف دانش‌افزایی رسانه‌ای مادران در مساجد برگزار می‌شود تا بتوانند فضای مجازی را به درستی در خانواده مدیریت کنند.

هر مسجد یک پایگاه کارآفرینی
رئیس جامعه بسیج زنان کشور با بیان اینکه شعار سال گذشته و امسال این قشر «هر پایگاه مقاومت، ایجاد یک شغل» بوده است، تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های کارآفرینی در مساجد کشور دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح چهره به چهره در پایگاه‌های بسیج خواهران مساجد تصریح کرد: در این طرح که بیش از پنج سال است در مساجد اجرا می‌شود، برای مبارزه با بدحجابی در جامعه به صورت چهره به چهره با افراد گفت‌وگو می‌شود تا اقناع لازم در آن‌ها برای حفظ حجاب صورت گیرد که اساس آمارهای رسیده در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر از نوجوانان و جوانان در این طرح چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده‌اند.
 


کد مطلب: 400846

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/400846/برنامه-های-بسیج-زنان-مساجد-هدف-اصلی-مسجد-یک-پایگاه-کارآفرینی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com